بیوگرافی حمید پورآذری کارگردان و همسرش + عکس های جدید و جنجال اخیر

0

بیوگرافی حمید پورآذری کارگردان تئاتر و همسرش + عکس های جدید و جنجال اخیر

حمید پورآذری, کارگردان و فیلمنامه‌نویس تئاتر و سینمای ایران متولد ۱۴ مرداد ۱۳۴۷ در تهران است که در آذر ماه ۱۴۰۱ بازداشت شد. بیوگرافی حمید پورآذری کارگردان تئاتر و همسرش با عکس و تصاویر و زندگی شخصی و هنری او همراه با سوابق و فیلم ها و سریال ها و پیج اینستاگرام تا حواشی و جنجال های اخیر در ادامه مطلب با هم میخوانیم

حمید پورآذری کارگردان

بیوگرافی حمید پورآذری کارگردان

حمید پورآذری : متولد ۱۴ مرداد ۱۳۴۷ در تهران، بازیگر، تهیه کننده و کارگردان تئاتر اهل ایران است که سالهاست در عرصه تئاتر فعالیت دارد و علاوه بر بازیگری در حیطه کارگردانی و تدریس بازیگری نیز مشغول است. او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی نمایش از دانشکده هنر و معماری و عضو کانون کارگردانان خانه تئاتر ایران و سرپرست کروه تئاتر پا پتی ها است. حمیدرضا پورآذی در آذر ماه ۱۴۰۱ به همراه گلستانی بازداشت و دستگیر شد

بیوگرافی حمید پورآذری کارگردان تئاتر و همسرش + عکس های جدید و جنجال های اخیر

سوابق هنری

حمید پورآذری کارگردان معروف تئاتر و سینمای ایران از کارگردانان نوآور تئاتر ایران با تمرکز بر تئاتر مکان-ویژه است. از نمایش‌های خارج از صحنه وی می‌توان به نمایش دور دو فرمان در پارکینگ دانشگاه امیرکبیر در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد، این اثر را کاری بی‌سابقه در تئاتر ایران بر می‌شمرند.

آقای پورآذری از سال از دهه ۷۰ وارد عرصه بازیگری در تئاتر شده و تاکنون در چندین نمایش و فیلم سینمایی به عنوان بازیگر و کارگردان و مدیر صحنه و نویسنده حضور داشته است. او در فیلم سینمایی گرگ بازی نیز نقش آفرینی کرده است.

زندگینامه حمید پورآذری

از آثار او می‌توان به حسین قلی خان مردی که لب نداشت، دایره گچیی قفقازی و ژاک و اربابش در کافه تالار اصلی تئاتر شهر خرس، یک نوکر و دو ارباب، آندرانیک، هرچی دلت بخواد، مهاجران، قلتشن ها، حسین قلی مردی که لب نداشت، ادیپ ، دور دو فرمون، دایره گچی، رویای ناتمام، خانه ی روی آب، ظفر خیابان ناجی بلوار مینا، سال ثانیه، آواز کرک ، خانه ابری، قطعه ی گمشده ، متروکه خوانی، هله هین هان هلا و …اشاره کرد. او اثر «هنگامی که» را با تعدادی از مهاجران افغان در بنیاد امید مهر اجرا کرده‌است.

سوابق حمید پورآذری

زندگی حرفه ای

حمید پورآذری مدیر بخش نمایش‌ های خارج از صحنه سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده‌است. وی همچنین عضو هیئت مرکزی خانه تئاتر و انجمن کارگردانان ایران نیز می باشد. آثار وی در فستیوالهای مختلف بین‌المللی به اجرا درآمده. وی نمایشی را در فستیوال lift لندن با اتود در فضاهای عمومی شهر مانند مراکز تجاری، ایستگاه قطار و مرکز شهر لندن، در یک پارکینگ عمومی اجرا کرده‌است.

وی معتقد است که تئاتر تنها محدود به صحنهٔ سالن نمایش نیست، بلکه تئاتر پنجره ای در برابر ما قرار می‌دهد و منجر به پرسپکتیوی جدید و تعمیق مفاهیم برای ما و جامعه می‌شود. وی از قدرت تئاتر برای بیان ایدهٔ هنری در فضای معماری و فضاهای شهری استفاده می‌کند.

مصاحبه حمید پورآذری کارگردان تئاتر

حمید پور آذری سابقه تدریس بازیگری تئاتر در دانشگاه تهران و دانشگاه سپهر اصفهان و کارگاه بازیگری در دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک) را در کارنماه هنری خود دارد. وی همچنین عضو هیئت مدیره کانون کارگردانان ، هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر، عضو شورای هنری تالار سایه، دببر بخش آف استیج جشنواره فجر و مدیر هنری عمارت روبرو و … می باشد.

اینستاگرام حمید پورآذری

@hamidpourazari

همسر حمید پورآذری کیست

از زندگی خصوصی و همسر ایشان خبری منتشر نشده است.

فیلم داستان زندگی

فیلم مستند رویای ناتمام به کارگردانی آریان رضائی به زندگی تئاتری حمید پورآذری می پردازد. این فیلم از دی ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت هاشور اکران آنلاین شده است.

پورآذری درباره فعالیت های تئاتری خود گفته: من نیز بارها و بارها و بارها احساس کرده‌ام که در حال کوبیدن سرم به تیزیِ میزم، بارها و بارها و بارها ناامید شده و از خود پرسیده‌ام چه فایده‌ای دارد؟! اما در دلِ این «چه‌ فایده‌ای دارد؟!»ها و «برای چه باید کار کرد؟!»ها از خودم پرسیده‌ام مسیر من کجاست؟! پیشنهاد من چیست؟! دیده‌شدن من چه اهمیتی دارد؟! من درک می‌کنم که همگی‌مان ذاتا کم‌وبیش جاه‌طلبیم و همین جاه‌طلبی بوده که به‌عنوان یکی از محرک‌ها به سمت تئاتر و کارگردانی آن سوق‌مان داده است.

همسر حمید پورآذری

من این را چه در مقام مدرس و چه به‌عنوان کارگردان در هنگام هدایت بازیگر، بارها و بارها گفته‌ام؛ اگر مستاصل شدید و نمی‌دانستید باید چه تصمیمی بگیرید سه کار را انجام دهید: راه بروید، مکث کنید، ببینید، راه بروید، مکث کنید، ببینید، راه بروید، مکث کنید، ببینید و این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا اولین جرقه زده شود. لزومی ندارد در لحظه و تحت شرایط نامناسب واکنش نشان داد و به عنوان مثال خداحافظی کرد، نه، می‌توان سکوت کرد و گوش داد و فراموش نکرد سکوت، جهان‌مان را تغییر می‌دهد و ناچارمان می‌کند به جای گفتن، حضور قوی داشته باشیم.

عکس های جدید حمید پورآذری

بازداشت و دستگیری حمید پورآذری

آقای حمید پورآذری بازیگر و کارگردان تئاتر به همراه سهیلاد گلستانی، به دنبال انتشار یک ویدیو بازداشت شدند.

سمت ها و سوابق کاری

۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ هیئت مدیره کانون کارگردانان
۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر
تدریس در دانشگاه سوره تهران
تدریس در دانشگاه سپهر اصفهان

۱۳۸۸ کارگاه بازیگری در دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)
عضو شورای هنری تالار سایه
۱۳۹۶ دببر بخش آف استیج جشنواره فجر
مدیر هنری عمارت روبرو

جوایز جشنواره

۱۳۸۰ جشنواره آئین سنتی کارگردانی؛ یک نوکر و دو ارباب
۱۳۸۲ جشنواره آئین سنتی کارگردانی؛ هرچی دلت می خواد
۱۳۸۸ انجمن منتقدان، توسعه و پژوهشگران خانه تئاتر بهترین گروه نمایشی
۱۳۸۹ رتبه اول بهترین نمایش؛ دایره گچی
۱۳۹۵ جشنواره تئاتر فجر کارگردانی؛ خانه ابری
۱۳۹۵ آکادمی تئاتر استاد سمندریان مدال استاد سمندریان
۱۳۹۵ انجمن منتقدان، توسعه و پژوهشگران خانه تئاتر مدال مسئولیت اجتماعی

حمید پورآذری

بازداشت حمید پورآذری

نظرات