بیوگرافی ماهان صدارت با علت دستگیری و حکم اعدام ماهان صدرات + اینستاگرام و عکس

8

بیوگرافی ماهان صدارت با علت دستگیری و حکم اعدام ماهان صدرات + اینستاگرام و عکس

ماهان صدارت (ماهان صدرات) از دستگیر شدگان و متهمان اغتشاشات اخیر و آتش زدن موتور سیکلت فردی به نام محمدرضا قنبرطلب در خیابان قلمستان تهران است به حکم محاربه و اعدام محکوم شد. تنها چند روز مانده به اجرای حکم اعدام ماهان صدرات در آذر ماه ۱۴۰۱ خبر توقف حکم اعدام از سوی شاکی وی رسانه ای شد.

ماهان صدارت کیست؟ + جزئیات

ماهان صدرات کیست

ماهان صدرات متولد متولد ۱۳۷۸ فرزند کاظم است که در تجمعات اعتراضی آبان ۱۴۰۱ اقدام به آتش زد موتورسیکلت پلیس لباس شخصی و زخمی کردن وی شده و برای جرم محاربه و اعدام بریده شده است. سرنوشت او در حال حاضر مشخص نیست و پس از متوقف شند حکم اعدامش هنوز حمک جدید صادر نشده است

بیوگرافی ماهان صدارت کیست؟ + جزئیات

ماهان صدارت (ماهان صدرات) با نام کامل ماهان صدارت مدنی (زادهٔ ۱۳۷۸) یکی از دستگیر شدگان اعتراضات ایران در سال ۱۴۰۱ است. او به جرم زخمی کزدن یک لباس شخصی و آتش زدن موتورسیکلت یک بسیجی به نام محمدرضا قنبرطلب در نزدیکی مهدیه تهران بازداشت شده و در تاریخ ۱۲ آبان توسط دادگاه انقلاب تهران شعبه ۲۶ به محاربه متهم و به اعدام محکوم شده‌است. سرنوشت او در حال حاضر مشخص نیست و پس از متوقف شند حکم اعدامش هنوز حمک جدید صادر نشده است

جرم ماهان صدارت چه بود

جرم ماهان صدرات چه بود

در فیلم جرم ماهان صدارت متهم به محاربه از طریق کشیدن چاقو به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی است.

متهم ماهان صدارت با جمعی از دوستان خود در یکی از خیابان های تهران به زعم خود دو فرد موتور سوار را لباس شخصی شناسایی کرده و با لگد موتور را سرنگون و یکی از افراد را با کارد سلاخی مجروح می‌کنند. او با کارد سلاخی باک موتور را سوراخ کرده و موتور را به آتش می‌کشد.

فریادهای متهم صدارت که لباس شخصی زدم لباس شخصی زدم پس از اقدام مجرمانه‌اش در خیابان بلند می‌شود.

شرق نوشت: ماهان صدرات مرنی، جوان متولد ۷۸، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات ایران است. نام او توسط خبرگزاری قوه قضائیه اعلام و اتهاماتش «محاربه از طریق کشیدن چاقو به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی»، اعلام شد. روز پنجشنبه، محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان خصوصی این پرونده به «شبکه شرق» گفت که همه شاکیان این پرونده از شکایت خود گذشته و اعلام رضایت کرده‌اند.

بیوگرافی ماهان صدارت با علت دستگیری و حکم اعدام + اینستاگرام و عکس

در دادگاه چه گذشت؟

دادگاه رسیدگی به پرونده دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر، به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

بر اساس کیفرخواست صادر شده در این جلسه دادگاه ماهان صدرات مدنی فرزند کاظم فاقد سابقه کیفری و ساکن تهران جزو افرادی بوده که در تاریخ ۲۰ /۰۷/ ۱۴۰۱ در اغتشاشات شهر تهران شرکت کرده و مرتکب جرایمی شده است.

بر اساس فیلم و تصاویر دوبین های مداربسته، متهم در محل اغتشاشات اقدام به آتش زدن موتور سیکلت و مسدود کردن خیابان کرده است.

همچنین متهم ماهان صدرات مدنی با شاکی خصوصی درگیر و او را با چاقو مجروح کرده است.

کاظم صدرات، پدر ماهان نیز در اظهاراتی جداگانه به شبکه شرق بیان کرد: «عصر چهارشنبه، جلسه برگزار کردیم، رضایت شاکیان را جلب کردیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود.

پدر ماهان تصریح کرد: ماهان متولد ۷۸ است. او بار‌ها در جلسه دادگاه گفته که چاقو دست او نبوده است گفتنی است که برای ماهان صدارت حکم اعدام صادر شده بود که در حال حاضر متوقف شده و تا آینده چی پیش آید

ماهان صدارت کیست؟ + جزئیات

اظهارات شاکیان

یکی از شکات در جریان این دادگاه گفت: بنده کارمند یک شرکت خصوصی هستم و هر روز صبح سرکار رفته و راس ساعت چهار بعد ازظهر از شرکت خارج می شوم.

وی ادامه داد: بنده به همراه دوستم در عصر روز ۲۰ مهر ماه، سوار بر یک موتورسیکلت در حال تردد از خیابان ولیعصر – چهارراه مدرس به سمت میدان راه آهن – بودیم که متوجه شدیم چندین موتورسوار به صورت گروهی در خیابان رعب و وحشت ایجاد می کنند.

وی افزود: این موتورسواران که به صورت گروهی حرکت می کردند، با توقف در برخی از میادین و سر دادن شعار علیه نظام، قصد داشتند مردم را به تجمع، تشویق و دعوت کنند و با رجزخوانی و تهدید مردم از آنها می خواستند که حلقه اعتراضات را شکل دهند.

شاکی این پرونده گفت: این موتورسواران در ادامه اقدام به تعقیب موتور سیکلت ما کرده و با لگد پراکنی به سمت موتور در حرکت – گویی که در اجرای این عملیات حرفه ای هستند – موتور سیکلت ما را در نزدیکی مهدیه تهران واژگون کرده و در ادامه متهم- ماهان صدرات مرنی- با در دست داشتن یک فقره چاقوی سلاخی، از پشت، دوستم – راکب موتور – را از ناحیه بازوی دست چپ مورد حمله قرار داد.

وی تاکید کرد: این فرد و سایر موتورسواران به همین اقدام اکتفا نکرده و تلاش کردند شلنگ بنزین موتور ما را قطع کنند اما به دلیل اینکه محل شلنگ بنزین را پیدا نکردند، چاقوی همراه خود را در باک بنزین موتورسیکلت فرو کرده و نهایتا با روشن کردن فندک، اقدام به آتش زدن موتور سیکلت ما در ملا عام نمودند.

شاکی نخست این پرونده تاکید کرد: طبق اقرار متهم، این افراد ما را به عنوان مامور لباس شخصی شناسایی کرده بودند و این در حالی است که ما اصلا در مسیر حرکت به خانه بودیم و هیچ توقفی نداشتیم. با این حال وقتی این فرد ما را مورد حمله قرار داد فریاد می زد که آهای مردم من لباس شخصی را زدم!

شاکی این پرونده تاکید کرد: در زمان طرح شکایت از بنده پرسیدند که آیا چهره این فرد ضارب را دیده‌ام یا نه که من گفتم چهره این ضارب را به خاطر دارم و ضمنا به یاد دارم که روی دو دست این فرد خالکوبی شده بود.

شاکی دیگر گفت: من در این حادثه راکب موتور بودم. پس از اینکه موتور به وسیله لگد پراکنی این موتورسواران واژگون شد، متهم به سمت من حمله کرد و بنده را مورد مشت زدن و الفاظ رکیک قرار داد و در ادامه با چاقو، بازوی دست چپ بنده را مجروح کرد.

ماهان صدرات در دادگاه گفت: من از طریق استوری که دوستم به من نشان داد تشویق شدم که در خیابان قلمستان حاضر شوم. ما چند موتور بودیم و بعد از حضور در این محل، دوست موتور سوارم جلوی موتور این آقایان – اشاره به ۲شاکی- درگیر شدم و دو مشت به صورت این آقا – شاکی راکب موتور- زدم و چاقویی دستم نبود.

وی ادامه داد: سپس یک ضربه به باک بنزین موتور این آقا- شاکی- وارد کردم و در ادامه دوستم به من فندکی داد و نهایتا موتور را آتش زدم.

قاضی افشاری از متهم پرسید با چه وسیله ای به موتور ضربه وارد کردی؟ که متهم در جواب گفت: با مشت این ضربه را وارد کردم و همه این حوادث زیر یک دقیقه رخ داد و قدرت تصمیم‌گیری نداشتم.

قاضی افشاری در ادامه پرسید، آیا شما در گیری فیزکی با این آقایان را قبول دارید؟ متهم در ادامه گفت: بله. اما من آنها را با چاقو نزدم.

قاضی افشاری در ادامه گفت: شما آتش زدن موتور این آقایان را قبول دارید که متهم به این سوال هم پاسخ مثبت داد.

قاضی افشاری از متهم پرسید دلیل آتش زدن موتور این آقایان چه بوده است؟ متهم گفت: من جوگیر شده بودم.

قاضی افشاری در ادامه گفت: شما قبل از درگیری با این افراد مردم را تحریک به اغتشاش کردید. آیا این اقدامات را انجام داده ای یا خیر؟ متهم گفت: خیر. من هیچ کس را تحریک نکردم.

قاضی افشاری در ادامه گفت: اما درتلفن همراه شما پست هایی مربوط به تحریک مردم به اغتشاشات وجود دارد. متهم پاسخ داد: این پست ها مربوط به من نیست. من فقط یک فیلم از اغتشاشات را برای دوستم ارسال کردم.

قاضی افشاری در ادامه پرسید چه چیزی باعث باشد مسیر افرادی که نه نیروی نظامی و انتظامی هستند و نه آنها را می شناختی را ببندی و به آنها صدمه بزنی؟ متهم در پاسخ گفت: من جوگیر شدم و البته دوستم فریاد می زد که این افراد بسیجی هستند.

قاضی افشاری بیان کرد: آیا این دفاع شما قابل قبول است که می گویید نفهمیدم و موتور این افراد را آتش زدم و ادامه داد: این افرادی که شما به آنها صدمه زدید، هیچ لباس نظامی نداشته و حتی سعی می کنند وارد میدان اعتراضات شما نشوند اما شما این افراد را دنبال کردید که این اتفاقات رخ دهد، چرا؟
متهم در ادامه گفت: قرار نبود ما کسی را بزنیم و آتش سوزی ایجاد کنیم قرارمان این بود که با بچه‌ها برویم و شعار بدهیم.

قاضی افشاری در ادامه گفت: پس شما از قبل می دانستید برای اخلال در نظم اجتماعی اقدام خواهید کرد. متهم گفت: بله.

متهم پاسخ داد: من با دست بر روی باک بنزین موتور واژگون شده می کوبم و در دستم چاقو نیست. من فقط در گیری و آتش زدن موتور سیکلت را قبول دارم.

حکم اعدام ماهان صدارت متوقف شد

حکم اعدام «ماهان صدارت» از بازداشت شدگان حوادث اخیر متوقف شد.

محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان پرونده ماهان صدرات، از بازداشت شدگان حوادث اخیر که به محاربه متهم شد نوشت:

ملت شریف ایران

به لطف الهی در نیمه شب حکم ماهان صدرات متوقف گردید. صدای مادربزرگ های ماهان و مردم کشورم که با بی اعتنایی به رسانه های بیگانه از آیت الله اژه ای درخواست رافت اسلامی نمودند شنیده شد. یاد ندارم جز روضه ارباب گریه کرده باشم اما امروز در ملاعام برای لغو حکم گریه کردم. صدای قبلی ما شنیده شد. ۴۸ ساعت وقت داریم تا فارغ از جناح بندی های سیاسی و اعتقادی با همدلی و وفاق ملی از قوه قضاییه بخواهیم که در خصوص حکم ماهان صدرات با تاسی از سیره اهل بیت علیهم السلام برخورد شود.

 

8 دیدگاه در “بیوگرافی ماهان صدارت با علت دستگیری و حکم اعدام ماهان صدرات + اینستاگرام و عکس

  1. زهرا گفت:
    4
    3

    واقعا جای تاسف داره یاغی گر هم مسلک داعشی بیاد تو خیابون بزنه بکشه وحشی گری کنه بعدش بگن رافت اسلامی؟ ببینم اون موقع که میومدن تو خیابون رعب و وحشت ایجاد کردن و پلیس و بسیجی و مردم رو کشتن وزخمی کردن اسلام و اهل بیت جایی نبودن؟ پروپرو میگه فکر کردم لباس شخصیه

  2. ع-ذ گفت:
    3
    8

    بد بخت ملتی که دران حکومت. ضعفا حد واعدام وحبس می شوند واغنیا رها میشوند (علی علیه السلام)
    از قیافه این ادم حماقت وبلاهت می بارد

  3. کامیار گفت:
    13
    12

    واقعا متاسفم که حکومت اسلامی امنیت مردم رو فدای امنیت چاقو کش ها ک سلاخ ها میکنه و امنیت کارگران و بدبختان رو فدای امنیت دزدان بانکی میدونه. دوستان اگر کسی برای گرفتن حقش به یکی یه مشت بزنه پدرشو در میارن اما کسیکه علنی داعشی گری کرده به این راحتی به دامان خانواده بی آداب و بی ترتیب خودش برمیگرده. اظهارات پدر سلاخ رو بخونید. دست این و اون رو بوسیدیم تا ختم بخیر بشه. اصلا انگار نه انگار فرزند اوباشش قصد ادمکشی داشته.

  4. امنیت طلب گفت:
    26
    11

    این داعشی های وطنی را با همان چهره های زمان دستگیری نشونشون بدید نه اینطوری اصلاح و مظلوم نمایی!!!

  5. محمد گفت:
    13
    8

    دو مرتبه وکیل دست قاضی رو گذاشته تو پوست گردو ،. عزیز دل رضایت شاکی کسب کردند، بقیه اش اهمیت ندارد ، عدالت نباید مثل کالا خرید فروش شود ، امنیت قیمتی تر از پول است

  6. امین گفت:
    20
    7

    یادم اومد بعثی های صدامی وقتی شلیک های اسلحه شان تمام می شدند تسلیم می شدند و می گفتند « دخیل خمینی» یعنی بحق امام خمینی پناهمان بدهید و ما را نکشید حالا وضعیت داعشی های وطنی… بکشی و بزنی و بسوزانی. چو مجازات شوی داد و فریاد مسلمانی نیست!!!!.

  7. ابوالفضل گفت:
    3
    2

    بسیار دردناک و سوزناک بود. آرزوی امنیت جسمی و روانی برای مردم جهان

  8. محسن گفت:
    21
    17

    واقعا متأسفم به همین راحتی و با دوتا اشک تمساح دو تا زن که زمان وحشی گری نوه خودشون تو خونه گل میگفتن و گل میشنفتن حکم اعدام متوقف شد

نظرات