بیوگرافی گرت بیل بازیکن فوتبال ولز با عکس و سوابق کامل + همسر و فرزندان

0

بیوگرافی گرت بیل بازیکن فوتبال ولز با عکس و سوابق کامل + همسر و فرزندان و اینستاگرام

گرت بیل بازیکن ولز کیست بیوگرافی گرت بیل فوتبالیست و همسر و فرزندانش همراه با عکس ها و تصاویر شخصی و ورزشی تا سوابق فوتبالی گرت بیل تا خانواده و زندگی شخصی و خصوصی او و پیج اینستاگرامش در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید:

گرت بیل

بیوگرافی و زندگینامه گرت بیل بازیکن فوتبال

گرت بیل : زادهٔ ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۹ در کاردیف بازیکن فوتبال اهل ولز است که در حال حاضر به عنوان هافبک و وینگر در باشگاه فوتبال لس آنجلس اف سی در لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا و تیم ملی ولز بازی می‌کند. گرت بیل خواهرزاده کریس پایک فوتبالیست سابق شهر کاردیف است.

او دارای قد ۱٫۸۵ متر بوده و در پست مهاجم برای تیم لس آنجلس و تیم ملی فوتبال ولز بازی می کند. گرت بیل برای اولین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد. گرت بیل با وجود دور بودن از سطح اول فوتبال باشگاهی، همچنان یک فوق‌ ستاره در تراز ملی برای کشورش ولز محسوب می‌شود.

بیوگرافی و زندگینامه گرت بیل بازیکن فوتبال

سوابق ورزشی

وی فوتبال را از دوران کودکی و بطور حرفه ای از نوجوانی آغاز کرد. او فوتبال حرفه‌ای را از ساوت‌ همپتون در پست مدافع آغاز کرد که تبحر خاصی در اجرای ضربات آزاد داشت. بیل آخرین بازی اش را برای ساتهمپتون در مقابل دربی کانتی انجام داد. او در مجموع ۴۵ بازی انجام داد و ۵ گل زد.

گرت بیل سابقه بازی در تیم های کاردیف سیتی ،ساوت‌همپتونف تاتنهام هاتسپر
رئال مادرید، لس آنجلس، تیم ملی زیر ۱۷ سال ولز ،زیر ۱۹ سال ولز ،زیر ۲۱ سال ولز و تیم ملی فوتبال ولز را در کارنامه ورزشی خود دارد.

گرت بیل بدلیل سرعت و شتاب فوق‌العاده، توانایی بالا در دریبل زنی و عبور حریف و شوت زنی دقیق و ویژگی‌های فیزیکی استثنایی به شهرت رسید. وی در سال ۲۰۱۳ با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست که در سال ۲۰۲۰ و بعد از ۷ فصل حضور در مادرید و ثبت ۱۰۵ گل و کسب ۱۶ جام مختلف به‌صورت قرضی و با قراردادی یک ساله به تیم تاتنهام هاتسپر بازگشت.

گرت بیل کیست

ازدواج و همسر و فرزندان گرت بیل فوتبالیست

وی ازدواج کرده و دارای همسر و دو فرزند می باشد. همسر گرت بیل همیشه در مسابقات به عنوان حامی و تماشاگر در استادیوم حضور دارد و شوهرش را تشویق می کند.

همسر و فرزندان گرت بیل

تاتنهام هاتسپر

در ۲۵ می ۲۰۰۷ با مبلغ ۵ میلیون یورو که تا ۱۰ میلیون یورو قابل افزایش بود راهی تاتنهام هاتسپر شد. در ۲۶ اگوست اولین بازی رسمی اش را در مقابل منچستر یونایتد انجام داد. در دومین بازی اش برای تاتنهام در مقابل فولهام گل زد. بیل در ادامه آن فصل از ناحیه رباط مصدوم شد و فصل را کامل از دست داد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. در فصل ۲۰۰۹ هم از ناحیه زانو مورد عمل جراحی گرفت؛ با آغاز فصل ۲۰۱۰، بیل نقش محوری در تاتنهام، چه در داخل کشور و چه در لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد.

هت تریک در مقابل اینتر میلان در لیگ قهرمانان اروپا هنوز در یادها مانده است. او با تکنیک و سرعت فوق‌العاده‌اش خط دفاعی قهرمان اروپا را بارها به هم ریخت و چیزی نمانده بود که شکست سنگین تیمش را به یک تساوی خاطره انگیز تبدیل کند.

گرت بیل بازیکن تیم ملی ولز کیست

لقب جنگنده

گرت بیل در بازی با نوریچ در دقیقهٔ ۹۳ باعث قهرمانی در سوپر کاپ انگلیس شد و لقب او جنگنده نام گرفت. او در تاتنهام در ۲۰۳ بازی ۵۵ گل به ثمر رساند.

در سال ۲۰۲۰ و بعد از ۷ فصل حضور در مادرید و ثبت ۱۰۵ گل و کسب ۱۶ جام مختلف به‌صورت قرضی و با قراردادی یک ساله به تیم تاتنهام هاتسپر بازگشت.

رئال مادرید

گرت بیل یکی بازیکنان گران قیمت دنیای فوتبال است که با مبلغ ۹۱ میلیون یورویی در سال ۲۰۱۳ به رئال مادرید پیوست و او را گرانترین فوتبالیست تاریخ کرد. در مجموع او ۱۴ بازی فصل را به خاطر مصدومیت از دست داد. در آخر فصل بیل به همراه تیم رئال مادرید افتخار بزرگی کسب کرد و برای دومین بار به همراه این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

در تاریخ ۲۸ می ۲۰۱۸ هم توانست با زدن ۲ گل به لیورپول تیم رئال مادرید را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. اما در فصل های بعد به علت بی نظمی و علاقه شدید به بازی گلف از چشم هوادار ها و تیم رئال مادرید افتاد و از این تیم جدا شد. در حال حاظر او در تیم لس انجلس در لیگ ایالت متحده آمریکا بازی میکند.

گرت بیل بازیکن

گرت بیل بازیکن تیم ملی ولز

وی در سال ۲۰۰۶ زمانی که ۱۶ سال داشت برای اولین بار به تیم ملی فوتبال ولز دعوت شد و عنوان جوانتریت بازیکن ملی پوش را از آن خود کرد. او با بازیکنانی همچون ژاوی و نیمار و رونالدو در کمپین ضد ابولا فیفا حضور داشت. بیل برای اولین بار با تیم ملی ولز به جام ملت‌های اروپا صعود کرد. بیل از عامل‌های رسیدن ولز به یورو ۲۰۱۶ بود. وی در ۲۲ مارس ۲۰۱۸ با هتریک در مقابل چین با ۲۹ گل بهترین گلزن تاریخ ولز شد.

افتخارات

گرت بیل، ستاره سابق رئال مادرید و گران‌ترین بازیکن جهان در هنگام پیوستن به کهکشانی‌های مادرید است.ولزی‌ها برای تقدیر از ستاره سرشناس تیم ملی فوتبال کشورشان نامی شهری در این کشور را «بیل» گذاشتند. «بالا» شهری کوچک در شمال کشور ولز به‌طور موقت به «بیل» تغییر نام داده‌است تا به این شکل از گرت بیل، ستاره تیم ولز تقدیر شود.

قهرمانی در جام باشگاه های فوتبال جهان در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷

قهرمانی در سوپر جام اروپا در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

قهرمانی در لالیگا اسپانیا در سال ۲۰۱۷

کسب عنوان قهرمانی کوپا دل ری اسپانیا در سال ۲۰۱۴

قهرمانی سوپر کوپا اسپانیا در سال ۲۰۱۷

از جمله دیگر افتخارات وی نیز می‌توان به انتخاب شدن دو سال به عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره نیز اشاره کرد.

عکس های جدید اینستاگرام گرت بیل

گرت بیل کیست

عکس های جدید گرت بیل

پیج اینستاگرام گرت بیل

خانواده گرت بیل

همسر گرت بیل

 

نظرات