برخی از لوازم آرایشی که کمتر می‌شناسید

0

لوازم آرایش نقش مهمی در زیبایی ما دارند. اما منظورمان چه لوازم آرایشی است. خب البته بسیاری از اقلام آرایشی مثل کرم، کرم پودر، سایه چشم، رژ گونه، خط چشم، ریمل، رژ و چندین مورد دیگر برای همه آشنا هستند. با استفاده از این‌ها می‌توانیم زیبایی صورتمان را بهتر نشان دهیم.

اقلامی که نام بردیم برای همه آشناست و کمتر کسی است که این گونه لوازم آرایشی را نشناخته و استفاده نکرده باشد. اما برخی از لوازم آرایشی جدید هم وجود دارند که به نحوی نوآوری در صنعت میکاپ به شمار می‌آیند. در این مقاله به معرفی و روش استفاده لوازم آرایشی می‌پردازیم که کمتر با آن آشنا هستید. مثل کانسیلر و پودر فیکس. با استفاده از این وسایل می‌توانید صورتی متفاوت داشته باشید و از زیبایی خود لذت ببرید. پس لطفاً همراه ما باشید و با کانتورینگ و لوازمی مثل کانسیلر و پودر فیکس آشنا شوید.

 لوازم آرایشی

کانتور صورت چیست و برای کانتورینگ به لوازمی نیاز داریم؟

کانتور کردن صورت تکنیک جالب توجهی است که به کمک آن عیب و ایرادات صورت مخفی می‌شود. بیشتر گریمور‌ها، میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگر‌های حرفه‌ای از این روش برای پوشاندن ایرادات و رفع عیب‌های صورت بهره می‌گیرند. کانتورینگ با محصولات کانتور صورت به شما این امکان را می‌دهد که زاویه‌ی مناسبی به صورتتان بدهید. برجستگی‌ها یا گودی‌های آن را مخفی کنید و با صورتی جذاب و اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید.

لوازم مورد نیاز برای کانتورینگ صورت

همانطوری که گفتیم کانتورینگ آرایشی است که ایرادات و عیب‌های صورت را رفع می‌کند؛ از این جهت به آرایش ترمیمی موسوم است. آرایشگران از این تکنیک استفاده می‌کنند تا ایرادات صورت را بپوشانند و برای این کار به لوازم آرایش مناسب نیاز دارند. برخی از لوازم آرایشی که در آرایشگاه موجودند برای کانتورینگ مناسب هستند. البته اگر می‌خواهید کانتور را با کیفیت بهتری انجام بدید و نتیجه‌ی بهتری بگیرید باید لوازم تخصصی‌تری را به کار ببرید. مهم‌ترین این ابزار‌ها موارد زیر هستند.

– کرم پودر مایع: در صورتی که تازه کار هستید بهتر است از کرم پودر مایع برای کانتورینگ استفاده کنید. زیرا به خوبی بر روی صورت پخش می‌شود. و بهتر می‌توانید تکنیک کانتور را بر روی صورت انجام دهید.

– کانسیلر: کانسیلر ابزار مهمی در کانتورینگ است. در هنگام خرید کانسیلر باید به رنگ آن توجه کنید. زیرا رنگ کانسیلر همیشه باید یک درجه از رنگ پوست روشن‌تر باشد. اگر هم کانسیلر ندارید به جای آن می‌توانید از کرم پودر‌هایی با رنگ روشن‌تر استفاده کنید.

– پودر‌های تیره کانتور: بعضی مواقع افراد دوست دارند رنگ پوستشان تیره‌تر از رنگ واقعی باشد. در این صورت می‌توانند از پودر‌های تیره کانتور که باید یک یا دو درجه از رنگ پوست تیره‌تر باشد استفاده کنند.

– براش مخصوص: امروزه انواع و اقسام براش برای استفاده از لوازم آرایش ساخته شده است. برای کانتور کردن هم باید از براش مخصوص که سر آن گرد است استفاده کنید. در این صورت کار کانتور کردن به بهترین شکل انجام خواهد شد.

لوازم آرایشی

انواع کانتور صورت

کانتور صورت انواع مختلفی دارد. یعنی اینکه نباید از یک روش و تکنیک برای هر صورتی استفاده کرد. برای مثال روش و تکنیکی که برای صورت بیضی به کار می‌برید مناسب صورت گرد نیست. بنابراین مهم است که علاوه بر لوازم آرایش مناسب برای کانتور مهارت و تکنیک‌های آن رو هم بلد باشید.

مراحل کانتورینگ صورت

به‌طور کلی برای یک کانتورینگ حرفه‌ای و تمیز باید چند مرحله را قدم به قدم انجام دهید. یک این که پوستتان را کاملاً تمیز کنید. به‌طوریکه هیچگونه لوازم آرایشی از قبل روی آن باقی نماند. گام دوم این است که پس از زدن یک مرطوب‌کننده و کرم پودر مناسب، پوستتان را برای کانتور کردن آماده می‌کنید.

در مرحله سوم از کانتورینگ کانسیلر را با کرم پودر همیشگی مخلوط کنید تا رنگ مناسب پوستتان به دست بیاید. سپس قسمت‌هایی که قصد تغییر آن را دارید هایلایت کنید. بخش‌هایی از صورت که معمولاً هایلایت می‌شوند شامل بالای ابرو‌ها، بین ابرو، پایین بینی و برخی نواحی دیگر به تشخیص خودتان و متناسب با شکل صورت است.

در مراحل بعدی هایلایت‌ها را با براش مخصوص کانتور پخش کنید تا پوست ظاهری یکدست و منظم به خودش بگیرید. اگر هم دوست دارید برخی قسمت‌ها فرورفتگی بیشتری داشته باشند آن‌ها را تیره‌تر کنید. در نهایت یک رژ گونه ملایم بزنید، پودر فیکس بزنید و از زیبایی صورتتان لذت ببرید. اگر می‌خواهید بدانید که پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد حتماً پاراگراف بعدی را بخوانید.

پودر فیکس

پودر فیکس هم یکی از لوازم آرایش خوبی است که این روز‌ها زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر همانطوری که از نامش هم مشخص است آرایش را فیکس یا تثبیت می‌کند. که معمولاً بعد از کانسیلر‌ها و فاندیشن‌ها به کار برده می‌شود. پودر‌های فیکس یا رنگی هستند یا مات. این فیکس‌کننده‌ها را معمولاً به شکل پودر یا اسپری در بازار مشاهده می‌کنیم. برای استفاده از پودر فیکس کافیست ۳۰ ثانیه وقت بگذارید. در عوض می‌توانید چند ساعت از آرایش دست نخورده و ثابت خود لذت ببرید.

لوازم آرایشی

چطور پودر فیکس خوب بخرم

بعضی از کسانی که قصد خرید پودر فیکس را دارند با این پودر و کاربرد‌های آن آشنا هستند اما نمی‌دانند که فاکتور‌های یک فیکساتور خوب چی هست. بنابراین در هنگام خرید پودر فیکس به این نکته توجه کنید که پودر فیکسی خوب و مرغوب باید ذرات خیلی‌ریزی داشته باشد. اگر ذرات فیکس‌کننده درشت باشد بر روی صورت نمایان خواهد بود و این ظاهر شما را زیبا نخواهد کرد. برای اینکه پوستتان مصنوعی و گچی نشود باید از فیکس‌کننده‌هایی استفاده کنید که در ترکیبات خود فاقد سیلیکا و زینک اسید باشند. بسته‌بندی پودر فیکس هم مهم است. از پودر فیکس‌هایی که در قوطی‌های نمکدانی قرار دارند راحت‌تر می‌توان استفاده کرد.

سخن پایانی؛ خرید لوازم آرایش اصلی

آرایش کردن روش خوبی برای آراسته به نظر رسیدن و کسب اعتماد به نفس است. البته آرایش و میکاپ باید تمیز و حرفه‌ای باشد، در غیر اینصورت ظاهری شلخته و زشت به شما می‌دهد. از طرفی استفاده از لوازم آرایش اصل و اورجینال باعث می‌شود که در بلندمدت کمترین آسیب به پوست وارد شود. بنابراین باید در انتخاب و خرید لوازم آرایش اصل و اورجینال حساسیت به خرج دهید و لوازمی بخرید که بیشترین کیفیت را داشته باشند.

با خرید لوازم آرایشی از سایت لوازم آرایش معتبر سفیر هم از بابت اصلی و اورجینال بودن محصولات خیالتان راحت خواهد بود. هم اینکه محصولات متنوع و جدید و به‌روز را با قیمت مناسب و متعارف در اختیار خواهید داشت. ‌امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

نظرات