بیوگرافی علی سوادکوهی کشتی گیر و همسرش + عکسهای جدید

3

بیوگرافی علی سوادکوهی کشتی گیر و همسرش + عکسهای جدید علی سوادکوهی و سوابق

علی سوادکوهی متولد ۱۳۷۶ در ساری کشتی گیر آزادکار، ورزشکار تیم ملی ایران است. در ادامه با زندگینامه و بیوگرافی علی سوادکوهی کشتی گیر آزادکار و همسرش و خانواده اش با عکس و تصاویر زندگی شخصی و سوابق وی همراه با پیج اینستاگرام و خانواده اش آشنا شوید

علی سوادکوهی کیست

بیوگرافی و زندگی شخصی علی سوادکوهی کشتی گیر

علی سوادکوهی با نام کامل علی بختیار سوادکوهی متولد ۱۳۷۶ در ساری کشتی گیر آزادکار، ورزشکار تیم ملی ایران است. او اهل شهر ساری در استان مازندران و اصالتا شمالی است و در وزن ۷۹ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی آزاد ایران کشتی می گیرد. وی از جمله کشتی گیران جوان و آینده دار کشورمان است برای اولین بار برای حضور در تیم ملی زیر ۲۳ سال کشتی آزاد ایران دعوت شد. علی سوادکوهی کشتی آزادکار کشورمان با شکست دادن جردن باروز در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا به اوج شهرت رسید.

زندگینامه علی سوادکوهی

سوابق حرفه ای

علی سواد کوهی آزادکار ایرانی، کشتی را مانند همه مازندرانی ها از کودکی آغاز کرد و با موفقیت در مسابقات کشوری و استانی توانست جای خود را در بین کشتی گیران آزادکار باز کند. علی سوادکوهی عضو سابقه عضویت در تیم ملی زیر ۲۳ سال کشتی آزاد ایران و آزادکار ملی پوش ایرانی است که در مسابقات کشتی آزاد آسیایی بزرگسالان ۲۰۲۰ در دهلی نو در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد مدال برنز را کسب کرد.

او موفق به کسب مدال های قهرمانی کشتی آسیا و مدال برنز دهلی نو در سال ۲۰۲۰، مدال نقره اولان باتور در سال ۲۰۲۲ و مدال طلای قونیه در سال ۲۰۲۱ و … شده است. علی سوادکوهی به تازگی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا با شکست جردن باروز افتخاری دیگر برای خود به دست آورد.

ازدواج و همسر علی سوادکوهی

او هنوز ازدواج نکرده و در حال حاضر مجرد می باشد.

ازدواج و همسر علی سوادکوهی

کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

او نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ در وزن ۷۹ کیلوگرم بود که در دور اول در مصاف با سهراب شریپوف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر یک مقابل ارسلان بوداژاپوف از قرقیزستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. سوادکوهی در دیدار رده بندی وزن ۷۹ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر صفر گلیم جان یوزربایف از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۱

در وزن ۷۹ کیلوگرم در مسابقات کشتی قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا با حریفانی چون ریوکی یوشیدا از ژاپن، سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان و گلیم جان یوزربایف از قزاقستان مسابقه داد و در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب گونگ بیونگ-مین از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید.

عکس های جدید علی سوادکوهی کشتی گیر آزادکار

تیم ملی کشتی آزاد ایران

علی سوادکوهی سابقه در عضویت در تیم ملی زیر ۲۳ سال کشتی آزاد ایران و تیم ملی جوانان و نوجوانان و تیم ملی کشتی آزاد ایران را در کارنامه خود دارد. او در  مسابقات زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ در وزن ۷۹ کیلوگرم با حریفانی چون ویکی از هند، اوکتای حسن از بلغارستان،ماگومد ماگومایف از روسیه، صفر حمام ابوسناینا از فلسطین مسابقه داد و در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۲ اشرف آشیروف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

او همچنین در بازیهای همبستگی اسلامی در سال ۲۰۲۱ قهرمان جهان شد

عکس های جدید علی سوادکوهی

افتخارات و مدال های علی سوادکوهی

این ملی پوش مازندرانی در وزن ۷۹ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ با حریفانی چون بیامبادورج انخبایار از مغولستان، صفر یودای تاکاهاشی از ژاپن مسابقه داد و در مرحله فینال با نتیجه ۹ بر ۹ از سد گوراو بالیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

سوابق علی سوادکوهی ملی پوش کشتی آزاد ایران

اوج شهرت با شکست جردن باروز

علی سوادکوهی در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۲۲ با شکست جردن باروز به اوج شهرت رسید.

علی سواد کوهی در مصاحبه اخیرش درباره تاریخ سازی در جام جهانی آمریکا گفت: می‌دانستم که عقب هستم اما و به این فکر کردم که رو به جلو حرکت کنم و حالت تهاجمی به خود بگیرم. یک فرصت را برای گرفتن امتیاز از دست دادم اما از دقیقه اول می‌دانستم که او اشتباه می‌کند.خوشحالم که به‌عنوان اولین ایرانی، بارزو را شکست دادم و مهم‌تر اینکه او را در کشور خودش بردم. از حمایت مردم ایران و مربیان، احساس خوشبختی می‌کنم. مربیان مخصوصا پژمان درستکار انرژی زیادی به من داد و او اطمینان داشت که من پیروز میدان خواهم شد.

پیج اینستاگرام علی سوادکوهی

پیج اینستاگرام علی سوادکوهی کشتی گیر آزادکار

صفحه شخصی وی در اینستاگرام با نشانی alisavadkoohi فعال است

افتخارات و مدال های علی سوادکوهی کشتی آزاد

قهرمانی آسیا ۲۰۲۰
قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱
قهرمانی آسیا ۲۰۲۲
بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱

مدال برنز – جایگاه سوم دهلی نو ۲۰۲۰ ۷۹ ک‌گ
مدال نقره – جایگاه دوم آلماتی ۲۰۲۱ ۷۹ ک‌گ
مدال طلا – جایگاه اول اولان‌باتور ۲۰۲۲ ۷۹ ک‌گ
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی
مدال طلا – جایگاه اول قونیه ۲۰۲۱ ۷۹ ک‌گ
قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان
مدال برنز – جایگاه سوم بلگراد ۲۰۲۱ ۷۹ ک‌گ

3 دیدگاه در “بیوگرافی علی سوادکوهی کشتی گیر و همسرش + عکسهای جدید

  1. زهرا گفت:

    سریعا
    اسکرین شات

  2. زهرا گفت:

    اسکریت شات

  3. زهرا گفت:

    اسکرین شات:

نظرات