زهرا لری کیست بیوگرافی زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان علت مرگ

0

زهرا لری کیست بیوگرافی زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان علت مرگ

زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان درگذشت کیست بیوگرافی زهرا لری مدیر دبیرستان دخترانه رضوانی نژاد کرمان و عضو پیشین شورای شهر کرمان با عکس و سوابق تا ماجرای برکناری و علت فوت و درگذشت وی در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید.

زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان

بیوگرافی زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان کیست

زهرا لری متولد ۱۳۴۵ در کرمان مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان و عضو یشین شورای شهر کرمان ۵ آذر ۱۴۰۱ در سن ۵۶ سالگی بر اثر بیماری درگذشت. نام وی در اعتراضات و تجمعات دختران دانش اموز توسط رسانه های معاند بر سر زبان ها افتاد.

سوابق شغلی

زنده‌یاد زهرا لُری، فرهنگی، دبیر آموزش و پرورش استان کرمان بود که سابقه حضور و عضویت در دوره‌های دوم تا پنجم شورای شهر، نمایندۀ مردم کرمان بود و علاوه بر نمایندگی در شورای شهر کرمان، دبیر آموزش و پرورش نیز بود. او در مهر ماه ۱۴۰۱ از سمت خود برکنار شد.

او دانش آموختۀ رشتۀ جامعه‌ شناسی بود و در زمان مرگش به‌عنوان مدیر دبیرستان دخترانۀ رضوانی‌ نژاد شهر کرمان مشغول فعالیت بود. زنده‌یاد لری در دورۀ ششم شورای شهر کرمان نیز در انتخابات حضور داشت و اولین عضو علی‌البدل این دوره از شورا بود.

بیوگرافی زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان کیست

مرحومه زهرا لُری علاوه بر اینکه به شدت به شغل دبیری و معلمی علاقه داشت، همچنین ۲ سال دیگر تا بازنشسته شدن فاصله داشت و به همین خاطر ضمن پیگیری درمان در تلاش بود تا تعداد سنوات لازم برای بازنشستگی را کامل کند.

زهرا لری چندین دوره ریاست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بانوان شورای شهر را برعهده داشت و از جمله کسانی است که در نجات مجسمه‌های استاد صنعتی در موزه هلال‌احمر تهران نقش مهمی را ایفا کرد. چند سال پیش، او، پس از آنکه مطلع شد این آثار بسیار ارزشمند در معرض تخریب قرار گرفته، به تهران اولتیماتوم داد که مجسمه‌ها به کرمان منتقل خواهد شد و در این خصوص، پیگیری‌های مکرری انجام داد تا اینکه موزه و آثار آن در تهران مورد توجه قرار گرفت و مرمت و مراقبت شد.

یکی دیگر از آرزوها و دغدغه‌های لری، ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متکدیان و راه‌اندازی گرم‌خانه‌هایی مناسب و مجهز بود.

علت فوت و مرگ زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان

بیماری

رویا دیوان بیگی یکی از اعضای سابق شورای شهر کرمان در رابطه بیماری مرحومه زهرا لر، گفت: خانم لری از بیماری خودایمنی رنج می برد و به مرور سلول های سالم بدنشان از بین می رفت. حتی خاطرم هست زمانی که در شورای شهر بودیم ایشان حس چشایی اش را به صورت کامل از دست داده بود.

علت فوت و مرگ زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان

برخی رسانه های معاند درباره علت مرگ شایعاتی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که صحت ندارد. در همین رابطه دکتر رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد علت فوت این مدیر مدرسه گفت: مطالب رسانه های معاند در مورد چرایی فوت خانم دکتر زهرا لری که یکی از مدیران خوب مدارس ما در ناحیه ۲ کرمان بود، از اساس کذب بوده و این مدیر مدرسه به دلیل کسالت با بنده تماس گرفته بود و از من خواسته بود که فرد دیگری را جایگزین او کنیم.

 

همسر زهرا لری مدیر مدرسه رضوانی نژاد کرمان

همسر مرحومه گفته است: همسرم یک گروه جهادی داشت، به روستاهای اطراف سر می‌زد و مشکلات شان را برطرف می کرد، او از دانش‌آموزان کم بضاعت شهریه نمی گرفت، حالا هم گروه های مختلف برای عرض تسلیت می آیند و می گویند مادرمان را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: او به شدت انقلابی بود، هر وقت حضرت آقا سخنرانی داشت، همه خانواده را جمع می کرد و جلوی تلویزیون می نشاند، حتی همین روزها هم با سختی سخنرانی حضرت آقا را تا آخر گوش کرد، همیشه به ایشان می گفت رهبر حکیم.

وی با اشاره به دروغ پردازی رسانه های ضد انقلاب عنوان کرد: ما این رسانه ها را نمی بخشیم، آنها را به دستان بریده حضرت ابوالفضل (ع) واگذار می کنیم.

وی با ابراز ناراحتی شدید در این باره تأکید کرد: نمی دانیم این دروغ پردازی ها از کجا نشأت می گیرد، شاید دلیل آن را بتوانیم در نام خانوادگی خانم زهرا لری جست و جو کنیم که برایشان استفاده ابزاری دارد، اما بدانند این بانوی شریف از این بحث ها جداست.

نظرات