۱۰ نکته مهم که قبل از تزریق ژل لب باید بدانید

0

امروزه تقریبا هر جایی که بروید، با افرادی با لب‌ های متقارن  و کمی حجیم تر از دیگران مواجه خواهید شد که انگار از یک مجله مد و زیبایی بیرون آمده اند. اما برخی از این لب ها طبیعی‌ تر و زیباتر از بقیه به نظر می ‌رسند. چگونه می ‌توانیم لب‌ های کم ‌رنگ و باریک مان را حجیم و جذاب کنیم؟ یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به این هدف تزریق ژل لب است. در ادامه به ۱۰ نکته که لازم است قبل از استفاده از فیلر لب به آن ها توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

تزریق ژل لب

۱ . آیا پزشک شما واجد شرایط لازم است؟

انتخاب یک پزشک واجد شرایط بسیار مهم است، به ویژه زمانی که قرار است محلولی در بدن شما تزریق شود. صلاحیت و تجربه پزشک، و حتی کیفیت فیلر لب مورد استفاده را قبل و بعد از تزریق بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست انجام شده است. متاسفانه اخیراً داستان های زیادی را در مورد تزریق ژل لب تقلبی با عوارض بالا توسط افرادی که واجد شرایط نیستند، منتشر شده است. بنابراین، با قیمت های ارزان وسوسه نشوید. اگر می خواهید تزریق ژل لب داشته باشید، حتما لازم است این کار توسط یک پزشک متخصص انجام شود.

۲ . رایج ترین انواع تزریق ژل لب چیست؟

در گذشته، کلاژن ستاره بزرگ تزریق ژل لب بود. اما مشکل تزریق با استفاده از کلاژن این است که نتایج دائمی خواهند بود. اگرچه ممکن است این ویژگی تزریق ژل لب با کلاژن عالی به نظر برسد، اما اگر نتیجه نهایی را دوست نداشته باشید یا بعداً از تصمیم تان پشیمان شوید، شرایط چندان جالب نخواهد بود.

در عوض، امروزه برای تزریق ژل لب به طور کلی از هیالورونیک اسید (HA) استفاده می شود. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود و تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب را نگه می دارد. این ویژگی هیالورونیک اسید آن را به یک عامل حجم دهنده عالی تبدیل کرده است. همچنین نتایج تزریق ژل لب با هیالورونیک اسید موقتی است و در صورت نیاز می تواند حل شود. این ویژگی در صورت بروز عوارض ضروری خواهد بود (این عوارض همیشه می توانند اتفاق بیفتند اما در صورتی که به یک پزشک متخصص واجد شرایط مراجعه کنید که در مورد این عوارض آموزش دیده است، تا حد زیادی به حداقل خواهند رسید).

انواع پرطرفدار مدل های تزریق ژل لب عبارتند از:

۳ . نتایج تزریق ژل لب چه زمانی قابل مشاهده خواهند بود؟

هنگامی که برای اولین بار تزریق ژل لب انجام می دهید، احتمالاً لب های شما در حدود ۲۴ ساعت اول متورم می شوند. باید توجه داشته باشید که این حالت نشان دهنده نتیجه نهایی نیست. بلافاصله پس از درمان لب ها کمی بزرگ تر از حد انتظار به نظر می رسند، اما با کاهش تورم، بخشی از این حجم فروکش خواهد کرد. یک پزشک خوب معمولاً از شما می‌ خواهد که برای مشاوره پس از درمان مراجعه کنید تا وضعیت لب ‌های تان را بررسی کند و به سؤالات یا نگرانی ‌هایی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

۴ . تزریق ژل لب خطرناک است؟

پرکننده های اسید هیالورونیک دارای تاییدیه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) بوده و در صورتی که توسط یک پزشک واجد شرایط استفاده شوند، کاملا ایمن خواهند بود. بعلاوه در صورت بروز هرگونه مشکل، پرکننده‌ های اسید هیالورونیک را می ‌توان در صورت نیاز حل کرد، اما حذف پرکننده‌ های کلاژنی لب بسیار پیچیده ‌تر خواهد بود.

مهارت، سطح آموزش و سوابق پزشکی پزشک شما بر میزان ایمن بودن فرایند تزریق ژل لب تأثیر مستقیم دارد. پزشک با تجربه درک بسیار خوبی از آناتومی صورت خواهد داشت و می داند که تزریق ژل لب در کجا بی خطر است. استفاده از فیلر لب توسط فرد اشتباه می تواند خطرناک باشد و ممکن است منجر به انسداد عروق شود. معمولا نظارت خاصی روی پرکننده‌ های پوستی وجود ندارد، بنابراین هر کسی می‌تواند یک سرنگ برداشته و آن را با فیلر لب تقلبی پر کند. مراقب باشید که توسط چه کسی تزریق ژل لب خود را انجام می دهید. صورت شما بسیار ارزشمندتر از آن است که آن در دستان افرادی قرار دهید که دقیقا نمی دانند چه کاری انجام می دهند.

۵ . آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

آستانه تحمل درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما برای اکثر مراجعین، تزریق ژل لب بیشتر ناراحت کننده است تا دردناک. البته پزشک قبل از تزریق از انواع تکنیک ‌های بی ‌حسی استفاده می ‌کند، زیرا لب‌ ها بسیار حساس هستند. برخی از بلوک های دندانی تزریق به لثه که دهان را بی حس می کنند بهره برده و برخی دیگر از کرم بی حس کننده استفاده می کنند. با پزشک خود در مورد گزینه هایی که در دسترس شما هستند صحبت کنید. پس از تزریق ژل لب، لب های شما احتمالا تا چند روز متورم و دردناک خواهند بود که کاملا طبیعی است.

۶ . چه مقدار فیلر لب باید تزریق شود؟

مقدار فیلر مورد استفاده در تزریق ژل لب شما به ظاهری که می‌ خواهید به دست بیاورید و آنچه پزشک شما پیشنهاد می ‌کند بستگی دارد. اما به طور کلی، ۰٫۵ تا ۱ میلی لیتر فیلر اغلب برای اولین درمان کافی است و ظاهری طبیعی به شما می دهد. اگر تصمیم گرفتید لب های بزرگ ‌تری داشته باشید، با پزشک تان مشورت کنید. او به شما توصیه می ‌کند که مطمئن ‌ترین و مناسب‌ ترین مقدار برای تـزریق ژل لب برای شما چقدر خواهد بود.

۷ . ماندگاری تـزریق ژل لب چقدر است؟

پرکننده های پوستی معمولاً حدود ۶ تا ۱۰ ماه دوام دارند. ماندگاری تـزریق ژل لب واقعاً بستگی به مدت زمانی دارد که طی آن بدن شما اسید هیالورونیک را متابولیزه می کند. برای برخی افراد، این مدت کمتر از ۶ ماه خواهد بود. برای برخی دیگر، این زمان می تواند طولانی تر باشد.

۸ . هزینه تـزریق ژل لب چقدر است؟

هزینه تـزریق ژل لب به نوع فیلر لب مورد استفاده و پزشکی که به او مراجعه می کنید بستگی خواهد داشت. گول تبلیغات تـزریق ژل لب بیش از حد ارزان را نخورید. هزاران برند نامرغوب وجود دارند که به صورت آنلاین در دسترس همه هستند. این در حالی است که یک پزشک واجد شرایط و آموزش دیده احتمالاً از یک برند معتبر و ایمن فیلر لب – مانند Restylane®، Perlane®، Radiesse® و Juvederm® استفاده خواهد کرد.

۹ . عوارض اصلی تـزریق ژل لـب چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، از آنجایی که لب ‌های شما بسیار حساس هستند، احتمالاً در چند روز اول پس از تـزریق ژل لب احساس تورم و درد خواهید داشت. برای برخی افراد، این احساس فقط یک روز طول می کشد، اما برای برخی دیگر، ممکن است ۲ تا ۳ روز ادامه داشته باشد. از آنجایی که تزریق انجام شده است، کبودی و قرمزی هم شایع است. همچنین مانند هر درمان دیگری، احتمال واکنش آلرژیک هم وجود دارد.

۱۰ . قبل و بعد از درمان چه اقداماتی ضروری است؟

حدود یک هفته قبل از تـزریق ژل لب، از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل ‌های روغن ماهی خودداری کنید؛ این موارد رقیق ‌کننده ‌های طبیعی خون هستند (البته اگر داروهایی حاوی آسپرین مصرف می‌ کنید، قبل از انجام این کار حتما با پزشک مشورت کنید). الکل نیز یکی دیگر از مواردی است که باید حتما از مصرف آن اجتناب کنید زیرا می تواند منجر به خونریزی و کبودی اضافی شود.

در ۲۴ ساعت اول پس از تـزریق ژل لب از ورزش کردن اجتناب کنید. اگر احساس ناراحتی کردید می توانید از کیسه یخ برای کاهش تورم استفاده کنید. همچنین، در صورت احساس درد، سعی کنید از پاراستامول برای کاهش آن استفاده کنید. اگر متوجه کبودی یا تاول طولانی یا هر واکنش طولانی مدت دیگری شدید، با پزشک تان تماس بگیرید تا توصیه های لازم را به شما ارائه دهد.

نظرات