علت باورنکردنی توقیف سریال شبکه مخفی زنان اعتراضات زنان + دلیل پخش نشدن قسمت ۱۵ پانزدهم

0

علت باورنکردنی توقیف سریال شبکه مخفی زنان اعتراضات زنان + دلیل پخش نشدن قسمت ۱۵

علت توقیف و پخش نشدن قسمت ۱۵ پانزدهم سریال شبکه مخفی زنان مشخص شد + دلیل توقیف پخش سریال شبکه مخفی زنان از قسمت ۱۴ ببعد و زمان پخش قسمت ۱۵ شبکه مخفی زنان را در ادامه میخوانید که دیگر جمعه ها شبکه مخفی زنان به دلیل محتوایی منتشر نمی شود همراه با جزئیات توقیف را در ادامه می خوانید

پخش سریال شبکه مخفی زنان متوقف شد,توقیف سریال شبکه مخفی زنان, پخش نشدن قسمت 15 شبکه مخفی زنان, چرا قسمت پانزدهم شبکه مخفی زنان پخش نشد

قسمت ۱۵ سریال شبکه مخفی زنان از این هفته جمعه ها منتشر نمی شود، بر اساس گزارش های رسیدهريال سریال شبکه مخفی زنان به دلیل شعار و اعتراضات زنان توقیف شد تا مشکل این سریال برطرف شود

سریال شبکه مخفی زنان توقیف شد

قسمت پانزدهم سریال «شبکه مخفی زنان» که قرار بود ظهر جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ پخش شود، نشد و بنا به گفته ها این سریال به دلایل مشکلات محتوایی توقیف شد.

پیش از این قسمت یازدهم «شبکه مخفی زنان» با مشکل پخش مواجه شد. این قسمت که قرار بود ساعت ۱۲ روز جمعه ۱۹ مهر منتشر شود، با تاخیری ۹ ساعته توزیع شد. بعد از آن و با پخش قسمت دوازدهم از سوی کارگردان اعلام شد که فصل اول این سریال به پایان رسیده و مابقی داستان در فصل دوم ارائه می‌شود، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و ادامه سریال در قالب همان فصل اول پخش شد.

همزمان با عدم پخش قسمت پانزدهم، اخباری مبنی بر ارتباط محتوایی سریال با وقایع و ناآرامی‌های اخیر به ویژه در سکانس‌هایی که ۴ شهریور (پیش از شروع ناآرامی‌ها) منتشر شده، حاشیه ساز شد.

علت توقیف

مشرق نیوز همچنین در این باره نوشته که «سریال شبکه مخفی زنان» با طرح شعار «زن، قدرت، شکوه» نسل جوان را برای حوداث اخیر آموزش داده و در حقیقت نسخه آزمایشی ناآرامی‌های اخیر بوده است.

مشرق در ادامه به واکنش محمد رحمانیان نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که نویسندگی این سریال را به عهده دارد اشاره کرده است. بر همین اساس رحمانیان گفته‌است: «متعجب و سرخورده هستم. چطور به موضوع تبلیغ علیه نظام رسیدند؟»

بیشترین اتهامات متوجه آیدا مصباحی تهیه‌کننده و مدیر تولید پلتفرم نماوا ست که دست به تولید سریالی زده که راهنمای اغتشاشات زنانه» در ایران است. در همین رابطه افشین هاشمی (کارگردان)، محمد رحمانیان (نویسنده) و آیدا مصباحی (تهیه‌کننده) برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرای ۲۱ تهران احضار شده‌اند.

این در حالی است که پلتفرم «نماوا» در صفحه مخصوص سریال هیچ توضیحی درباره زمان پخش قسمت پانزدهم نداده و هنوز مشخص نیست این قسمت چه زمانی پخش خواهد شد. این مجموعه در ۳۰ قسمت تهیه و تولید شده و تاکنون ۱۴ قسمت از آن توزیع شده و پخش ۱۶ قسمت از آن باقی مانده است.

واکنش ساترا

براساس پیگیری انجام شده از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، سریال «شبکه مخفی‌زنان» توقیف نشده است و دلیل وقفه‌ای که در انتشار این مجموعه اتفاق افتاده، عدم ارائه به موقع قسمت‌های این مجموعه برای بررسی به ساترا بوده است.

همچنین معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا طی گفت‌و‌گویی کوتاه ضمن تأیید جعلی بودن خبر توقیف این سریال گفت: تأکید ساترا این است که سریال‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق پلتفرم‌ها در موعد مقرر پخش شود و ساترا حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان آثار نمایشی را یکی از وظایف خود می‌داند. ساترا پیگیر است که پلتفرم قسمت های باقی مانده از سریال را در اسرع وقت به معاونت نظارت و پایش ارایه کند و انشالله امیدواریم با برنامه ریزی به موقع توسط پلتفرم و همکاری ساترا قسمت های باقی مانده در زمان مقرر پخش شود و شاهد وقفه و بی نظمی در پخش قسمت های سریال نباشیم.

 

نظرات