محمد بروغنی کیست و جرم او چیست بیوگرافی محمد بروغنی اغتشاشگر پاکدشت + عکس

2

محمد بروغنی کیست و جرم او چیست بیوگرافی محمد بروغنی اغتشاشگر پاکدشت + عکس

محمد بروغنی کیست؟ محمد بروغنی یکی از دستگیرشدگان اغتشاشات پاکدشت و از متهمان آتش زدن فرمانداری پاکدشت در اواخر مهر ۱۴۰۱ است که حکم اعدام برای او صادر شده است. در ادامه بیوگرافی و زندگینامه او را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

محمد بروغنی کیست

بیوگرافی محمد بروغنی

او متولد سال ۱۳۸۲ در تهران است و در تجمعات و اغتشاشات مهر ماه ۱۴۰۱ به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن وی به جرم محاربه متهم و حکم اعدام گرفته است. او در دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به محاربه متهم شده‌است.

جرم محمد بروغنی چیست

محمد بروغنی فرزند حسین به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن مامور دولت، حکم محاربه برای او صادر شده است

ماجرای علت بازداشت و دستگیری

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه، پس از صدور کیفرخواست پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در یک ماه اخیر، دادگاه های رسیدگی به این پرونده‌ها از هفته گذشته آغاز شده است.

در اسناد موجود در گوشی تلفن همراه بروغنی یک گفت‌وگوی در بستر اینستاگرام کشف شده است که در این گفت‌وگو وی خطاب به یکی از دوستان خود می‌گوید برای حضور در صحنه اغتشاشات مسلح حاضر شود که دوست وی خطاب به او می‌گوید در حال حاضر فقط قمه در اختیار دارد.

همچنین از گوشی تلفن همراه محمد بروغنی فرزند حسین که به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن وی متهم است تصاویری استخراج شده است که به وضوح به نقش لیدری وی در اغتشاشات پاکدشت دلالت دارد.

عکس محمد بروغنی

لیدر اغتشاشات

نقش لیدری بروغنی این است که او ضمن تهییج همشهریان خود برای حضور در اغتشاشات از آن‌ها می‌خواهد با درست کردن نارنجک‌های دستی که در ایام چهارشنبه سوری انجام می‌دهند در محل اغتشاشات حاضر شده و از آن‌ها علیه مامورین استفاده کنند.

بروغنی که برای حضور در این اغتشاشات نقش لیدری برای خود در نظر گرفته در یک استوری دیگر ساعت و محل برگزاری اغتشاشات را اعلام و با هشتگ اتحاد از همپالگان خود می‌خواهد محتوای تولید شده او را آن‌ها هم استوری کنند.

اقدامات بروغنی در دعوت، تهییج و لیدری برخی عناصر همدست خود در پاکدشت به استوری و اطلاع رسانی ختم نشده و وی در محل اغتشاشات ضمن حضور با قمه به فیلمبرداری از اقدامات مجرمانه خود نیز اقدام می‌کند.

فیلم جرم محمد بروغنی

فیلم جرم محمد بروغنی

در فیلم‌های استخراج شده از گوشی بروغنی وی ضمن تعقیب کردن یک نیروهای حافظ امنیت که به شدت توسط اغتشاشگران مصدوم شده است وی را با قمه مورد اصابت قرار می‌دهد.

بروغنی در نمونه‌ای از اقدامات آشوبگرانه خود در اغتشاشات پاکدشت ضمن دنبال کردن یک نیروی حافظ امنیت در حالی که وی به شدت آسیب دیده است با قمه ضربه‌ای را به وی وارد می‌کند.

در تصاویر موجود بین ثانیه‌های ۲۳ تا ۲۸ تصاویر قمه در دست بروغنی کاملا مشهود است.

بروغنی در فیلم‌های دیگری که از اغتشاشات آن شب در گوشی خود ذخیره کرده است نقشی فعال در آتش زدن فرمانداری و بروز ناامنی جلوی فرمانداری دارد.

در این فیلم که درست لحظاتی قبل از اتش زدن ساختمان فرمانداری ثبت شده است عده زیادی از اغتشاشگران با همراه داشتن انواع سلاح سرد، چوب و چماق در حال تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم و همچینین ایجاد رعب و وحشت دیده می‌شوند. / برگرفته از رسانه قوه قضاییه

تایید حکم اعدام

فارس نوشت:در پی انتشار خبری غیرواقعی مبنی بر نقض حکم دادگاه محمد بروغنی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور، پیگیری‌ها نشان می‌دهد، خبر منتشر شده صحت ندارد و حکم این متهم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

بر اساس دادنامه صادر شده از سوی دادگاه انقلاب تهران، متهم محمد بروغنی معروف به «ممد آلفا» که با کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه از طریق جرح عمدی با چاقو به یکی از ماموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن به اتهام محاربه محاکمه شده بود با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد و این حکم در تاریخ ۱۵ آذر توسط دیوان عالی کشور نیز تایید گردید.

2 دیدگاه در “محمد بروغنی کیست و جرم او چیست بیوگرافی محمد بروغنی اغتشاشگر پاکدشت + عکس

  1. مرجان گفت:
    4
    3

    هرکسی به کشور خودش خیانت کنه آخر عاقبتش جز این نیست…

  2. سبا گفت:
    13
    44

    مثل یگ دروغ میگوید از قدیم گفتن رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون!!! خدا رو شکر که یه لات اعدام میشه . قیافه این اثبات کننده هست،!!!! معلوم نیست تو این سن که این شده قیافه و اخر عاقبتش. شما را به خون شهدا با اینها مماشات نکنید. اینها انگلهایی هستند که با این قیافه و طرز فکر سلامت جامعه و بچه های ما را تهدید میکنند

نظرات