رژیم تعیین جنسیت جنین شما با چند اصول ساده! + جدول غذایی

0

آیا تغذیه در جنسیت جنین تاثیری دارد؟ تعیین جسنیت با غذا، رژیم پسرزایی یا رژیم دخترزایی چقدر صحت دارند و تا چه حد قابل اعتمادند؟

بعضی از افراد در توصیه‌های تغذیه‌ای پیش از بارداری به مادر، پا را از زیبایی، رنگ چشم و پوست فراتر گذاشته و ادعا می‌کنند با مصرف بعضی از غذاها می‌توان در تعیین جسنیت جنین تاثیرگذار بود. در این میان مصرف برخی از گروه‌های غذایی را در سرنوشت جنین موثر می‌دانند؛ به طور مثال رژیم غذایی سرشار از غذاهای شور و کربوهیدرات احتمال داشتن پسر را بالا می‌برد.

رژیم تعیین جنسیت جنین

با این مقاله همراه باشید تا ببینیم این ادعاها چقدر صحت دارد و انواع مواد غذایی چطور بر جنسیت جنین تاثیر می‌گذارند.

پدر یا مادر؛ مسئله این است!

بهتر است قبل از اینکه به بررسی نقش میوه‌ها، غذاها و سبزیجات در جنسیت جنین بپردازیم، در مورد نقش پدر و مادر در دختر یا پسر شدن فرزندشان صحبت کنیم.

واقعیت این است که تخمک زن دارای کروموزم x و اسپرم مرد دارای دو نوع کروموزوم x  و y است. اگر اسپرم کروموزوم x خودش را به تخمک برساند، با فرمول xx جنین دختر خواهد شد و اگر کروموزوم y پیروز میدان شود، نتیجه‌ی فرمول xy جنینی با جنسیت پسر خواهد بود.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که به لحاظ علمی، زن دخالتی در جنسیت جنین ندارد و برچسب‌های تاریخیِ پسرزا و دخترزا بودن که نصیب زن‌های زیادی شده است اساسا غلط و فاقد اعتبار است.

عوامل تاثیر گذار بر جنسیت جنین

علاوه بر نوع کروموزوم عوامل دیگری نیز می‌توانند در جنسیت جنین تاثیرگذار باشند. این عوامل در واقع روی درصد موفقیت کوروموزوم x و y  اثر می‌گذارند که عبارتند از:

  • زمان لقاح
  • محیط رحم
  • تغذیه

زمان لقاح

دوره‌ی تخمک‌گذاری مادر اهمیت زیادی در باروری دارد. اگر مقاربت حدود ۱۲ ساعت بعد از تخمک‌گذاری یعنی نزدیک‌ترین زمان به لحظه‌ی تخمک‌گذاری انجام شود امکان پسر شدن جنین بیشتر است. اما مقاربت بعد از گذشت یک روز از تخمک‌گذاری، جنین را به سمت دختر شدن سوق خواهد داد.

زمان تخمک گذاری هر فرد متفاوت است و نیاز به محاسبه‌ی دقیق دارد اما معمولا ۱۳ تا ۱۵ روز بعد از اولین روز قاعدگی در نظر گرفته می‌شود.

محیط رحم

محیط رحم اسیدی است، PH آن ۳ و ۴ است و مانع رشد باکتری‌ها می‌شود. اسپرم قلیایی است با PH حدود ۷ و ۸؛ به همین دلیل کروموزوم‌های y در محیط اسیدی رحم، دوام نمی‌آورند و خنثی می‌شوند لذا اگر کسی پسردار شدن برایش اولویت دارد لازم است محیط رحم را قلیایی نگه دارد.

تغذیه

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، اسیدی یا قلیایی بودن محیط رحم در جنسیت جنین تعیین‌کننده است. باید بدانید که در امر قلیایی یا اسیدی بودن محیط رحم، تغذیه اثر گذار است.

به طور مثال غذاهای با طبع گرم، محیط رحم را قلیایی کرده و بستری مناسب برای پسردار شدن فراهم می‌کنند. در همین راستا مصرف مواد غذایی نظیر بادمجان، کنجد و گندم به مادرانی که چشم انتظار فرزند پسر هستند توصیه می‌شود.

رژیم تعیین جنسیت جنین

رژیم غذایی پسر زایی

گنجاندن بعضی از مواد غذایی از جمله غذاهای قلیایی برای پسر دار شدن به شما کمک خواهد کرد. در ادامه به برخی از این گروه‌های غذایی اشاره می‌کنیم و در مورد هر یک توضیح می‌دهیم.

میوه و سبزیجات

در رژیم پسرزایی  روی سبزیجات تازه و برگ‌دار تمرکز کنید. این گروه از مواد غذایی هم مغذی هستند و هم به قلیایی شدن محیط رحم کمک می‎‌کنند. البته اگر میخواهید به صورت کامل اطلاعات خود را راجب این مورد افزایش بدهید به این لینک https://kermany.com/gender-determination-by-nutrition/ برای رژیم پسرزایی مراجعه کنید.

غلات صبحانه

گنجاندن غلات صبحانه در رژیم غذایی شانس بیشتری برای داشتن پسر به ارمغان می‌آورد. یک کاسه‌ی بزرگ غلات همراه با شیر و میوه‌های تازه شما را یک قدم به پسردار شدن نزدیک‌تر خواهد کرد.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای قلیایی است و خواص فراوانی دارد. این میوه را می‌توانید با چنگال له کنید و مقداری نمک به آن اضافه کرده و به عنوان یک میان‌وعده‌ی مغذی میل کنید.

موز

طبع موز گرم است و برای مادری که قصد بارداری دارد میوه‌ی مفیدی است، ضمن اینکه شانس پسردار شدن را بیشتر می‌کند. موز را در صبحانه در کنار غلات یا در میان‌وعده‌هایتان بگنجانید.

سوپ زمستانی سبزیجات

از سبزیجات ریشه‌ای که خاصیت قلیایی دارند برای پختن یک سوپ زمستانی استفاده کنید. با کدو حلوایی، سیب‌زمینی و هویج می‌توانید یک سوپ زمستانی خوش‌رنگ تهیه کنید که هم طعم بی‌نظیری دارد و هم خواص آن بی شمار است.

سالاد سبزیجات

سبزیجاتی نظیر قارچ، فلفل، ترب و جوانه لوبیا را می‌توانید با مقداری روغن تفت داده و یک سالاد سبزیجات خوشمزه همراه با مقداری بادام هندی تهیه کنید. سبزیجاتی مثل اسفناج و دانه‌ی کنجد مکمل‌های خوب این سالاد محسوب می‌شوند. از کلم‌ها و سایر سبزیجات برگ‌دار در رژیم پسرزایی غافل نشوید.

غذاهای ممنوع در رژیم پسرزایی

اگر قصد پسردار شدن دارید باید بدانید که تنها مصرف برخی مواد غذایی به شما کمک نخواهند کرد. لازم است از مصرف برخی غذاها نیز خودداری کنید تا تاثیر مثبت غذاهای مفید برای پسردار شدن خنثی نشود. سعی کنید تا حد ممکن از مصرف کلسیم و لبنیات، منیزیم و مواد غذایی اسیدی اجتناب کنید.

رژیم غذایی دخترزایی

تغذیه می‌تواند روی سطح PH  رحم تاثیر بگذارد و محیط قلیایی رحم ممکن است سرنوشت اسپرم‌ها را عوض کرده و کروموزوم‌های y را که سبب دختردار شدن می‌شوند، خنثی کند.

پس در رژیم دخترزایی لازم است محیط رحمتان را اسیدی نگه دارید، برای این منظور مصرف برخی مواد غذایی توصیه شده است:

  • سبزیجات برگ سبز، ذرت و میوه‌هایی مثل زغال اخته مصرف کنید.
  • غذاهای سرشار از منیزیم را در رژیم خود بگنجانید. غلات کامل، ماهی، گوشت بدون چربی و برخی از مغزها از این دسته‌اند.
  • کلسیم شما را به دختردار شدن نزدیک می‌کند. پس لبنیات مثل کره، شیر، ماست و همینطور تخم‌مرغ بخورید.
  • قند خون محیط رحم را اسیدی می‌کند و بستری مناسب برای جنین دختر می‌سازد. پس مواد غذایی شیرین نیز می‌تواند در این نوع رژیم قرار بگیرد. البته در مصرف شیرینی‌جات زیاده‌روی نکنید چون دیابت و چاقی در کمین است.

شکلات تلخ علاوه بر اینکه مقداری قند دارد، سرشار از منیزیم است و گزینه‌ی خوبی برای دختردار شدن محسوب می‌شود.

غذاهای ممنوع در رژیم دخترزایی

برای اسیدی نگه داشتن محیط رحم لازم است از مصرف برخی از گروه‌های غذایی دوری کنید. از جمله:

  • غذاهای شور
  • سدیم
  • نشاسته

در این جدول فهرستی از غذاهای مفید جهت دختردار شدن و پسردار شدن گنجانده شده است:

غذاهای مفید برای پسردار شدن غذاهای مفید جهت دختردار شدن
غلات لبنیات
آووکادو مرکبات
موز انار
کنجد آلو
خرما هندوانه
گلابی گیلاس
سیب زردآلو
انبه کاهو
بادمجان خیار
گوشت گوسفند گوجه
میگو ماهی
سیب‌زمینی مرغ
ادویه‌جات غذاهای آب‌پز
غذاهای شور گشنیز
روغن بادام شیرین کدو

رژیم تعیین جنسیت جنین

رژیم غذایی برای پدر

بسیاری از افراد رژیم غذایی جهت تاثیرگذاری در جنسیت فرزند را تنها مختص مادر می‌دانند؛ این در حالی است که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد اسپرم‌ها جنسیت جنین را مشخص می‌کنند. تغذیه‌ی پدر نیز می‌تواند در کیفیت و نوع اسپرم تاثیرگذار باشد.

مواد غذایی مفید برای تقویت اسپرم

  • مغزها و دانه‌ها
  • سدیم
  • پتاسیم
  • غلات
  • زینک

مواد غذایی مضر برای اسپرم‌ها

  • گوشت‌های فرآوری شده
  • چربی‌های ترانس
  • سویا
  • لبنیات پرچرب
  • آفت‌کش ها

آنچه از مقاله‌ی رژیم پسرزایی یا دخترزایی آموختیم:

هیچ راه قطعی و تضمین‌شده‌ای برای دختر یا پسر شدن جنین وجود ندارد. تغذیه، مقاربت در زمانی خاص، توجه به زمان تخمک‌گذاری و محاسبه‌ی قاعدگی و…. همه و همه راه‌های احتمالی برای افزایش شانس پسر یا دختردار شدن هستند اما هیچ‌یک جنسیت جنین شما را تضمین نخواهد کرد.

باید اولویت شما پیش از بارداری، سلامتی جنین باشد نه جنسیت آن! پس جنسیت جنین را به سرنوشت واگذار کنید و روی موارد مهم‌تری مثل سلامتی خودتان و جنین‌تان تمرکز کنید.

شماره تماس: ۰۲۵۳۲۱۴۳

ایمیل: KermanyCX@yahoo.com
وبسایت: https://kermany.com/

نظرات