نرم افزار crm کاربردی و ساده تحت وب

0

آیا می‌دانید نرم افزار crm چیست؟ crm، مخفف customer relationship management software است. این نرم افزار می‌تواند به شما در جهت رونق بخشیدن به کسب‌وکارتان کمک کند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این نرم افزار کاربردی، چگونه اطلاعات مربوطه را جمع‌آوری و به شما در جریان بهبود کسب‌وکارتان کمک می‌کند؟ نرم افزار crm از طریق شبکه‌های ارتباطی همانند ایمیل، تلفن و غیره، اطلاعاتی که لازم دارد را گرداوری و آن‌ها را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با crm که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است، برای شما صحبت کنیم. اگر قصد دارید درباره این سیستم تحت وب، اطلاعاتی جامع و کامل در اختیار داشته‌باشید، می‌توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 نرم افزار crm

نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) روابط با مشتری را ردیابی و مدیریت می‌کند. هم‌چنین علاوه بر مواردی که بالاتر گفته شد، از قابلیت ثبت تعاملات بین یک تجارت، مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی هم برخوردار است.

محصولات نرم افزار CRM چیست ، همه داده‌های مرتبط مشتری مانند اطلاعات تماس، تاریخچه و خلاصه تراکنش‌ها را در یک رکورد به‌روز و مختصر قرار می‌دهند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، بیشتر در بخش‌های فروش استفاده می‌شود تا بتواند به عنوان یک مرکز برای اتوماسیون نیروی فروش (SFA) عمل کند. هم چنین اغلب با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی، نرم‌افزار خدمات مشتری و سایر برنامه‌های کاربردی تجاری ادغام می‌شود تا تجربه روابط بین مشتری‌ها را تسهیل کند. حال که فهمیدید نرم افزار crm چیست، شایان ذکر است که برخی از رویکردهای CRM، مجموعه‌ای از عملکردهای یکپارچه مرتبط با مشتری مانند اتوماسیون بازاریابی، بازاریابی ایمیلی، ابزارهای تجارت الکترونیک یا مدیریت وب سایت را ارائه می‌دهند تا جایگزین راه حل‌های اضافی شوند. با این حال، راه‌حل‌های مستقل CRM عمدتاً بر عملکردهای مرتبط با فروش مانند مدیریت تماس، حساب، افزایش مشتری و ارتباط با مشتری تمرکز دارند.

ویژگی‌های نرم‌ افزار CRM

نرم افزار CRM، ویژگی‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سهولت استفاده

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، انجام اقدامات تکراری و رزومره سازمان‌ها را نسبتاً آسان و قابل حل کرده‌است. هم‌چنین نرم افزار کاربردی و تحت وب CRM، به خودکارسازی اقداماتی مانند انجام وظایف (ایمیل، تماس و غیره) به عنوان بخشی از فرآیند فروش کمک می‌کند.

گزارش و تحلیل

گزارش و تحلیل، یکی دیگر از ویژگی‌های CRM است که می‌تواند به شما در ایجاد گزارشی برای ردیابی ارتباط با مشتری و فعالیت‌هایی مانند تماس‌ها، ایمیل‌ها و جلسات کمک کند.

مدیریت تماس و فروش

هنگام ایجاد مخاطبین، باید در نوع اطلاعاتی که می‌توانید اضافه کنید، انعطاف‌پذیری داشته‌باشید. ویژگی‌هایی مانند فیلدهای سفارشی، به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی را که برای کسب و کارتان مهم است، جمع‌آوری کنید. هم‌چنین، یک برنامه رایگان باید فضایی برای حداقل چند صد مخاطب برای شروع شما فراهم کند.

نرم افزار crm

بهترین نرم افزارهای crm ایرانی و خارجی

از آنجایی که ارائه‌دهندگان نرم‌افزار crm، نمونه‌ای رایگان از این سیستم را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، قصد داریم در ادامه به معرفی و بررسی بهترین نرم افزارهای crm رایگان بپردازیم.

Britix24

Britix24، می‌تواند بهترین نرم افزار CRM رایگان، با کاربران و مخاطبین نامحدود محسوب شود. به غیر از مدیریت تماس و معامله، این برنامه هم‌چنین از ابزارهای همکاری تیمی مانند گروه‌های کاری، چت، جریان‌های فعالیت داخلی و نظرسنجی هم برخوردار است.

با استفاده از ویژگی کاربران نامحدود این نرم افزار می‌توانید کل تیم خود را به‌ استفاده از Bitrix24 دعوت کنید. هنگامی که کارمندان شما هم آگاه شوند که نرم افزار crm چیست و دعوت را بپذیرند به نسخه قابل تنظیم برنامه خود دسترسی خواهند داشت. با این حال، شما باید نرم افزار را به نسخه‌های پولی ارتقا داده تا مجوزهایی را برای مشاهده و ایجاد تغییرات به هر کاربر اختصاص دهید.

Zoho

یکی دیگر از نرم افزارهای CRM رایگان، Zoho است؛ Zoho با شروع CRM رایگان خود، مسیرهای ارتقا تدریجی مقرون‌به‌صرفه و دسترسی به مجموعه‌ای از برنامه‌های تجاری خود را برای کاربرانش فراهم کرده‌است.

Insightly

اگر شما و یک شریک به مدیریت روابط و پروژه‌ها نیاز دارید، Insightly پتانسیل زیادی برای شروع و رشد در زمینه فعالیت‌تان فراهم می‌کند. هم‌چنین این نرم افزار CRM، تا کنون در دو نقش فروش و مدیریت پروژه، بسیار عالی عمل کرده‌است.

Capsule

اکثر CRMها، کاری بیش از مدیریت مخاطبین و معاملات انجام می‌دهند و کارکردهای اصلی مانند بازاریابی و میز پشتیبانی را نیز به پلتفرم‌های خود اضافه می‌کنند. تاکنون، نرم افزار Capsule در برابر این روند مقاومت کرده‌است؛ از این رو، اگر می‌خواهید مدیریت روابط خود با مشتریان را ساده نگه دارید، این نرم افزار CRM می‌تواند برای شما مناسب باشد.

Streak

Streak یکی از معدود CRMهای رایگانی است که می‌توانیم آن را در صندوق ورودی Gmail شما پیدا کنیم؛ به این معنی که برنامه جداگانه‌ای برای ورود به آن وجود ندارد. اگر شما یک شرکت تک نفره هستید و می‌خواهید مخاطبین و معاملات را از صندوق ورودی خود مدیریت کنید، Streak می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

همیار فروش

همیار فروش؛ نامی آشنا در بین ارائه‌دهندگان نرم‌ افزار CRM ایرانی به شمار می‌آید. ویژگی‌های کاربردی این نرم افزار ایرانی، بدون شک می‌تواند شما را به‌ استفاده از آن ترغیب کند.

ثبت مذاکرات، صادر کردن پیش فاکتور برای مشتری، ادامه مذاکرات، لیست کارهای مهمی که باید انجام دهید و پیگیری کردن پیش فاکتورها، از جمله خدماتی هستند که نرم افزار CRM ایرانی همیار فروش در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم افزار crm

مهم‌ترین نکات در رابطه با نرم افزار CRM همیار فروش

همان‌طور که بالاتر هم به خدمات ارائه شده از جانب نرم افزار CRM همیار فروش صحبت کردیم و گفتیم نرم افزار crm چیست، لازم است بگویم این سیستم تحت وب ایرانی، با کاربری ساده، مزایایی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش فروش
  • سهولت استفاده از نرم افزار CRM همیار فروش
  • قابلیت گردآوری و سازمان‌دهی کردن اطلاعات
  • روند آسان تفسیر و پیگیری گزارش‌ها
  • حفظ، پرورش و افزایش مشتری
  • افزایش و بهبود عملکرد تیم
  • طراحی بسیار جذاب و کاربر پسند
  • کمک به مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان و مهم
  • عملکرد عالی و بدون نقص روی موبایل و کامپیوتر
  • دسته‌بندی کردن افراد با یک سلیقه و قرار دادن آن‌ها در یک گروه مشترک

جمع‌بندی

در این مطلب بیان کردیم که نرم افزار crm چیست و چند نمونه رایگان از این نرم افزار را به شما معرفی کردیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شود و بتوانید تجربه کاربری بهینه و مطلوبی با مشتریان خود برقرار کنید.

نظرات