هر اتریوم معادل چند بیت کوین است؟

0

هر اتریوم معادل چند بیت کوین است؟

معامله‌گری شغلی بسیار متکی به اعداد و ارقام و نسبت‌های میان آنهاست. برای مثال، وقتی یک معامله‌گر قصد دارد مقدار مشخصی از سرمایه خود را روی یک دارایی خاص بگذارد، اولین سوالاتی که در ذهن او پرسیده می‌شوند عبارتند از: چه مقدار از سرمایه‌ام را می‌گذارم؟ قیمت هر واحد از دارایی که می‌خواهم بخرم چقدر است؟ با سرمایه من چه مقدار از آن دارایی را می‌توان خرید؟ در بازارهایی مانند اوراق بهادار، فلزات گران‌بها و… انجام این محاسبات پیچیدگی خاصی ندارد و حتی به آسانی و با ذهن قابل انجام هستند. اما وقتی نوبت به بازار ارزهای دیجیتال می‌رسد، موضوع کمی پیچیده می‌شود و تبدیل ارزهای دیجیتال نیازمند ابزاری خاص به عنوان مبدل ارز دیجیتال است. این محاسبات حتی با ماشین حساب نیز پیچیده و زمان‌بر هستند و تنها وسیله‌ای که این مشکل را حل می‌کند، ماشین حساب ارز دیجیتال است.

 اتریوم

تفاوت محاسبات در بازارهای سنتی و بازار ارزهای دیجیتال

اجازه دهید این تفاوت با یک مثال در دنیای واقعی برای شما توضیح داده شود.

بازارهای سنتی

فرض کنید در اخبار می‌خوانید که شرکت «الف» قصد دارد سهام خود را در بازار سهام عرضه اولیه کند. شما حق تقدم خرید سهام این شرکت را دارید و اعلام شده‌ است که به هر سهام‌دار دارای حق تقدم ۳۰۰۰ سهم می‌رسد. با توجه به اینکه ارزش اسمی هر سهم هنگام عرضه اولیه در بازار سرمایه ایران ۱۰۰ تومان است، به سادگی می‌توان متوجه شد که برای شرکت در این عرضه اولیه ۳۰۰,۰۰۰ تومان نقدینگی مورد نیاز است. زیرا:

۳۰۰۰ × ۱۰۰ = ۳۰۰,۰۰۰

سه ماه پس از شرکت در عرضه اولیه، با توجه به عملکرد خوب شرکت «الف» ارزش سهام این شرکت به ۵۰۰ تومان می‌رسد و شما قصد فروش سهام خود را دارید. برای اینکه بدانید در صورت فروش سهام‌تان چه مقدار نقدینگی به دست خواهید آورد، لازم است باز به همان شیوه عمل کنید.

۳۰۰۰ × ۵۰۰ = ۱,۵۰۰,۰۰۰

بازار ارزهای دیجیتال

وقتی نوبت به بازار ارزهای دیجیتال می‌رسد، این محاسبات پیچیده می‌شوند. زیرا اولاً در بازار سهام، هر سهم کوچک‌‌ترین واحد قابل‌ معامله است اما در بازار ارزهای دیجیتال، هر کوین یا توکن به واحد‌های بسیار ریز تقسیم می‌شود. برای مثال، شما هیچگاه نمی‌توانید ۰/۵ سهم در بازار بورس معامله کنید. اما در بازار ارزهای دیجیتال می‌توان ۰/۰۰۵۳۵۶ بیت‌کوین را معامله کرد. دوماً، معاملات در بازار سهام مستقیماً بر پایه تومان یا دلار انجام می‌شود. اما وقتی نوبت به بازار ارزهای دیجیتال می‌رسد می‌خواهیم بدانیم هر اتریوم معادل چند بیت کوین است، باید ابتدا قیمت لحظه‌ای هر دو دارایی را به تتر محاسبه کنیم و سپس ارزش اتریوم به تتر را بر ارزش بیت کوین به تتر تقسیم کنیم. یا به عبارت ساده‌تر، ابتدا باید ببینیم آن مقدار اتریوم که مورد نظر ماست، چند تتر می‌ارزد و سپس ببینیم با آن مقدار تتر، چه‌ مقدار بیت کوین می‌توان خرید.

اتریوم

بنابراین برای اینکه متوجه شویم ۳۰۰ سهم مساوی است با ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان، کافیست تعداد سهام را در قیمت هر سهم ضرب کنیم. اما برای اینکه متوجه شویم ۰/۵۳۶۷ اتریوم مساوی است با ۰/۰۴۰۲۸۸ بیت کوین، به ماشین حساب ارز دیجیتال نیاز داریم. زیرا با اینکه سازوکار تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر توضیح داده شد، اما همچنان بدون استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال این محاسبات بسیار پیچیده و زمان‌گیر هستند.

چرا ماشین حساب ارز دیجیتال مورد نیاز است؟

اهمیت ماشین حساب ارز دیجیتال وقتی مشخص می‌شود که بدانیم یکی از قوانین اصلی بازی در زمین بلاک‌چین، سرعت است. اگر معامله‌گر ثانیه‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال از دست بدهد، ممکن است درصدهایی را از دست بدهد که اگر از دست نمی‌داد، در پایان معامله میلیون‌ها تومان بیشتر سود/کمتر ضرر می‌کرد. ماشین حساب ارز دیجیتال آمده‌است تا دقیقه‌ها را به کسری از ثانیه تبدیل کند.

توجه: تبدیل قیمت اتریوم به دلار، با نسبت واقعی و توسط ماشین حساب ارز دیجیتال صرافی والکس انجام شده‌است. این اعداد در ساعت ۷:۴۵ عصر روز پنجشنبه ۱۹/آبان/۱۴۰۱ در صرافی والکس، ماشین حساب ارز دیجیتال محاسبه شده‌اند.

ماشین حساب ارز دیجیتال والکس در کمتر از هزارم ثانیه، مراحل زیر را انجام داد که بدون استفاده از مبدل ارزهای دیجیتال (ابزار تبدیل ارزهای دیجیتال) چندین دقیقه طول می‌کشید:

  1. استعلام قیمت لحظه‌ای اتریوم به تتر (۱ دلار)
  2. محاسبه ارزش ۰/۵۳۶۷ اتریوم
  3. استعلام قیمت لحظه‌ای بیت کوین به تتر (۱ دلار)
  4. تقسیم ارزش ۰/۵۳۶۷ بر ارزش ۱ بیت کوین
  5. نمایش نتیجه نهایی (پاسخ سوال «هر اتریوم معادل چند بیت کوین است؟»)
  6. استعلام لحظه‌ای قیمت تتر به تومان
  7. نمایش ارزش معامله به تومان

نظرات