برترین آکادمی های آموزش نوازندگی موسیقی در دنیا

0

برترین آکادمی ها در حوزه موسیقی

آکادمی آموزشی جولیارد – The Juilliard School

این موسسه آموزش در منهتن نیویورک قرار دارد و از بهترین مدارس موسیقی، رقص و تئاتر در ایالات متحده آمریکا برای سطوح کودکان، نوجوانان، پیش‌دانشگاهی، و کالج است. افرادی مشهوری همچون رنه فلمینگ، دونالد برازول، کوین اسپیسی، وال کیلمر، رابین ویلیامز، مایلز دیویس، یو-یو ما، وینتون مارسالیس، جردن رودس، چیک کوریا، میدوری گوتو و سارا چنگ، لی پیس که در حال فعالیت در عرصه های نامبرده هستند، فارغ التحصیلان این آکادمی هستند.

آکادمی موسیقی برکلی – Berklee College of Music

از دیگر آکادمی های موسیقی در آمریکا، می توان به آکادمی برکلی اشاره نمود. این آکادمی یکی از بزرگترین آکادمی های موسیقی در جهان است که در بوستون در ماساچوست قرار دارد و مکانی مناسب برای شروع رویای موسیقی شما است.

آکادمی موسیقی کرتیس – Curtis Institute of Music

این آکادمی در فیلادلفیا آمریکا قرار دارد که هنرجویان در این موسسه می توانند در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای موسیقی و اپرا شرکت کنند. حضور و قبول در  این موسسه طبق آمار به دست آمده، نرخ پذیرش دانشجو در آن، ۴٫۸٪ است.

 ۱ . آکادمی موسیقی نیوانگلند (NEC) – The New England Conservatory of Music

هنرستان موسیقی نیوانگلند (NEC) به عنوان یک آکادمی مستقل و خصوصی در بوستون آمریکا در حال فعالیت است. در این هنرستان می توانید مدرک کارشناسی در اجراهای کلاسیک، بداحه نوازی، جاز، آهنگ سازی، موسیقی شناسی و تئوری موسیقی را دریافت کنید.

۲ . آکادمی سلطنتی موسیقی – Royal Academy of Music

این آکادمی در سال ۱۸۲۲ میلادی در لندن تاسیس شد و امروزه از آن به عنوان یک کنسرواتوار و هنرستان موسیقی مطرح و برجسته در لندن، یاد می کنند. اکثر دانشجویانی که در این آکادمی مشغول به فعالیت هستند در زمینه های تار ، پیانو ، آواز ، از جمله اپرا ، برنج ، باد چوبی ، رهبر ارکستر و گروه کر ، آهنگ سازی ، کوبه ای ، چنگ ، ​​ارگ ، آکاردئون ، گیتار هنرآموزی می کنند. یکی از برند های معروف و قدیمی، پیانو آکوستیک برند پرل ریور می باشد که مدل های مختلفی دارد یکی از این مدل ها پیانو آکوستیک Pearl River PBمی باشد.

پیانو آکوستیک پرل ریور مدل PB ، مدلی از سری EXCELLENT کمپانی پرل ریور میباشد. این پیانو ۱۲۲ سانتی تفاوت ارزشمندی با برخی مدل های دیگر کمپانی پرل ریور دارد.  طراحی و نظارت بر ساخت این پیانو توسط یکی از معروف ترین و حاذق ترین طراحان پیانو در جهان یعنی آقای لوتار توما LOTHAR THOMMA انجام شده است. آقای توما با تجربه بیش از ۵۰ سال در ساخت پیانو های آکوستیک و همکاری با برند های مطرح جهانی ، سعی بر ساخت یک پیانوی آکوستیک با مهندسی استاندارد و با بالاترین کیفیت ممکن داشته است. چکش های این مدل از ABEL آلمان بوده که یکی از بهترین کارخانه های تولید متریال پیانو میباشد. تکنولوژی ساخت این مدل کاملا بر اساس استانداردهای اروپایی صورت گرفته است. صنوبر درجه یک و مرغوب برای صفحه صدای این پیانو به کار رفته است.

آکادمی آموزش نوازندگی موسیقی

۳ .      دانشگاه موسیقی یال

یکی دیگر از دانشگاه های موسیقی مناسب و ایده آل موجود در نیویورک که در شهر نیو هاون قرار دارد، دانشگاه موسیقی یال است. در این آکادمی می توان هنرجویان نابغه ای را در عرصه موسیقی به دنیا تعلیم داد.

۴ .      دانشگاه موسیقی ثورنتون کالیفرنیای جنوبی

یکی از قدیمی ترین کالج ها و دانشگاه های موجود در آمریکا که بیش از یک قرن در حال فعالیت است، دانشگاه موسیقی ثورنتون کالیفرنیای جنوبی است. تمرکز این مرکز آموزشی بر روی جاز و کلاسیک است. اگر قصد دارید در موسیقی خلاق و حرفه ای عمل کنید، می توانید سری به دانشگاه ثورنتون بزنید.

۵ .      دانشگاه موسیقی کورتیس

فیلادلفیا مهد دانشگاه ها و آکادمی های موسیقی در آمریکا است. بیش از یک قرن است که کورتیس در حال فعالیت در زمینه موسیقی است و تا به امروز هنرمندان محبوب و موفقی را وارد عرصه موسیقی کرده است. از معروف ترین این افراد می توان به لئونارد برناستئین ، دیوید بروک ، لنگ لنگ اشاره نمود.

۶ .      مدرسه موسیقی ژاکوب در دانشگاه ایندیانا

شاید این دانشگاه به اندازه آکادمی های فوق محبوب و مشهور نباشد اما از دل این مدرسه موسیقی، هنرمندان برجسته ای همچون جوشوآ بل، کارل برو وارد عرضه موسیقی شده اند و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند. دانشگاه های موسیقی در طول ترم عموما دانشجویان محدودی را قبول می کنند اما در ژاکوب، در هر ترم بیش از دو هزار دانش‌آموز در دوره های تحصیلی مختلف، جذب می شوند.

با توجه به تخصصی بودن اطلاعات در زمینه ساز، وب سایت سازپلازا با ارائه کاربردی ترین مشاوره خرید برای انتخابی دقیق و مطمئن  در خدمت مشتریان هستند.

۷ .      دانشگاه موسیقی مانس

این دانشگاه بر روی موسیقی تمرکز می کند و شما پس از گذراندن دوره های آموزشی در این دانشگاه می توانید یک موزیسین حرفه ای تبدیل شوید. دانشگاه موسیقی مانس در سال ۱۹۱۶ در نیویورک آمریکا تاسیس شد و تا به امروز افراد برجسته ای همچون بورت باچاراچ را به جامعه موسیقی تحویل داده است.

۸ .      مدرسه موسیقی ایستمن (Eastman School of Music)

این یکی از بهترین آکادمی های آمریکا است و تنها ۱۳ درصد از افرادی که قصد حضور در این آکادمی را دارند، جذب آن می شوند. از فارغ التحصیلان برجسته این آکادمی می توان به الکساندر کارج (Alexander Courage)، لارنس روزنتال (Laurence Rosenthal) اشاره نمود. هزینه تحصیل در این آکادمی بسیار بالاست اما دانشجویان به نوعی از کمک هزینه های تحصیلی برای شرکت در این مدرسه موسیقی بهره مند می شوند.

آکادمی موسیقی

۹ .      مدرسه موسیقی ییل (Yale School of Music)

مدرسه موسیقی ییل از دیگر مدرسه های موسیقی در آمریکا است که از فارغ التحصیلان برجسته آن می توان به مارکو بلترامی (Marco Beltrami)، جان ماسری (John Mauceri) اشاره نمود. خبر خوشی که برای هنرجویان این آموزشگاه وجود دارد، این است که پس از اهدای مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار توسط استفن آدامز (Stephen Adams) و همسرش دنیس (Denise) که از هنرجویان سابق این مدرسه بودند، تمامی هنرجویان از کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در این مدرسه موسیقی بهره مند خواهند بود.

معرفی دیگر دانشگاه های پرافتخار در دنیا

البته آکادمی های موسیقی و دانشگاه هایی که به صورت تخصصی پذیرش هنرجو می پذیرند تنها به موارد فوق ختم نمی شود. بلکه از محبوب ترین آن ها می توان به آکادمی و دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه موسیقی هنر های زنده در سانفرانسیسکو
  • دانشگاه هنر های زنده در برکلی بوستون
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه موسیقی کلولند
  • دانشگاه موسیقی نورث وسترن
  • دانشگاه او برلین
  • دانشگاه هنر های زنده ملی دانسه دِ در پاریس فرانسه
  • دانشگاه راچستر در نیویورک
  • دانشگاه گیلدهال در زمینه موسیقی و دراما در لندن ، بریتانیا
  • آکادمی موسیقی اسلو، نروژ

نظرات