آیا می‌توان به دستگاه خودپرداز بیت کوین فروخت؟

0

در هر صنعت پررونق، هنگامی که یک محصول ایجاد می‌شود، هزاران کسب و کار جانبی برای حمایت از آن صنعت ظهور و شروع به کار می‌کنند. به عنوان مثال، به تمام برندهای لوازم جانبی آیفون فکر کنید که پس از اولین عرضه گوشی‌های آیفون شروع به کار کردند. در دنیای ارزهای دیجیتال، نیز تفاوتی وجود ندارد. از کیف پول‌ها و صرافی‌های دیجیتال گرفته تا سایت‌های رسانه‌ای و افراد تاثیرگذار، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال دنیای ترید را در طوفان فرو برده‌اند. یکی از جالب‌ترین پیشرفت‌هایی که از دل این جنون بیرون آمد، دستگاه خودپرداز برای خرید بیت کوین و گاهی خرید و فروش بیت کوین است. بعضی از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین، علاوه بر خرید، امکان فروش بیت کوین و دریافت پول نقد را برای کاربر فراهم می‌کنند. البته این مدل دستگاه‌ها خیلی کمتر رایج هستند. اکثر دستگاه‌های فعلی، برای خرید بیت کوین مناسب هستند. با ما همراه باشید تا در مورد امکان خرید و فروش بیت کوین از دستگاه‌های خودپرداز بیشتر آشنا شوید.

دستگاه خودپرداز بیت کوین

خودپرداز بیت کوین چیست؟

خودپرداز بیت کوین ابزاری مشابه دستگاه‌های خودپرداز سنتی و درگاهی است که از طریق آن کاربران می‌توانند در یک تراکنش مالی شرکت کنند. تفاوت خودپردازهای سنتی با خودپرداز بیت کوین در این است که دستگاه‌های خودپرداز سنتی، به کاربران امکان برداشت و واریز وجه نقد را می‌دهند؛ در حالی که دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین کاربران را به خرید و فروش بیت کوین با استفاده از پول نقد قادر می‌سازند.

در حالی که برخی از نسخه‌های اولیه دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین (و بیشتر آن‌هایی که امروزه در حال کار هستند) به کاربران خود اجازه نمی‌دادند که در کنار خرید BTC فروش آن را نیز انجام دهند، برخی از این دستگاه‌ها وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند هم بیت کوین را با استفاده از پول نقد بخرند و هم آن را در قبال پول نقد به صورت ایمن و مطمئن بفروشند.

دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از یک مانیتور، اسکنر کد کیو آر (QR)، پذیرنده صورتحساب و توزیع کننده تشکیل شده‌اند. در پشت صحنه، این اجزا از طریق نرم‌افزار به یکدیگر متصل می‌شوند تا خرید و فروش بیت کوین به طور سریع، آسان و ایمن قابل انجام شود.

با این حال، دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین با خودپردازهای سنتی تفاوت دارند؛ زیرا به حساب بانکی متصل نیستند. بلکه مستقیماً از طریق اینترنت به یک صرافی ارز دیجیتال متصل می‌شوند. صرافی ارز دیجیتال یک سکوی معاملاتی است که به کاربران امکان خرید و فروش بیت کوین به صورت فوری را می‌دهد.

اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در سال ۲۰۱۳، در کافی شاپی در ونکوور کانادا به نام ویوز (Waves) مستقر شد. البته امروز دیگر وجود ندارد، اما این دستگاه بود که راه را برای سایر شرکت‌های سازنده خودپرداز بیت کوین برای نوآوری و توسعه جایگاه خود هموار کرد.

خودپرداز بیت کوین، وسیله‌ای کاربردی

دستگاه‌های خودپرداز یک انتخاب عالی برای تبدیل پول نقد شما به ارز دیجیتال از طریق خرید بیت کوین هستند. اما، آیا می‌دانستید که برخی از این دستگاه‌ها امکان معامله و فروش بیت کوین را نیز برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید دارایی دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنید؟ این دستگاه‌ها خرید و فروش بیت کوین را امکان پذیر می‌کنند. اگر به دنبال راهی آسان و سریع برای خرید و فروش بیت کوین هستید و در نزدیکی‌های خود یک خودپرداز بیت کوین می‌بینید، بهترین انتخاب آن دستگاه است.

دستگاه‌های خودپرداز فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را آسان می‌کنند. بسته به اندازه تراکنش، تنها چیزی که نیاز دارید یک تلفن همراه و مقداری ارز دیجیتال برای فروش است و تراکنش‌ها نیز فقط چند دقیقه طول می‌کشند.

دستگاه خودپرداز بیت کوین

فروش بیت کوین به دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین

از رایج‌ترین سوالاتی که کاربران دستگاه‌های خودپرداز می‌پرسند این است که آیا می‌توان به این دستگاه‌ها بیت کوین فروخت؟ آیا می‌توانم بیت کوین خود را با استفاده از دستگاه خودپرداز به صورت نقد برداشت کنم؟ آیا می‌توانم فروش بیت کوین را در دستگاه خودپرداز انجام دهم یا تنها کاربرد این دستگاه‌ها خرید بیت کوین است؟ پاسخ ساده این است: بله! شما می‌توانید از یک دستگاه خودپرداز بیت کوین پول نقد برداشت کنید؛ به آسانی و به سرعت. بنابراین اگر پرسش شما این است که آیا می‌توان فروش بیت کوین را با دستگاه خودپرداز انجام داد یا خیر، پاسخ پرسش‌تان مثبت است. این دستگاه‌ها با توجه به قیمت بیت کوین در لحظه‌ای که خرید و فروش بیت کوین با استفاده از آنها انجام می‌شود، به کاربران خدمات ارائه می‌کنند.

نحوه فروش بیت کوین به دستگاه‌های خودپرداز

همانطور که گفته شد، بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین فقط خدمات خرید بیت کوین را ارائه می‌دهند و نمی‌توان با استفاده از آنها بیت کوین را فروخت. اما در این میان شرکت‌هایی هستند که خودپردازهای آنان قابلیت خرید و فروش بیت کوین به صورت همزمان را به کاربران ارائه می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین کوین سورس (Coin Source)، کوین فلیپ (Coin Flip) و کوین کلود (Coin Cloud) اشاره کرد. مراحل فروش بیت کوین در هر کدام از این دستگاه‌ها متفاوت است. اما به طور کلی در همه دستگاه‌ها باید مسیر زیر طی شود:

۱- یافتن نزدیک‌ترین خودپرداز بیت کوین

برای استفاده از این دستگاه‌ها ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنیم! برخی از وب‌سایت‌ها مانند کوین ای‌تی‌ام رادار (Coinatmradar) وجود دارند که برای انجام این کار به شما کمک می‌کنند.

۲- ایجاد حساب کاربری

استفاده از برخی از این دستگاه‌ها مستلزم ایجاد حساب کاربری است. مثلاً، برای استفاده از خودپردازهای بیت کوین کوین سورس لازم است که حساب کاربری ایجاد کنید.

۳- مقداری که می‌خواهید بفروشید را وارد کنید

فروش بیت کوین در برخی از دستگاه‌های خودپرداز دارای محدودیت مقدار است. مثلاً خودپردازهای کوین فلیپ خرید بیت کوین را با محدودیت ۵۰ دلار انجام می‌دهند. بدین ترتیب شما می‌توانید ۵۰ دلار بیت کوین به آنها بفروشید.

۴- واریز بیت کوین

با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال خود، کد کیو آر نمایش داده‌ شده توسط دستگاه خـودپرداز بیت کوین را اسکن کنید. دستگاه خودپرداز با توجه به قیمت BTC در آن لحظه، مقدار BTC مورد نیاز را به شما نمایش خواهد داد. در این مرحله لازم است که مقدار دقیق خواسته‌شده توسط دستگاه را به آدرس تعیین‌شده واریز نمایید.

۵- انتظار برای تایید شبکه

در این مرحله، باید منتظر بمانید تا شبکه بیت کوین تراکنش را تایید کند و واریز نهایی شود. برخی از شرکت‌ها برای مواقعی که واریز تایید نمی‌شود، شماره تماس‌هایی جهت پشتیبانی پیش بینی کرده‌اند که می‌توانید از وب‌سایت مربوط به هر شرکت پیدا کنید.

۶- برداشت پول نقد

پس از اینکه خرید بیت کوین توسط خودپرداز نهایی شد، دستگاه پول نقد را بیرون می‌دهد و می‌توانید آن را بردارید.

منبع:

https://wallex.ir/blog/

https://coinflip.tech/blog/how-to-sell-crypto-at-a-bitcoin-atm

نظرات