بیوگرافی اکرم خدابنده تکواندو کار و همسرش + عکس جدید و جنجال های اخیر

0

بیوگرافی اکرم خدابنده تکواندو کار و همسرش + عکس جدید و جنجال های اخیر

اکرم خدابنده تکواندوکار کیست بیوگرافی اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران با عکس و سوابق همراه با زندگی شخصی و ورزشی اکرم خدابنده تکواندو کار ویکی پدیا و پیج اینستاگرامش تا حواشی و جنجال های اخیر همراه با سوابق ورزشی و تیم فعلی وی تا خداحافظی اکرم خدابنده از تیم ملی تکواندو بانوان ایران در ادامه مطلب از مجله حرف تازه می خوانید:

اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران کیست

بیوگرافی و زندگینامه اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران

اکرم خدابنده متولد ۳ مهر ۱۳۷۰ در کرج، تکواندوکار و کاپیتان تیم ملی تکواندوی زنان ایران در وزن ۷۳ کیلوگرم است. او سابقه کسب مدال طلای قهرمانی دانشجویان جهان و بازی‌های ارتش‌های جهان و همچنین نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون ترا در کارنامه ورزشی خود دارد و در حال حاضر از تیم ملی تکواندو ایران کناره گیری کرده است.

وی فارغ التحصیل رشتهٔ مهندسی مکانیک بوده و تنها تکواندوکار زن ایرانی است که مدال طلای المپیک دانشجویان جهان (یونیورسیاد) را کسب کرده است.

بیوگرافی اکرم خدابنده تکواندو کار و همسرش + عکس جدید و جنجال های اخیر

سوابق ورزشی

اکرم خدابنده یکی از تکواندوکاران کشورمان است که در طول فعالیت های ۱۲ صساله خود در رشته تکواندو مدال های متعددی را کسب کرده و برای کشورمان افتخارآفرینی کرده است. او بطور حرفه ای از سال ۱۳۸۷ وارد رشته های رزمی شد و چندین مدال کشوری را کسب کرد. او پس از ۹ ماه تمرین در تکواندو، در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان به مقام نخست رسید و از سال ۱۳۸۹ عضو تیم ملی تکواندوی زنان ایران شد.

بیوگرافی و زندگینامه اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران

سوابق در تیم ملی

خانم خدابنده از سال ۱۳۸۹ عضو تیم ملی تکواندوی زنان ایران شد و برای اولین بار درقابتهای برون مرزی، در مسابقات بین‌المللی دانشجویان آسیا در سال ۲۰۱۱ به مدال نقره دست یافت و نایب قهرمان آسیا شد. وی عناوینی چون قهرمانی آسیا، مسابقات ارتش‌های جهان، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، المپیک دانشجویان جهان و انتخابی المپیک، قهرمان یا نایب قهرمان را در کارنامه خود دارد.

او از سال ۲۰۱۴ کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان ایران است و با همین عنوان از تیم ملی کناره گیری کرد.

او در سال ۱۳۹۸ عضو باشگاه اسپریچو شد و با این تیم در لیگ تکواندوی ایران حضور دارد.در تازه‌ترین رنکینگ تکواندوکاران جهان، او با ۴۰٫۹۱ امتیاز در جایگاه ۶۱ جهان است.

زندگینامه اکرم خدابنده تکواندو کار

ازدواج و همسر اکرم خدابنده کیست

خانم خدابنده سال ها پیش ازدواج کرده و متاهل می باشد. او با آقای علی افشار ازدواج کرده و گفته: همسرم در مسابقات و در زندگی شخصی همیشه خامی من بوده و مرا حمایت کرده است.

ازدواج و همسر اکرم خدابنده کیست

 

خداحافظی اکرم خدابنده از تیم ملی

اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان در آذر ماه ۱۴۰۱ با انتشار پیامی از تیم ملی تکواندو بانوان ایران خداحافظی کرد.

این کاپیتان ۳۱ ساله تیم ملی بعد از ۱۲ سال حضور مداوم در تیم ملی و کسب عناوینی مانند طلای قهرمانی دانشجویان جهان و بازی‌های ارتش‌های جهان و همچنین نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت.

خداحافظی اکرم خدابنده تکواندو کار از تیم ملی

او با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعد از ۱۲ سال عضو تیم ملی تکواندو بودن این‌بار به حرمت قلب‌های غمگین مردمم در این روزهای سرد و سخت استخوان‌سوز با قلبی پر از درد از تیم ملی ایران خداحافظی می‌کنم و اینگونه می‌نویسم به نام تکواندو و به نام ریاضت‌هایش، سختی‌هایش، سکوهایش، مدال‌هایش، فریاد خاموش خود را بانگ می‌زنم خداحافظ عشق من و با تمام وجود و چشمانی پر از اشک تو را فریاد و خداحافظی می‌کنم و تو را به آغوش بی‌رحم و با رحم سرنوشت می‌سپارم.

همچنین پس از خداحافظی اکرم خدابنده، ندا زارع مربی تیم ملی تکواندو بانوان نیز با انتشار پستی در فضای مجازی از تیم ملی کنار رفته است. او سال ۱۳۹۸ با اعلام کمیته فنی دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، به عنوان بهترین مربی این رویداد انتخاب شد.

زارع در صفحه شخصی خود نوشت: پس از سال‌ها تلاش و زحمت در راستای پرورش استعدادهای دختران سرزمینم، در این مقطع به علت عدم وجود شرایط مناسب برای همکاری در تیم ملی تکواندو، کناره‌گیری خود را اعلام می‌کنم. اعلام این تصمیم را موکول به اتمام مسابقات جهانی کردم تا هیچ لطمه‌ای به بازیکنان و تیم ملی وارد نگردد و در این مدت با تمام وجود در خدمت تیم ملی و بازیکنان بودم و اجازه ندادم که این تصمیم کوچکترین خدشه‌ای به ایفای وظیفه‌ام به عنوان مربی وارد سازد.

سوابق اکرم خدابنده

علت خداحافظی

هنوز علت خداحافظی این دو تکواندو کار کشورمان مشخص نیست که تصمیم زارع مانند خدابنده به حوادث اخیر کشور برمی‌گردد یا اختلافاتی میان او و سرمربی تیم ملی یا فدراسیون وجود داشته است

اکرم خدابنده

پیج اینستاگرام

صفحه شخصی وی با نشانی* در اینستاگرام فعال است

جوایز و افتخارات اکرم خدابنده

  • نایب قهرمانی دانشجویان آسیا ۲۰۱۱ قزاقستان
  • قهرمانی کشورهای اسلامی ۲۰۱۳ اندونزی
  • نایب قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ ازبکستان
  • نایب قهرمانی بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ کره
  • قهرمانی ارتشهای جهان ۲۰۱۴ تهران
  • قهرمانی المپیک دانشجویان جهان ۲۰۱۵ کره
  • سومی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ فیلیپین
  • نایب قهرمانی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ باکو

عکس های اینستاگرام اکرم خدابنده

خانواده اکرم خدابنده

 

نظرات