دکتر ساید | تخصصی ترین مرکز تعمیرات انواع یخچال جنرال الکتریک

0

همانطور که می­دانید شرکت جنرال الکتریک یکی از برندهای معتبر لوازم خانگی به ویژه یخچال فریزر و ساید بای ساید است. پس اگر شما هم نیاز به تعمیرات انواع یخچال جنرال الکتریک پیدا کرده­اید؛ در این مقاله با ما همراه باشید.

یخچال یکی از معدود وسایلی است که در منزل شما به صورت مداوم در طول شبانه‌روز کار می‌کند. در مواردی که یخچال یا ساید بای ساید شما خراب می­شود و نیاز به تعمیر پیدا می­کند، پیدا کردن یک مرکز تخصصی تعمیرات یخچال کار سختی است. نگران نباشید! در این مقاله ما سعی داریم شما را با یک مرکز تخصصی آشنا کنیم. ابتدا شما را با ساختار قطعات داخلی یخچال فریزر جنرال الکتریک آشنا می­کنیم، سپس با نحوه عیب­یابی آن آشنا می­شویم.

قطعات داخلی یخچال فریزر جنرال الکتریک

از اجزای مهم یخچال فریزر جنرال الکتریک می­توان به بُرد، کمپرسور، کندانسور، فیلتر، اوپراتور و ترموستات نام برد. در ادامه به شرح مختصری از هر قطعه یخچال فریزر جنرال الکتریک می‌پردازیم:

مادر برد

یکی از حساس‌ترین قطعات یخچال فریزر، مادر برد آن است. این قطعه در واقع قلب تپنده یخچال است و وظیفه آن کنترل و نظارت بر اجزای دیگر یخچال فریزر است. برای تعمیر این قطعه، بهتر است آن‌ را به نمایندگی مجاز آن یعنی جنرال الکتریک بسپارید تا با خیال آسوده تری تعمیر آن صورت بگیرد.

کمپرسور

یکی از دستگاه­های مکانیکی داخل یخچال،کمپرسور است. وظیفه کمپرسور ایجاد و تولید نیروی کشنده برای خروج گاز مبرد از اوپراتور، متراکم کردن گاز و انتقال آن به کندانسور است.

کندانسور

وظیفه کندانسور خنک نگه داشتن گاز سیالی است که به داخل یخچال وارد می­شود. کندانسور این گاز را از طریق آب یا هوا خنک می­کند. سپس در همان فشار با گرفتن گرمای نهان مبرد، حالت آن را از گاز به مایع تغییر می­دهد.

 دکتر ساید | تعمیرات یخچال جنرال الکتریک

فیلتر یا درایر

فیلتر یا درایر در مقابل کمپرسور نصب می­شود. عملکرد آن به اینصورت است که از طریق کاهش دمای هوای ورودی، باعث مقطر شدن هوا می­شود. زمانی که گاز درون یخچال از کندانسور عبور می­کند، فیلتر یا همان درایر رطوبت آنرا می­گیرد و کاملا خشک شود.

ترموستات

وظیفه ترموستات کنترل دمای داخل یخچال است. همچنین این وسیله از مشکلاتی مانند کالیبره نبودن فضای یخچال، تولید برفک و اختلال در کارکرد کمپرسور جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزاء یخچال در کنترل دما، ترموستات است.

ترموستات در یخچال‌های جدید و پیشرفته به شکل الکترومکانیکی است. ولی شکل قدیمی آن متفاوت بوده و هنوز هم در یخچال‌های معمولی و قدیمی به همان شکل قبلی وجود دارد. ساختار ساده و همچنین قیمت پایین آن، دلیل وجود ترموستات در یخچال‌ های معمولی و قدیمی است.

اواپوراتور

اواپوراتور یکی دیگر از قطعات اصلی یخچال فریزر است. وظیفه آن تبدیل کردن مایع به گاز برای سرد شدن داخل یخچال است. هروقت متوجه شدید که داخل یخچال گرم است و سرما ندارد، عملکرد اوپراتور نیاز به بررسی دارد.

توجه کنید که در هنگام تعمیرات یخچال فریزر یا ساید بای ساید جنرال الکتریک هر کدام از قطعات بالا باید به صورت دقیق بررسی شوند.

اهمیت عیب یابی در پروسه تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک

حال که با قطعات داخلی یخچال فریزر آشنا شدیم به عیب یابی مشکلات احتمالی آن می­پردازیم. هنگام مشاهده خرابی در یخچال فریزر، ابتدا باید عملکرد قطعات آن مورد بررسی قرار ‌گیرد.

عیب یابی یکی از مهمترین مراحل در هنگام تعمیرات یخچال فریزر و هر وسیله برقی دیگر است.ابتدا باید قطعات معیوب را شناسایی کرده و با یک قطعه اصل جایگزین گردد. گاهی اوقات نیز نیازی به تعویض قطعه نیست و همان قطعه معیوب قابل تعمیر شدن است.

این مساله به تشخیص  و مهارت تعمیرکار بستگی دارد. اگر در تعمیر یخچال از  افرد بی تجربه و بدون مهارت استفاده شود، نه تنها عیب یابی به درستی صورت نمی­گیرد و بلکه شما بایستی هزینه بیشتر بپردازید. مشکل یخچال شما برطرف نشده هیچ، آسیب بیشتر نیز به یخچال یا فریزر وارد شده است.

دکتر ساید | تعمیرات تخصصی انواع یخچال جنرال الکتریک

چند نمونه خرابی در یخچال فریزر

در پروسه تعمیر یخچال جنرال الکتریک، تعمیرکاران غالبا با مشکلات رایجی  مواجه می‌شوند که به شرح زیر است:

  • مصرف برق یخچال فریزر بیشتر از حالت طبیعی شده است.
  • یا سر و صدای غیر عادی از یخچال به گوش می‌رسد.
  • در یخچال کنده شده است.
  • بسته نشدن درب
  • فرایند یخسازی غیراستاندارد شده است.
  • بدنه یخچال فریزر ‌داغ شدن
  • گاز یخچال تخلیه شده است.
  • کمپرسور یخچال فریزر از کار افتاده یا به درستی کار نمی­کند.
  • یخچال دچار برفک شده باست.
  • آب مخزن خالی شده است.
  • نمایشگر یخچال خاموش شده است.
  • واشر در یخچال پاره شده است.

همه این‌ها مواردی است که نشان دهنده خرابی در یخچال فریزر شما است. وقت آن است که به یک نمایندگی معتبر و رسمی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک مراجعه کنید.

توجه کنید که خودتان از اقدام به تعمیر دستگاه نکنید؛ زیرا تعمیرات یخچال جنرال الکتریک عملی تخصصی است. شما با کوچک‌ترین دست‌کاری، باعث خرابی بیشتر یخچال می­شود. لذا برای تعمیرات با متخصصین این کار تماس بگیرید.

دکتر ساید | نمایندگی رسمی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک

نمایندگی رسمی جنرال الکتریک

نمایندگی رسمی جنرال الکتریک، دكتر سايد، یک مرکز تخصصی مجاز و معتبر برای تعمیرات و فروش قطعات این شرکت است. تکنسین‌های تعمیر لوازم خانگی برند جنرال الکتریک دارای تخصص، تجربه و مهارت لازم برای اینکار را دارا هستند.

تعميرات يخچال جنرال الکتریک خود را به دكتر سايد بسپاريد. دکتر ساید دارای نیروی متخصص و با تجربه در زمینه تعمیرات یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی است. قطعا شما مي‌توانيد با خيال راحت فرایند تعمیر یخچال فریزر خود را سپری کنید. پس اگر وسیله برقی شما دچار مشکل شده است، همین حالا با مركز تخصصي‌ دکتر ساید تماس بگیرید.

از دیگر خدمات دكتر سايد مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  1. تعمير و يا تعويض قطعات يخچال جنرال الكتريك
  2. سرويس كلي و كنترل عملكرد صحیح يخچال
  3. تعمير فريزر و بررسي سلامت عملكرد آن
  4. تعمير و سرويس آبسردكن و يخ‌ساز

یکی از خدمات مهمی که دکتر ساید انجام می­دهد، تعمیر در محل است. این امر سبب شده تا مشتریان در منزل خود لوازم را تعمیر کنند. این مساله (تعمیر در محل) باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه­ نهایی برای مشتریان می شود. در سال‌های اخیر نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک دکتر ساید با خدمات عالی خود به کاربران جایگاه ویژه ای در نزد مشتریان خود پیدا کرده است.

نظرات