آیا ارز شیبا اینو (SHIB) هنوز ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

0

اگرچه ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) موفقیت‌های زیادی را داشته است، اما این میم کوین بهترین انتخاب در چرخه صعودی بعدی بازار ارزهای دیجتال نیست.

بدون شک رقیب اصلی دوج کوین (DOGE) و یکی از موفق‌ترین توکن‌های میم کوین در بازار ارز دیجیتال از نظر مارکت کپ، ازر دیجیتال شیبا اینو (SHIB) می‌باشد. اما آیا این حقیقت وجود دارد که ارز دیجیتال شیبا در سال ۲۰۲۱ بسیاری از سرمایه گذارانش را ثروتمند کرده است؟

 ارز شیبا

در حال حاضر، ارز دیجیتال شیبا در محدوده ۰٫۰۰۰۰۰۹۰۰۸ دلار خرید و فروش می شود و در یک هفته گذشته ۷ درصد کاهش قیمت داشته است. برای اطلاع از قیمت این ارز دیجیتال به تومان و تتر به صفحه قیمت شیبا مراجعه نمایید.

میم کوین شیبا تفاوت‌های زیادی با رقیب خود، دوج کوین، دارد. این میم کوین جدید تنها دارای چهره سگ ژاپنی (سگ شیبااینو) را نیست؛ بلکه در پشت آن، یک اکوسیستم کامل در جریان است. فکر می‌کنید سرمایه گذاری بر روی این توکن که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است، چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو

در حقیقت، اکوسیستم شیبا اینو در محیط‌های بلاک چینی، از جمله حوزه دیفای (حوزه غیر متمرکز مالی)، توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و متاورس جایگاه خوبی را به دست آورد‌. در سال ۲۰۲۱، این میم کوین با راه‌‌اندازی صرافی غیرمتمرکز خودش به نام شیباسوآپ (ShibaSwap)، ورود خود را به حوزه دیفای اعلام کرد. این صرافی غیرمتمرکز امکاناتی از قبیل تامین نقدینگی، استیکینگ و تبادل توکن‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارز شیبا

در سال ۲۰۲۱ نیز شیبا اینو مجموعه NFT خود را به نام شی بو‌شی (Shiboshi) راه اندازی کرد. NFT های این مجموعه این امکان را به کاربران می‌دهد تا از ویژگی های متفاوتی مانند چشم لیزری در بازی شی بوشی (Shiboshi Game) استفاده کنند.

همچنین، شیبا به عنوان متاورس در سال ۲۰۲۲ ظاهر شد. طبق پست اولیه که شیبا منتشر کرد، این متاورس شامل ۱۰۰۵۹۵ قطعه زمین خواهد داشت. با استفاده از روش زمین، واقعیت مجازی اکوسیستم میم توکن شیبا، آینده‌ای مانند کوین‌های اصلی متاورس از جمله دسنترالند و سندباکس خواهد داشت.

حضور این میم کوین در بازار ارز دیجیتال گزینه‌ی بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند شیبا را متفاوت و چیزی بیشتر از یک میم کوین ببینند‌.

معایب ارز دیجیتال شـیبا اینو

اگر بخواهیم واقع بینانه به قیمت و رشد این میم کوین نگاه کنیم، متوجه می‌شویم ارز دیجیتال شیبا به عنوان توکنی که بر روی شبکه اتریوم است، مزایایی که در قسمت بالا ذکر شد، کمک چندانی به افزایش و رشد قیمتی شیبا نکرده است. این آلتکوین در زمان نوسانات زیاد بازار و شرط‌بندی‌های حول محور ارز های دیجیتال با تم سگ بود، رشد کمی کرد.

اطمینان صد درصدی از اینکه شیبا اینو می‌تواند در بازار صعودی، رشد چشم گیری داشته باشد و سقف تارخی خود را بشکند، برای سرمایه گذاران ممکن است بهترین گزینه نباشد‌‌.

حتی، سوزاندن توکن شیبا (برای کم کردن عرضه این توکن و تعداد توکن‌های در گردش) تاثیر زیادی بر روی قیمت این ارز دیجیتال نداشته است، زیرا عرضه توکن این میم کوین همچنان بالا می‌باشد‌. و در صورت سقوط بازار ارز دیجیتال، شیبا اینو با همه تفاوت‌هایش همچنان به عنوان یک میم کوین در نظر گرفته می‌شود. این عامل، توسعه این میم کوین را در یک بازار مطلوب (نه در یک بازار سرگرم کننده) دشوار می‌کند.

علاوه بر این، می‌دانیم که بازار نزولی هنوز چندین ماه دیگر ادامه دارد و سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند در زمان کمبود نقدینگی معاملات شورت باز کنند. هرگز فکر نکنید شیبا اینو از این قضیه مستثنی است‌. برای اطلاع از آخرین اخبار روز به صفحه تحلیل شیبا مراجعه نمایید.

نظرات