بدری خامنه ای کیست بیوگرافی بدری خامنه ای و همسر و فرزندانش + ماجرای جنجالی

0

بدری خامنه ای کیست بیوگرافی بدری خامنه ای و همسر و فرزندانش + ماجرای جنجالی

بدری خامنه ای خواهر آیت الله خامنه ای کیست؟ بیوگرافی بدری خامنه ای متولد سال ۱۳۲۱ در مشهد و همسر و فرزندانش + عکس خانواده و جنجال عای اخیر برائت در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید

بدری خامنه ای خواهر آیت اله خامنه ای کیست

بیوگرافی بدری خامنه ای خواهر آیت اله خامنه ای کیست

بدری خامنه ای تنها خواهر تنی آیت الله خامنه‌ای است. او متولد سال ۱۳۲۱ در مشهد می باشد و زندگی پر فرازونشیبی را طی کرده است. بدری خامنه ای با شیخ علی تهرانی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه دختر و دو پسر است: محمود، وحیده، سعیده، فریده، احسان. ذدر آذر ماه ۱۴۰۱ سانه های معاند تیتر «اعلام برائت بدری حسینی خامنه‏‌ای خواهر رهبری از جمهوری اسلامی» را داغ کردند.

خانواده

بدری حسینی خامنه‏‌ای از اعضای خانواده آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب است. او دارای چهار برادر به نام های سید محمد، سید علی (رهبر انقلاب)، سید هادی و سید حسن است. برادرش بزرگش سید محمد خامنه ای، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود. او در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی نماینده مشهد بود. سیدهادی، برادر کوچکترش، نیز روحانی و فعال سیاسی عضو مجمع روحانیون مبارز است،

همسر بدری خامنه ای کیست

همسر بدری خامنه ای کیست

بدری، همسر شیخ علی تهرانی است. حاصل این ازدواج سه دختر و دو پسر به نام های محمود، وحیده، سعیده، فریده، احسان است.

شیخ علی تهرانی همسر بدری خامنه ای مدتی پیش درگذشت. او در ۴ اردیبهشت ۱۳۰۵، در در روستای ارنگه از توابع کرج در جاده کرج-چالوس به دنیا آمد. او در نوجوانی پس از فراگرفتن مقدماتِ متون حوزوی در حوزه علمیه قم، در کنار سید مصطفی خمینی به تحصیل و فراگیری دروس خارجِ فقه و اصول از سید حسین طباطبایی بروجردی و سید روح‌الله خمینی پرداخت.

فرزندان بدری خامنه ای

وی دارای ۵ فرزند به نام های محمود، وحیده، سعیده، فریده، احسان. محمود مرادخانی پسر بدری سالهاست تحلیلگر شبکه‌های معاند است و فریده مرادخانی هم اکنون بازداشت است.

عکس بدری خامنه ای کیست

جنجال ها و حواشی

در آذر ۱۴۰۱، خبری از بدری خامنه‌ای در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران منتشر شد که حواشی و جنجال های زیادی را در پی داشت.

بدری خامنه‌ای به همراه شوهرش شیخ علی تهرانی در سال ۶۳ به عراق فرار کرد. هم به خاطر نسبت فامیلی خود از رهبر انقلاب درخواست مصونیت قانونی کرد که رهبر انقلاب حاضر نشد به خاطر نسبت خانوادگی درخواست کمک و فرار از قانون آنها را بپذیرد.

رسانه های ضد ایرانی اظهارات این فراری ۳۵ سال پیش را با سوءاستفاده از اعتراضات اخیر و با تیتر «اعلام برائت خواهر رهبری از جمهوری اسلامی» جا زدند!

تسنیم نوشت: بدرالسادات خامنه‌ای همسر شیخ علی تهرانی روز گذشته اقدام به حمایت از اغتشاش‌گران کرد. آخرین بار که نامش بر سر زبان‌ها بود از مهدی کروبی عیادت کرده بود و تصویر وی منتشر شده بود؛ همین یک ماه قبل هم بود که خبر فوت شوهرش شیخ علی تهرانی را شنیدم.

علی مرادخانی ارنگه معروف به شیخ علی تهرانی شاگرد امام بود؛ بعد از انقلاب به مجاهدین خلق و بنی‌صدر نزدیک شد. بعد از آنکه خبر امامت جمعه برادر همسرش (سیدعلی خامنه‌ای) را شنید دهان به تهمت و افترا باز کرد و بعد از فرار بنی‌صدر و رجوی، مدتی بازداشت شد و بعد از آزادی ناگهان از عراق سربرآورد.

بدری نیز بعد از رفتن شوهرش به عراق، دست فرزندانش را گرفت و از طریق ترکیه به عراق رفت، در خاطرات ۱۰ اردیبهشت سال ۶۴ مرحوم هاشمی رفسنجانی آمده است: “آقای خامنه‌‏ای با ناراحتی، خبر فرار [خانم بدری حسینی خامنه‏‌ای] خواهرشان را ـ که همسر شیخ علی تهرانی است ـ با پنج فرزندش، از کشور دادند. از ترکیه اطلاع رسیده است که او اکنون در ترکیه است ولی می‏‌خواهد به عراق برود.”

میان منسوبان رهبر انقلاب البته نظیر اینها وجود دارد؛ محمود میردامادی پسردایی ایشان نیز فعال سیاسی خارج‌نشین بود و بعد از فتنه ۸۸ از کشور رفت؛ یا شخصی به‌نام حمیدرضا فروزان‌فر خواهرزاده رهبری که چندسال قبل علیه ایشان مصاحبه کرده بود.

این شکاف فکری و سیاسی میان بخشی از خانواده و شخص رهبری را البته باید به‌فال نیک گرفت چراکه مهر بطلان بر دیکتاتور دانستن و تهمت موروثی بودن حکومت است./ تسنیم

نظرات