آیا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ آلودگی هوا

0

آیا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ مدارس تعطیل شد؟ تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ (سیزدهم آذر ۱۴۰۱) و وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات و شرکت ها و دانشگاه ها فردا به علت آلودگی هوا باد و طوفان گردوغبار و بارندگی فردا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در پاسخ به سوال کاربران که آیا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است؟ در شهرهای تهران و البرز و ایلام و شهرهای جنوبی و اصفهان و تبریز و مشهد و خوزستان و اهواز و قزوین و رشت و شهرهای استان ها و تهران فردا آلودگی هوا از حرف تازه میخوانید.

آیا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس یکشنبه 13 آذر 1401 آلودگی هوا

آیا یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ آلودگی هوا

بروزرسانی:

تمام مدارس شهرستان طالقان و بخش آسارا کرج تعطیل شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد:

🔹 به علت بارش برف و برودت هوا تمام مقاطع تحصیلی شهرستان طالقان و بخش آسارا کرج امروز یکشنبه تعطیل شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد:

🔹 به علت بارش برف و برودت هوا تمام مقاطع تحصیلی شهرستان طالقان و بخش آسارا کرج امروز یکشنبه تعطیل شد.

🔸قابل توجه دانش آموزان عزیز مدارس در روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ دایر می باشد بر این اساس مدارس باز بوده و فعالیت آن‌ها برقرار است.

در حال تکمیل ….

تصمیم گیری تعطیلی و یا باز بودن مدارس معمولاً در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران است، که در محل و با مدیریت استانداری تهران برگزار می‌شود و این کمیته بر اساس شاخص‌های آلودگی هوا تصمیم گیری می‌کند.

در زمان نگارش این مطلب شاخص هوا در اغلب مناطق استان تهران بر روی عدد ۱۱۰ قرار گرفت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است. اما تاکنون کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران تشکیل نشده و بر این اساس احتمال تعطیلی مدارس نزدیک به صفر است.

در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۲۰ قرار داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تا فردا ادامه خواهد داشت لذا توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان کمتر از منزل خارج شوند.

شاخص آلودگی هوا

آسمان تهران فردا (۱۳ آذر ماه) بارانی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۳ آذرماه) همراه با شکل‌گیری ناپایداری جوی و احتمال بارش از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و بهبود کیفیت هوا در ببشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا یکشنبه و بارش باران، برف و کاهش دما خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.

مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های روز‌های شنبه و یکشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر است.

فردا بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان ادامه خواهد داشت.

از اواخر وقت فردا یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب در بخش‌هایی از خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

همچنین رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هشدار سطح زرد مبنی بر بارش باران و برف، وزش باد، کولاک مقطعی در محورهای کوهستانی استان و کاهش محسوس دما صادر شده است.

همچنین اعظم گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال غیرحضوری شدن مدارس برخی استانها به علت شیوع آنفلوآنزا بین دانش آموزان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم، درحال حاضر تعطیلی‌مدارس در دستور کار نیست.

وی افزود: دستورالعملی پیرامون رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که باید در مدرسه رعایت شود با همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تنظیم کرده‌ایم

در حال مستندسازی برای ابلاغ به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که بر اساس آن موارد آموزشی رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سنوات گذشته هم آنفلوآنزا و سرماخوردگی وجود داشته و علتی برای تعطیلی مدارس نیست گفت:

سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم تا آمار را دریافت کنیم که هنوز به صورت مستند قابل احصاء نشده تا بتوانیم اعلام کنیم. از ادارات کل و دانشگاه‌های علوم پزشکی آمار را دریافت و براساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را انجام می‌دهیم.

گودرزی در پاسخ به اینکه «بنابراین فعلا مدرسه‌ای مجاز به تعطیلی به علت آنفلوآنزا نیست؟» اظهار کرد: خیر، فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم

در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز نیست و دستورالعملی هم که ابلاغ خواهیم کرد، در راستای رعایت نکات بهداشتی خواهد بود.

نظرات