بیوگرافی کامل جلیل سامان کارگردان و همسرش + آثار

0

بیوگرافی کامل جلیل سامان کارگردان و همسرش + آثار

بیوگرافی جلیل سامان

جلیل سامان : زادهٔ ٢٢ مهر ١٣۴۸ کارگردان ایرانی است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی جلیل سامان کارگردان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

جلیل سامان

وی علاوه بر کارگردانی،تهیه کننده و فیلم نامه نویس نیز است.

سوابق هنری

وی به خاطر کارگردانی مجموعه های پر مخاطبی چون ارمغان تاریکی و نفس به شهرت رسید اما بعد از چند سال شهرت ایشان با ساخت سریال زیرخاکی افزایش چشمگیری پیدا کرد. ایشان با ساخت سریال هایی که داشتند علاقه خود را به تاریخ ایران مخصوصا در دهه ۵۰ و ۶۰ نشان دادند.

بخشی از گفتگو با ایشان :

دیگر ساخته‌های شما این نکته رابه ذهن می‌رساند که انگار تعلق خاطر خاصی به دهه پنجاه یا شصت دارید؛ خصوصا مقاطع شکل‌گیری انقلاب و اتفاقات و حوادث آن دوران. اساسا آیا آن دوران را درک کردید؟

خیر. سوم دبستان بودم که در کشور انقلاب شد به همین دلیل خاطره زیادی از آن دوران ندارم. بهتر است بگویم حافظه بلندمدت خوبی هم ندارم اما به تاریخ علاقه‌مندم و مطالعات تاریخی مختصری هم دارم…واقعیت این است که تاریخ تکرار می‌شود برای اینکه خصلت‌هایی که در انسان وجود دارد بین همه نسل‌ها یکسان است؛ از حسادت و قدرت‌طلبی و وسوسه و غرور و خودخواهی و مقام‌پرستی… همه این ویژگی‌ها در همه ما وجود دارد. همین باعث تکرار تاریخ می‌شود.

با توجه به اینکه زیر خاکی تاریخی بود برای نوشتن فیلم‌نامه به منابع خاصی هم رجوع داشتید؟

برای نوشتن فیلم‌نامه این قصه به نمایش‌نامه‌ای که پیش‌تر نوشته بودم رجوع کردم و از فضای کمدی آن بهره بردم. کتاب خاصی مطالعه نکردم. بیشتر داستان زاییده تخیل من بود. البته با بهره بردن از فکت‌های تاریخی. مثلا یک بخشی در فیلم‌نامه بود که به آگهی خواستگاری مربوط می‌شد. این را از نشریات قدیم پیدا کردیم.

با توجه به اینکه پیش‌تر یک فیلم برای سینما ساختید تمایل ندارید دوباره به این مدیوم بازگردید و درسینما فیلم بسازید؟

بله، «وقت بودن» را برای سینما ساختم که اتفاقا جوایز زیادی هم گرفت اما برایم آن‌چیزی که جذاب است این است که قصه‌هایم با طیف وسیعی از مخاطب ارتباط برقرار کنند. در سینما اگر فیلمی پرفروش شود در نهایت با چهار میلیون مخاطب ارتباط برقرار می‌کند اما در تلویزیون وضعیت اینگونه نیست. سریالی که از تلویزیون پخش می‌شود پنجاه میلیون نفر مخاطب آن سریال هستند و این در زمان پخش مجموعه، بسیار شیرین و لذت بخش است.

جلیل سامان کیست

همسر ایشان کیست

متاسفانه از وضعیت تاهل و زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • ترس و لرز
  • ارمغان تاریکی
  • پروانه
  • نفس
  • زیر خاکی
  • و…

فیلم ها

  • وقت بودن
  • و…

دیگر عکس های جلیل سامان

بیوگرافی جلیل سامان

زندگینامه جلیل سامان

عکس های بیشتر جلیل سامان

همسر جلیل سامان

اینستاگرام جلیل سامان

جوایز جلیل سامان

جلیل سامان کارگردان سریال زیرخاکی

آثار جلیل سامان

گفتگو با جلیل سامان

همراه ما باشید

نظرات