آموزش تبدیل قیمت بیت کوین به تومان و سایر ارزهای دیجیتال

0

بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا و آغازگر صنعت بلاک‌چین است. اتفاقی که دنیا را تکان داد؛ دولت‌ها و بانک‌ها را به تکاپو انداخت؛ قانون‌گذاران را مجبور به مبارزه با خود کرد؛ اساطیر ثروت دنیا را واداشت تا برخی احساس خطر کرده پرچم دشمنی با آن را برافرازند و برخی با جان و دل آن را بپذیرند و به آن اعتبار بخشند؛ عده‌ای را به ثروتی رویایی رساند؛ عده دیگری را از عرش به فرش کشاند و نهضتی برپا کرد که روز به روز سرمایه‌گذاران، معامله‌گران، توسعه‌دهندگان، کاربران، محققان، نویسندگان، استادان و علاقه‌مندان بیشتر و بیشتری را به خود جلب می‌کند. در طول تاریخ، هیچگاه، حتی یک ثانیه، جایگاه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار چیزی را جز بیت کوین در دل خود ندیده‌ است و در اکثر مواقع در فرآیند تبدیل ارزهای دیجیتال یک سر طیف بیت کوین قرار داشته است. بیت کوین در ۱۰۰ درصد عمر ارزهای دیجیتال برترین ارز دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار بوده و این را مدیون قیمت خود است. قیمتی که قرار است در این مقاله به شما آموزش داده شود چگونه می‌توان آن را در سریع‌ترین زمان ممکن به تومان و سایر ارزهای دیجیتال با بکارگیری ماشین حساب ارز دیجیتال تبدیل کرد.

 آموزش تبدیل قیمت بیت کوین به تومان

چرا قیمت بیت کوین مهم است؟

قیمت بیت کوین نه تنها آن را به بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، بلکه همچنین به دارایی‌ای تبدیل کرده‌ است که در هیچ بازاری همانند آن پیدا نمی‌شود. زیرا در زمان نوشتن این مقاله:

  • گران‌ترین سهام دنیا متعلق به شرکت عطرسازی هرمس فرانسه است که در بازار سهام یورونکست پاریس معامله می‌شود و در بهترین وضعیت خود از سال ۱۹۹۵ تاکنون، با قیمتی معادل ۱۵۲۰ تا ۱۶۲۰ دلار معامله می‌شود. در مقابل، بیت کوین در بدترین وضعیت خود از ۱۴ ماه پیش تاکنون قرار دارد. اما با قیمتی بالاتر از ۱۰ برابر سهام هرمس یعنی بیش از ۱۷۰۰۰ دلار معامله می‌شود.
  • ارزش بازار بیت کوین بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار است. یعنی بالاتر از سامسونگ، متا (فیسبوک)، کوکاکولا، مک دونالد، تویوتا، نایک، و…. جالب است بدانید که ارزش بازار بیت کوین بیش از دو برابر ارزش بازار نتفلیکس است. این مربوط به زمانی است که بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در روزهای نامطلوب خود قرار دارند. در نهم نوامبر ۲۰۲۱، ارزش بازار بیت کوین بیش از ۱,۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار بود. بالاتر از گوگل، آمازون، برکشایر هاتاوی، تسلا و در کنار اپل، مایکروسافت و شرکت ملی نفت عربستان.

ماشین حساب ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین

ماشین حساب ارز دیجیتال، حل مسئله‌هایی مانند زیر را در یک هزارم ثانیه انجام می‌دهد:

مسئله: فردی قصد خرید ۰.۴۵۸۶۴۶ بیت کوین را دارد. با توجه به قیمت لحظه‌ای بیت کوین به تتر و قیمت لحظه‌ای تتر به تومان، مشخص کنید که او باید چند تومان برای خرید بیت کوین خود پرداخت کند.

مسئله: فردی ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ نقدینگی در اختیار دارد. اگر او بخواهد تمام پول خود را همین لحظه روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند، با توجه به قیمت لحظه‌ای بیت کوین به تتر و قیمت لحظه‌ای تتر به تومان، مشخص کنید که او چقدر بیت کوین می‌تواند خریداری کند.

در حالی که ممکن است فکر کنید چنین محاسباتی چقدر ممکن است زمان‌بر، انرژی‌بر و حوصله سر بر باشد، در تصویر زیر ببینید که ماشین حساب ارز دیجیتال صرافی والکس چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن این مسئله‌ها را حل کرد و پاسخ را تحویل داد. محاسبه بالا مربوط به مسئله اول و محاسبه پایین مربوط به مسئله دوم است.

آموزش تبدیل قیمت بیت کوین به تومان

تبدیل بیت کوین به دیگر ارزهای دیجیتال

همانطور که می‌توان با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال قیمت بیت کوین به تومان را محاسبه کرد، به همین ترتیب می‌توان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را نیز انجام داد. این کار نیز فرمولی پیچیده و زمان‌بر دارد که اجرای آن برای ۹۹.۹۹ درصد تریدرها اذیت کننده و حوصله سربر است. اما ماشین حساب ارز دیجیتال این محاسبات را نیز به سرعت در دقیق‌ترین حالت ممکن انجام می‌دهد و نتیجه را به اطلاع شما می‌رساند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهیم بدانیم یک بیت کوین برابر با چند سولانا است، کافیست وارد یک ماشین حساب ارز دیجیتال، مثلا ماشین حساب ارز دیجیتال والکس شویم و با کلیک روی گزینه تبدیل ارزهای دیجیتال، محاسبه مورد نظر خود را انجام دهیم. در زمان نوشتن این مقاله، با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال والکس متوجه می‌شویم که ۱ بیت کوین با قیمت ۱۷۱۳۲ دلار برابر است با ۸۹۲.۸ سولانا با قیمت ۱۳.۷۸ دلار.

چرا سرعت تبدیل ارزهای دیجیتال بسیار مهم است؟

قدیمی‌های بازار دلیل این امر را به خوبی می‌دانند. بازار ارزهای دیجیتال بسیار نوسانی است و در تایم‌فریم‌های کوتاه، شمع‌های سبز یا قرمز بلندی چاپ می‌کند. از طرفی، وقتی می‌خواهیم قیمت تومانی یک ارز دیجیتال را محاسبه کنیم، علاوه بر قیمت دلاری خود ارز دیجیتال که بر پایه تتر محاسبه می‌شود، قیمت تومانی تتر نیز دخیل است که بر پایه قیمت دلار در داخل کشور تعیین می‌شود.

بنابراین یک ماشین حساب ارز دیجیتال خارجی در کشوری که پول آن دلار است، فقط کافیست مقدار بیت کوین را در ۱ دلار ضرب کند. اما یک ماشین حساب ارز دیجیتال ایرانی مانند ماشین حساب ارز دیجیتال والکس که قیمت را به تومان تبدیل می‌کند، لازم است که در ابتدا قیمت مقدار دارایی را در یک دلار ضرب کند، سپس قیمت تتر را به تومان محاسبه کند و حاصل این دو عملیات را در یکدیگر ضرب کند. پس ماشین حساب ارز دیجیتال تومانی، در ایران و برای معامله‌گران ایرانی از اوجب واجبات است!

ماشین حساب ارز دیجیتال چگونه سرعت محاسبات را بالا می‌برد؟

ماشین حساب ارز دیجیتال یک ابزار آنلاین کد نویسی شده‌ است که نه تنها فرمول‌ها را از پیش در دل خود دارد و می‌داند که چه چیزهایی را باید در چه چیزهایی ضرب کند،‌ بلکه داده‌های موردنیاز خود را نیز از منابع آنلاین، به صورت خودکار استعلام می‌کند و فقط یک داده را نیاز است شما وارد کند: مقداری که مد نظر دارید.

وقتی از ماشین حساب ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، تمام عملیات را به صورت خودکار انجام می‌دهد و زحمت‌های زیر را از روی دوش شما بر می‌دارد:

  • استعلام قیمت لحظه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال
  • وارد کردن قیمت استعلام شده
  • استعلام قیمت لحظه ای تتر
  • وارد کردن قیمت تتر و ضرب آن در قیمت بیت کوین

خودکار بودن تمام این موارد نه تنها به این دلیل مهم است که انرژی ذهنی شما باید صرف مسائل مهم‌تری شود، بلکه همه چیز باید به سرعت انجام پذیرد و نتیجه محاسبه در کمترین زمان ممکن باید در اختیار شما قرار بگیرد.

زمان، زمان، به زمان بسیار اهمیت دهید و آن را حفظ کنید. در بازار ارزهای دیجیتال، زمان از دارایی‌هایی که می‌خرید ارزشمندتر است.

نظرات