آیلار حقی کیست بیوگرافی آیلار حقی دانشجوی پزشکی تبریز با علت مرگ

3

آیلار حقی کیست بیوگرافی آیلار حقی دانشجوی پزشکی تبریز با علت مرگ

آیلار حقی کیست؟ بیوگرافی آیلار حقی دانشجوی پزشکی تبریز با ماجرای فوت بر اثر سقوط و جنجال های کشته شدن در اعتراضات آبان ۱۴۰۱ به همراه عکس ها و تصاویر و سوابق خانوادگی تا پیج اینستاگرامش در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی آیلار حقی

آیلار حقی متولد ۱۳۷۸ اهل تبریز بود او در زمان مرگ ۲۳ سال داشت و دانشجوی سال چهارم پزشکی دانشگاه آزاد تبریز بود
آیلار حقی دختر دانشجوی ۲۳ ساله تبریزی در آبان ماه ۱۴۰۱ به دلیل سقوط در محل گودبرداری جنب برج شهران تبریز درگذشت.

آیلار حقی

دلیل مرگ آیلار حقی

درباره علت فوت و دلیل مرگ مرحومه آیلار حقی حرف و حدیث های زیادی در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده است.
پلیس گفت: با بررسی مدارک و شواهد و مستندات در محل حادثه مشخص شده متوفی از یک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است.
در همین رابطه پدر ایلار حقی گفته: دخترم فوت شده و قانون در این رابطه تصمیم می‌گیرد. کسی حق سوءاستفاده ندارد

جزییات مرگ دانشجوی پزشکی در تبریز

پس از کشته سازی رسانه های معاند در باره آیلار حقی دانشجوی پزشکی تبریز که گفته شده توسط ماموران امنیتی به ضرب گلوله شده: رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سه نفر در ارتباط با حادثه افتادن دختر جوان تبریزی به نام آیلار حقی در محل گود برداری جنب برج شهران تبریز خبر داد.
به گزارش ابراهیم محمودی با اشاره به حادثه افتادن دختر جوان تبریزی به نام آیلار حقی در محل گودبرداری جنب برج شهران تبریز اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در صحنه حضور یافته و با هماهنگی و دستورات ویژه دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با شکایت خانواده متوفی تیم مجربی از کارآگاهان پلیس آگاهی براساس وظایف ذاتی و قانونی تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و تا این لحظه سه نفر از مرتبطین در این حادثه شناسایی و دستگیر و تحقیقات پلیسی در حال انجام می‌باشد که اخبار تکمیلی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: با بررسی مدارک و شواهد و مستندات در محل حادثه مشخص شده متوفی از یک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است.

سخنگوی اوژانس تبریز

وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی نیز در این ارتباط گفته بود: حوالی ساعت ۲۲:۰۰ چهارشنبه با گزارش سقوط در محل گودبرداری و مصدومیت شدید زن جوان به مرکز اورژانس اطلاع و بلافاصله نزدیکترین آمبولانس عازم محل شد.
وی افزود؛ کارشناسان اورژانس موقع رسیدن با پیکر بی‌جان مصدوم مواجه شدند و سریعاً اقدامات احیا را شروع کرده و مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند، طبق پیگیری احیا قلبی ریوی نتیجه‌ای نداشت و فوت زن جوان تأیید شد.

آیلار حقی

دستگیری عاملان مرگ آیلار حقی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: به دنبال حادثه فوت آیلار حقی، به دلیل سقوط در محل گودبرداری جنب برج شهران تبریز، تاکنون سه نفر از مرتبطین این حادثه شناسایی و دستگیر شده اند.
سرهنگ ابراهیم محمودی، روز جمعه ۲۷ آبان ماه، در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی مدارک و شواهد و مستندات در محل حادثه، مشخص شده که متوفی ازیک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است.
وی افزود: تحقیقات پلیسی در حال انجام می‌باشد و اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
آیلار حقی دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز بوده که ۲ شب قبل از یک ساختمان نیمه‌ساز در تبریز سقوط می‌کند که منجر به فوت وی می‌شود.
تحقیقات درباره علت مرگ او ادامه دارد و در این خصوص نیز تاکنون یکی از دوستان او به نام سینا و ۲ نفر از مرتبطینش برای تحقیقات تکمیلی دستگیر شده‌اند

سخنان نگهبان برج شهران

نگهبان برج شهران: دیشب نگهبان لابی بودم؛ برای صرف شام به نگهبانی آمدم، حدود چند دقیقه بعد یک خودرو ۲۰۶ نوک‌مدادی که برایم ناشناس بود داخل آمد؛ همکارم آقای کرم‌شایان نیز که نگهبان درب برج شهران است همراه من مشغول صرف شام بود، به همکارم گفتم که این خودرو ناشناس است و به دوربین ورودی پارکینگ نگاه کردم که دیدم خانمی از ماشین پیاده شد و رفت.

من نیز از اتاق بیردن آمدم تا از راننده در این خصوص سوال کنم؛ از وی پرسیدم که این چه کسی بود داخل آوردی؟ وی نیز جواب داد: «من همیشه ایشان را این‌جا پیاده می‌کنم، تو کی هستی؟ بعد یک اسمی به من گفت که یادم رفت، من نیز بعد از یک ربع به لابی رفتم.

همکارم زنگ زد زود بیا نگهبانی؛ من نیز رسیدم و دیدم که با عجله به طرف برج فایند که فوندانسیونش ریخته شده و قصد ساخت مجتمع تجاری دارند می‌رود؛ آنجا من هم از لابی محوطه رفته و پایین را نگاه کردم که در تاریکی خانمی را از دور دیدم.
همکارم با ۱۱۰ و اورژانس و آتش نشانی صحبت کرد؛ لحظاتی بعد آگاهی به محل حادثه آمده و وقتی دوربین را چک کرد، دیدیم که ۲۰۶ این خانم را پیاده کرده و رفته است و خانم هم از طرف ورودی پارکینگ داخل برج نشده و پشت ساختمان رفته است.
کارشناس اورژانس: حدود ساعت ۲۲ یک مورد سقوط غیرهمتراز اعلام شد که تا ۱۰ دقیقه رسیدیم؛ حادثه دیده تنفس داشت ولی فاقد هوشیاری و روبه شکم افتاده بود و شکمش متورم شده و خونریزی داخلی داشت.
با کمک عوامل آتش‌نشانی داخل آمبولانس گذاشته و دیدیم که ایست قلبی – تنفسی کرده و با سی‌پی‌آر به بیمارستان شهدا انتقال دادیم که نبض مریض برگشت اما لحظاتی بعد فوت کرد.

ادعاها حاکی از آن بود که شامگاه ۲۵ آبان آیلار حقی در جریان اعتراضات تبریز با شلیک مستقیم به پشت سرش جان باخته است. اما پدرش در مصاحبه‌ای تلویزیونی، اظهار کرد که پیگیری مرگ دخترش را به مراجع قضایی سپرده و درخواست کرد که از این ماجرا سو استفاده نشود.

مراسم تشییع آیلار حقی

مراسم تشییع و خاکسپاری، آیلار حقی در روز جمعه ۲۷ آبان برگزار شد. حضور جمعیت بسیاری که در این مراسم شرکت کرده بودند منجر به شعار هنجارشکنانه شد و پدر آیلار حقی در مصاحبه دیگری با تاکید دوباره براینکه پیگیری مرگ دخترش را به مراجع قضایی سپرده است و از افرادی که در برگزاری مراسم خاکسپاری دخترش، اخلال ایجاد کردند اعلام بیزاری کرد.

3 دیدگاه در “آیلار حقی کیست بیوگرافی آیلار حقی دانشجوی پزشکی تبریز با علت مرگ

  1. مجتبی گفت:

    از هر مرگی یه داستان درست میکنن به نفع جریان زن زندگی ازادی
    آخه با دروغ که کار پیش نمیره

  2. ابوالفضل گفت:
    21
    19

    ب نظرم این ربطی ب اغتشاشات نداره

  3. ناصر گفت:
    14
    37

    چند قرنه که ما از عربهای وهابی جلوتریم؟؟؟
    ازنظر علم- بهداشت- هنر و ….
    حالا چندتا بزغاله شدن نوکر ایران اینترنشنال که اسم واقعیش بن سلمان خدانشناسه.
    یکی نیست بگه آخه بزغاله تو اگ آدم بودی یه هنری- ابتکاری- اختراعی میکردی تا ماتحت بن سلمان جزغاله بشه و بگه ” ایرانی ها عجب موجوداتی هستند که ما گاوهای شیر ده نمیفهمیم چی هستند”!!!

نظرات