تاریخ دقیق تولد و ولادت حضرت زینب ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه است؟

0

تاریخ دقیق ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) در سال ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه است؟ ولادت حضرت زینب در سال ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه تولد حضرت زینب در تقویم سال ۱۴۰۱ است تاریخ تولد حضرت زینب در سال ۱۴۰۱ چه روزی است در تقویم آذر ۱۴۰۱ کی هست را در ادامه مطلب بخوانید

چهارشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۱ : روز ولادت حضرت زینب س در سال ۱۴۰۱ است

  • به شمسی: چهارشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۱
  • به میلادی: ۳۰ نوامبر, ۲۰۲۲
  • به قمری: ٥ جمادي الاولي ١٤٤٤

تاریخ ولادت حضرت زینب 1401

تاریخ و روز دقیق تولد و ولادت حضرت زینب (س) ۱۴۰۱ چه روزی است و چند شنبه است؟

تاریخ دقیق ولادت حضرت زینب در سال ۱۴۰۱ برابر روز چهارشنبه ۹ آذر سال ۱۴۰۱ در تقویم شمسی و برابر با ٥ جمادي الاولي ١٤٤٤ قمری می باشد که روز پرستار است. و شب میلاد ولادت و تولد زینب کبری علیها سلام سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ است:

  • به شمسی: چهارشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۱
  • به میلادی: ۳۰ نوامبر, ۲۰۲۲
  • به قمری: ٥ جمادي الاولي ١٤٤٤

حضرت زینب (س) دختر بزرگوار حضرت علی ع و حضرت فاطمه زهرا س است که در سال ۵ یا ۶ هجری قمری به دنیا آمدند. ایشان در مدینه متولد و در دمشق به خاک سپرده شدند . واژه زینب در لغت به معنی زینت پدر می باشد که این نام زیبا را حضرت محمد (ص) پدر بزرگ حضرت زینب (س) بر او نهادند .از القاب حضرت زینب (س) می توان به این عناوین اشاره کرد ؛ عقیله بنی هاشم، عالمه غیر معلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینه اللّه، نائبهالزهرا، نائبهالحسین، عقیله النساء، شریکه الشهداء، بلیغه، فصیحه و شریکهالحسین . اما به علت سختی های زیادی که در زندگی خود کشیده است وی را به نام « ام المصائب » می نامند .

حضرت زینب را ام مصائب می نامند. به دلیل حضور در واقعه کربلا و عاشورا و از دست دادن خانواده و جوانان اهل بیت و تحمل سختی ها و رنج های اسارت ایشان به عنوان اسوه و الگوی صبر و بردباری نامیده میشود.

نظرات