زمان دقیق واریز یارانه شب یلدا یک میلیونی برای شب یلدا ۱۴۰۱ مشخص شد!

0

زمان دقیق واریز یارانه شب یلدا یک میلیونی برای شب یلدا ۱۴۰۱ مشخص شد!

زمان دقیق واریز یارانه شب یلدا یک میلیونی برای شب یلدا ۱۴۰۱ مشخص شد! هدیه یلدا ۱۴۰۱ یا همان یارانه آذر ماه ۲۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و بر اساس خبرهای جدید احتمالا واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا ۱۴۰۱ از سوی دولت به حساب سرپرستان خانوار واریز شود

واریز یارانه شب یلدا یک میلیونی بسته حمایتی شب یلدا

به گزارش مجله حرف تازه، یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ به مبلغ یک میلیون تومان در شبکه های اجتماعی به خبر داغ تبدیل شده، درحالی که هنوز از سوی دولت تصمیمی درباره یارانه شب یلدا امسال گرفته نشده و به نظر می‌رسد خبری از واریز عیدی شب یلدا نیست. یارانه یلدایی ۱۴۰۱ یا همان یارانه آذر ماه ۲۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد

سال گذشته ۲۷ آذر ماه دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است ۴ ماه یارانه حمایتی به برخی از مردم پرداخت کند. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوار‌ها واریز شد. ولی به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال قبل این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آن‌ها مختل شده است.

 

یارانه شب یلدا 1401

واریز یارانه یک میلیونی برای شب یلدا ۱۴۰۱ کی هست

یارانه شب یلدا بسته حمایتی یک میلیون تومانی برای شب یلدای امسال (۱۴۰۱) صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست و دولت هیچ برنامه ای برای واریز یارانه شب یلدا برای امسال (۱۴۰۱) ندارد.

در همین رابطه، سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد. از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اریز یارانه یلدایی سال ۹۹ تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکار‌ها خبری از واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا وجود ندارد و دولت هیچ یارانه و یا وامی قرار نیست به مردم پرداخت کند.

ماجرای یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ در برخی رسانه‌ها به خبر داغ تبدیل شده، درحالی که هنوز از سوی دولت تصمیمی درباره یارانه شب یلدا امسال (۱۴۰۱) گرفته نشده و به نظر می‌رسد خبری از واریز عیدی شب یلدا نیست.

سال گذشته ۲۷ آذر ماه دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است ۴ ماه یارانه حمایتی به برخی از مردم پرداخت کند. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوار‌ها واریز شد. ولی به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال قبل این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آن‌ها مختل شده است.

لازم به ذکر است که سال گذشته (۱۴۰۱) به مناسبت شب یلدا بسته حمایتی نقدی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای خانوارهای واجد شرایط واریز شد. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز شد.

امسال شرایط کرونا بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یلدایی نداشته باشد. اگر خبر جدید درباره بسته حمایتی شب یلدا شد در همین بخش بروزرسانی میشود

ساعتی قبل محمدرضا پور ابراهیمی، در گفت‌وگویی اعلام کرده «پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.»

این خبر پورابراهیمی در حالی است که وزیر اقتصاد هفته گذشته اعلام کرد همه زیرساخت‌های توزیع کوپن در کشور آماده است و دولت برای اطمینان پیدا کردن از روند اجرای این طرح، طرح توزیع کوپن الکترونیک را فعلا در یک استان جنوبی کشور آغاز می‌کند و با اجرای موفقیت‌آمیز آن، این طرح به کل کشور تسریع پیدا می‌کند.

معنای سخنان خاندوزی این بود که یارانه یلدایی دولت رئیسی این ماه به همه مردم پرداخت می‌شود جز مردم یک استان. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس هم گفته بود که قرار است طرح کالابرگ به صورت آزماشی در استان هرمزگان اجرا شود.

به گفته خاندوزی، بعد از دی ماه یارانه نقدی همه مردم قطع می‌شود و همه آنها به جای دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی کالابرگ می‌گیرند. دولت مدعی است که زیرساخت‌ها فراهم شده و همه مقدمات برای اجرای طرح کالابرگ فراهم است.

اما رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته مقدمات توزیع کالابرگ فراهم نیست و دولت نمی‌تواند این طرح را اجرا کند. در نتیجه در چهار ماه باقیمانده از سال جاری، پرداخت یارانه نقدی را ادامه می‌دهد و احتمالا توزیع کالابرگ به سال ۱۴۰۲ موکول می‌شود.

یارانه آذر ماه ۱۴۰۱

در هفت ماه گذشته یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در فاصله ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. برای همین انتظار می‌رود یارانه نقدی آذرماه هم مانند ماه‌های گذشته در تاریخ بیستم آذرماه واریز شود

بر اساس گفته خاندوزی، یارانه آذرماه در کل کشور به صورت نقدی پرداخت می‌شود و تنها یک استان به جای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، کوپن الکترونیک می‌گیرند و بعد از یک‌ماه برای سایر استان‌ها هم انجام شود. آنگونه که خاندوزی اعلام کرده است یارانه آذرماه در همه استان‌ها به صورت نقدی واریز می‌شود جز یک استان.

از چندی قبل مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود دولت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار خود را آذر ماه واریز کند و تاریخ این واریزی با یلدا نزدیک بود. اما کمی بعد اعلام شد واریز سود سهام عدالت یا همان یارانه یلدایی رئیسی به دی ماه موکول شده است.

یعنی قرار است دی ماه سهامداران سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

بر اساس آنچه پیش از این عنوان شده بود، دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، سود یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، نفری دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در دی ماه باید منتظر دریافت سود سهام ۴ میلیون تومانی باشد و دارندگان سهام یک میلیونی هم ۸ میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

اما گفته شده کل این سود در سال ۱۴۰۱ واریز نمی‌شود و واریز نیمی از آن به سال آینده موکول می‌شود.

چه کسانی سود سهام عدالت نمی‌گیرند؟

از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت، حدود ۳.۵ میلیون نفر از سال ۸۵ تا الان فوت شده‌اند که سود این افراد یا نزد شرکت سپرده‌گذار می‌ماند و پس از طی شدن فرآیند مربوطه به وراث واریز خواهد شد یا به شرکت‌های مربوطه واریز می‌شود و وراث از این شرکت‌ها طلبکار می‌شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام مکانیزم‌های متفاوتی در حال بررسی است و به شکلی خواهد بود که هم سهامدار سود کند و هم آسیبی به بازار وارد نشود.

همچنین حدود ۳.۵ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار است در دسته مشمولان سهام عدالت قرار بگیرند، اما هنوز روند اجرای آن انجام نشده است. در نتیجه بعید است این گروه هم شامل سود سهام عدالت دی ماه شوند.

نظرات