چه آجیلی برای قلب مفید است | بهترین آجیل مناسب برای بیماران قلبی

0

بسیاری از مواد غذایی تاثیر مستقیم و مهمی را در سلامت بدن دارند. به عنوان مثال مصرف برخی از میوه‌ها و سبزیجاتی که مقادیر بالایی از ویتامین و مواد معدنی در آنها وجود دارد، را می‌توانیم در این دسته قرار دهیم. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی برخی از آجیل هایی بپردازیم که برای سلامت قلب و بیماران قلبی موثر است.

آجیل مناسب برای بیماران قلبی

اثراتی که آجیل در بدن دارد عبارتند از…

تحقیقاتی که در مورد آجیل ها عنوان شده بیان می‌کند که مصرف این گروه از مواد غذایی برای افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی هستند، بسیار مهم است. رژیم غذایی که شامل آجیل باشد می‌تواند به میزان زیادی خطرات ناشی از این مشکلات را برآورده کند:

  • باعث کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید در بدن خواهد شد. در نتیجه این فرایند شاهد ایجاد رسوبات در رگ‌های خونی نخواهید بود.
  • آجیل باعث بازسازی پوشش رگ‌ها قلبی می‌شود.
  • باعث کاهش سطح التهابات می‌شود که در بروز بیماری‌های قلبی موثر است.
  • از ایجاد لخته‎های خونی که در نهایت باعث حمله قلبی و مرگ می‌شود، جلوگیری می‌کند.

با وجود این موارد می‌توانیم نقش این ماده خوراکی در بدن را بیشتر از سایر مواد غذایی بدانیم. افرادی که آجیل را در میان وعده‌های غذایی خود قرار می‌دهند، از خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی جلوگیری خواهد کرد.

پیشاپیش یلدا مبارک .  خرید آجیل شب یلدا را فراموش نکنید

کدام ترکیبات آجیل برای سلامت قلب مفید است؟

آنچه که آجیل را برای قلب مفید کرده، وجود مقادیر زیاد پروتئین در ترکیبات آن است. اما به جز این، ترکیبات دیگری نیز در میان مواد موجود در آن وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • چربی‌های غیر اشباع: چربی‌هایی که در آجیل وجود دارند، از نوع خوب بوده و شامل انواع غیراشباع هستند. وجود این ترکیبات باعث کاهش سطح کلسترول بد شما خواهد شد.
  • اسید چرب امگا۳: این ماده نیز در آجیل وجود دارد که یکی از انواع اسیدهای چرب سالم است. بنابراین به سلامت قلب کمک کرده و از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.
  • فیبر: در آجیل‌ها انواع مختلفی فیبر نیز وجود دارد. فیبر نقش موثری را در کاهش کلسترول بد داشته و باعث حس سیری در فرد خواهد شد. به دنبال این اتفاق، از خوردن غذای زیاد جلوگیری کرده و نقش موثری را در جلوگیری از دیابت دو دارد.
  • ویتامین E: ترکیب بعدی در آجیل ویتامین ای است. تاثیر این ویتامین در جلوگیری از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی است.
  • استرول‌های گیاهی: در آجیل، استرول‌های گیاهی نیز دیده می‌شود که سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد که برای سلامت قلب مضر هستند.
  • ال آرژنین: این ماده در سلامت دیواره‌های قلب نقش مهمی دارد. همچنین باعث تقویت رگ‌های قلبی خواهد شد و انعطاف پذیری آنها را بیشتر می‌کند.

کدام آجیل برای سلامت قلب مفیدتر است؟

چند گروه از آجیل تاثیر بیشتری را در سلامت قلب دارند که در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بادام درختی

این آجیل علاوه بر طعم بی‌نظیرش دارای مقادیر بالایی از ترکیبات مفید برای قلب است. بنابراین استفاده از آن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی هستند، کمک کند. خرید بادام  و مصرف آن به صورت خام یا بو داده و همچنین، کره بادام، آرد و شیر بادام می‌تواند در این زمینه برای شما مفید باشد. این نوع از بادام سرشار از ویتامین E است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند.

پسته

خرید پسته و مصرف آن را در نظر داشته باشید. این آجیل که نوع دیگری از آجیل‌های محبوب است که سرشار از مواد مغذی بوده و حاوی مقادیر بالایی از کالری و مقدار کمی چربی است. در ترکیبات این نوع از آجیل ویتامین B6 نیز دیده شده و کاهش قابل توجه فشار خون و در نتیجه آن سلامت قلب را به دنبال دارد.

گردو

گردو نیز در میان انواع آجیل‌هایی قرار می‌گیرد که فواید زیادی را برای قلب دارد. در این مدل از آجیل مقادیر زیادی از مس دیده می‌شود که در عملکرد سیستم ایمنی، رگ‌های خونی و … کمک می‌کند. گردو در فشار خون، کلسترول بد و سطح تری گلیسیرید تاثیر داشته و مقادیر آنها را  کم کرده و بنابراین عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

بادام هندی

بادام هندی را می‌توانید به صورت خام، بوداده یا به صورت کره استفاده کنید. بادام هندی، حاوی چندین ماده ضروری شامل پروتئین، ویتامین کا، منیزیم و منگنز است. تمام این ترکیبات، مجموعه‌ای از مواد موثر برای بهبود بیماری‌های قلبی است.

فندق

یکی دیگر از آجیل‌های موثر در سلامت قلب، فندق است. در میان ترکیبات موجود در این نوع آجیل، مواد مغذی، پروتئین، فیبر، ترکیبات گیاهی مانند اسید گالیک، اپی‌کاتچین، کافئیک اسید و کورستین دیده می‌شود که باعث کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی خواهد شد.

بادام زمینی

بادام زمینی نیز مقادیر بالایی از پروتئین‌های گیاهی را در خود جای داده است. ترکیباتی نظیر فولات که نوعی از ویتامین B است، در کاهش بیماری‌های قلبی بسیار موثر خواهد بود.

آجیل مناسب برای بیماران قلبی

چه مقدار آجیل برای قلب مفید است؟

در حالت ایده آل مصرف یک مشت آجیل در رژیم غذایی روزمره که به میزان دو قاشق غذاخوری می‌شود برای بیماران قلبی انتخاب خوبی است. حتی به دلیل داشتن ترکیبات مغذی که آجیل‌ها دارند، می‌توانیم آنها را جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی، گوشت یا مرغ بدانیم که برای گیاهخواران مناسب است. مصرف ۴ وعده آجیل بدون نمک در طول هفته برای بیماران و افراد مستعد بیماری‌های قلبی می‌تواند مناسب باشد و به عنوان بخشی از رژیم غذایی این افراد به کار رود.

سخن پایانی

برای دریافت بهترین نتیجه از آجیل باید خرید آن را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید، تا در نهایت بتوانید محصولی مغزی و باکیفیت را دریافت نمایید. در الوخشکبار این امکان برای شما وجود دارد که به صورت اینترنتی محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید و به صورت کاملا آنلاین آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

نظرات