سهند نورمحمدزاده کیست بیوگرافی سهند نورمحمدزاده با ماجرای دستگیری تا اتهامات

0

سهند نورمحمدزاده کیست بیوگرافی سهند نورمحمدزاده با ماجرای دستگیری تا حکم اعدام

سهند نور محمدزاده کیست؟ بیوگرافی سهند نورمحمدزاده از بازداشت و دستگیری در تجمعات بزرگراه اشرفی اصفهانی مهر ۱۴۰۱ به علت آتش زدن سطل آشغال تا جرم و اتهامات و حکم اعدام همراه با عکس ها و تصاویر اینستاگرامش در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید:

سهند نورمحمدزاده کیست

بیوگرافی سهند نورمحمدزاده

سهند نورمحمدزاده متولد سال ۱۳۷۵ در تهران از کسبه پاساژ تیراژه تهران که در تجمعات و اغتشاشات بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران ۱۱ مهر ۱۴۰۱ بازداشت و روانه زندان شد. اولین دادگاه وی برگزار شده و جرائم و اتهامات سهند نورمحمدزاده به او تفهیم شد.

دلیل بازداشت و علت دستگیری سهند نورمحمدزاده

سهند نورمحمدزاده متولد سال ۱۳۷۵ شهروند ایرانی ساکن تهران بود که در شامگاه اول مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران، در بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران دستگیر شد.

*نورمحمدزاده در دادگاه گفت: من هیچ گونه سوء قصدی نداشتم، فقط جو زده بودم، من هیچ چوبی را به سمت کسی پرتاب نکردم، می‌خواهم من را مورد عفو قرار دهید، من را ببخشید تا به جامعه بازگردم.

*ریاست دادگاه در ادامه ضمن تفهیم اتهام مجدد به متهم سهند نورمحمدزاده فرزند جعفر گفت: اتهامات شما دایر بر محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم، آرامش و آسایش عمومی است، آیا این اتهامات را قبول دارید یا خیر؟

*متهم نورمحمدزاده گفت: خیر آقای قاضی این اتهامات را قبول ندارم.

*قاضی گفت: خودت را در تصویر دیدی که سطل زباله را آتش زدی؟

*متهم نورمحمدزاده گفت: بله، اما من سطل زباله‌ای آتش نزدم، به سمت ماموران چوبی پرتاب نکردم، به مسافری حمله نکردم، من فقط نرده را گذاشتم جلوی راه اتوبوس.

*قاضی گفت: مقابل پاساژ آمدی و قصد کندن نرده را داشتی، اما توان کندن آن را به تنهایی نداشتی تا اینکه دوستانت به تو کمک کردند، آیا این موضوع را قبول داری؟

*متهم نورمحمدزاده گفت: خیر.

*قاضی گفت: زمانی که مسافر به خط بی آرتی آمد به سمت او حمله کردی آیا قبول داری؟

*متهم نورمحمدزاده گفت: خیر، من به سمت نرده رفتم، اما چوبی پرتاب نکردم. شناختی نسبت به آدم‌هایی که در آنجا بودند هم نداشتم.

*قاضی گفت: چه عاملی باعث شد که به این سمت و سو بروی و اقدام به ایجاد اغتشاش کنی؟

*متهم نورمحمدزاده گفت: من هیچ سابقه‌ای ندارم و در هیچ تجمعی تا به امروز حضور نداشتم، از کار خود پشیمان هستم، من فقط جو زده شده بودم همین.

دلیل بازداشت و علت دستگیری سهند نورمحمدزاده

اتهامات

براساس کیفرخواست صادر شده، سهند نور محمدزاده فرزند جعفر متولد ۱۳۷۵ متهم است به محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی.

حکم اعدام سهند نورمحمدزاده

ماجرای دستگیری و بازداشت سهند نور محمدزاده

به گزارش انصاف نیوز از زبان پدر سهند نورمحمدزاده: روز یازدهــم مهر، ســهند ســاعت چهار و نیم بعدازظهر، به محل کارش در پاســاژ تیراژه رفت. آنجا دید که همه جمع شده اند و در پاساژ نیمه باز است. همان زمان معترضان هم از ســمت پونک به ســمت پایین می آمدند. مقابل پاساژ، درست جایی که ســهند موتورش را پارک کرده بود، ســطل آشغال آتش زده بودند. موتور ســهند، موتور صفر و نویی است. سهند با پا، دو ســه متری سطل آشــغال را جابه جا می کند. این صحنه در فیلم هم هست و در صداوسیما هم نشان داده اند. سهند در دفاعیاتش خطاب به قاضی گفت که چون موتور من نو بود و ترسیدم موتورم آتش بگیرد، سطل آشغال را به سمت دیگری هل دادم.

روز ۱۲ مهر، سهند از مقابل مغازه اش سوار موتور می شود و به سمت منزل حرکت می کند. قبل از این کار، به مادرش زنگ می زند و می پرسد که اگر ناهار داریم، به خانه بیایم. مادرش می گوید ناهار هست، به خانه بیا. پاســاژ هم از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر تعطیل است. در این مسیر یک ماشین پژوی طوسی رنگ، سهند را تعقیب می کند. سهند که جلوی در خانه می رسد، مأموران به او می گویند موتور را بگذار همین جا باشــد و بیا با ما برویم. مأموران، سهند را ســوار ماشین می کنند و یک کوچه بالاتر، به او چشم بند می زنند و می برند.

سهند نورمحمدزاده درباره روز بازداشت و دستگیری در دادگاه گفت: ساعت حوالی ۴ یا ۵ عصر بود، درب پاساژی که در آن کار می‌کردم نیمه بسته شده بود و جماعتی در مقابل آن جمع شده بودند، از طرف پونک مردم به سمت پایین می‌آمدند و من هم رفتم سوار موتورسیکلت خودم شوم و در کنار موتورم سطل آشغال آتش گرفته بود. سطل آشغال را کمی کنار زدم تا به موتورم آسیبی نرسد.

قاضی گفت: شواهد نشان دهنده این است که شما لیدر و سرمنشا ایجاد این اغتشاش بودی.

متهم نورمحمدزاده گفت: من چطور می‌توانم در محلی که همه من را می‌شناسند اغتشاش ایجاد کنم، من نرده‌ای را نکندم، سطل آشغالی را آتش نزدم. مقابل پاساژ شلوغ شد و بقیه جو دادند وگرنه من هیچ اقدامی انجام ندادم.

عکس سهند نورمحمدزاده در دادگاه

ماجرای دستگیری سهند نورمحمدزاده

دادگاه رسیدگی به اتهامات افرادی که بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران را مسدود کردند

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سه نفر از افرادی که بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران را مسدود کردند در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور رئیس دادگاه، مستشار دادگاه، نماینده دادستان، متهمان، وکلای آن‌ها و همچنین خانواده متهمان برگزار شد.

اجتهادی نماینده دادستان: متهمین مذکور جزو افرادی هستند که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ در اغتشاشات شهر تهران شرکت نموده و مرتکب جرم به شرح فوق الذکر شده‌اند. در پی اقدامات صورت گرفته از سوی سهند نورمحمد زاده بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی برای مدتی مسدود شده و عبور و مرور خودرو‌ها با اخلال مواجه شده است. متهم نورمحمدزاده با کندن نرده‌های بزرگراه، آتش زدن سطل زباله و لاستیک موجبات انسداد بزرگراه را فراهم کرده بوده.

وی ادامه داد: همچنین متهم علی هوشمندی فتوت اقدام به تهیه و تحویل پنج حلقه لاستیک خودرو و الکل صنعتی به متهم سهند نور محمدزاده جهت ایجاد حریق در بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی جهت انسداد مسیر خودرو‌های عبوری کرده و با سایر متهمین جهت آتش زدن سطل زباله مشارکت نموده است.

نماینده دادستان بیان کرد: به استناد ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی و مواد ۵۰۰. ۶۱۰. ۶۱۷. ۶۱۸ این قانون مجازات این متهمین مورد استدعا است.

ضابط قضایی این پرونده با بیان اینکه این فیلم مربوط به پاساژ تیراژه واقع در بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی است، در ابتدا متهم سهند نورمحمد زاده را شناسایی کرد.

ضابط قضایی در خصوص جزئیات این فیلم گفت: همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید، اتوبوس بی آر تی به دلیل سد معبر از طریق قرار دادن نرده آهنی در مسیرحرکتش نمی‌تواند عبور کند. یکی از مسافران از اتوبوس پیاده می‌شود و قصد دارد مانع را حرکت دهد تا در ادامه، مسیر اتوبوس باز شود، اما در این لحظه متهم نورمحمدزاده به سمت وی چوبی را پرتاب می‌کند، اما مسافر به این اقدام متهم بی اعتنایی می‌کند تا اینکه متهم نورمحمدزاده به سمت شهروند حمله ور شد و وی را از محل فراری می‌دهد.

ضابط پرونده در ادامه گفت: پس از مدت‌ها توقف اتوبوس در محل اغتشاش و بسته شدن خیابان، مسافران از آن خارج و مجبور می‌شوند که این مسیر را به صورت پیاده طی کنند.

در ادامه این فیلم ضابط قضایی متهمان دیگر یعنی متهم هوشمندی فتوت و متهم اسکندرنژاد را شناسایی کرد.

ضابط قضایی خطاب به رئیس دادگاه گفت: در این لحظه ماموران حافظ امنیت به محل اغتشاش آمدند که متهم نورمحمدزاده و متهم اسکندرنژاد به سمت آن‌ها حمله ور شدند.

سهند نورمحمدزاده کیست

وکیل متهم

اغتشاش از قبل حضور موکلم آغاز شده بوده

در ادامه جلسه به دستور قاضی، احمدی وکیل متهم نورمحمدزاده برای دفاع از موکل خود در جایگاه حاضر شد.

وکیل متهم نورمحمدزاده گفت: همانطور که در تصاویر مشاهده کردیم هیچ تصویری مبنی بر این که موکل بنده اقدام به آتش زدن سطل زباله کند یا اینکه نرده‌ای را از جای خود کنده باشد، وجود نداشت.

احمدی ادامه داد: موکل من سابقه کیفری ندارد.

وی افزود: موکل بنده از زمان مرگ مرحومه مهسا امینی در هیچ تجمعی شرکت نداشته تا اینکه در تجمع مورد اشاره حضور پیدا می‌کند که این اقدام حرکت اشتباه موکل بنده بوده و بیانگر این است که این اقدامش از قبل برنامه ریزی شده و تحت هدایت معاندین نیست.

احمدی گفت: در فیلم دیدیم قبل از اینکه موکل من در محل بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی حضور پیدا کند چند دختر در محل بودند که اقدام به سر دادن شعار می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که تجمع از قبل از حضور موکل بنده در محل آغاز شده بود.

وی افزود: آتش زدن سطل زباله که نماینده دادستان از آن به عنوان فعل مجرمانه یاد کرد در فیلم مشاهده نشد و موکل بنده نیز این موضوع را رد می‌کند، او فقط یک حلقه لاستیک را آتش زد که لاستیک نیز از اموال عمومی به حساب نمی‌آید.

با توجه به مطالعه پرونده تحقیق از خانواده وی و همچنین مدارک موجود می‌توانم موکل خود را فریب خورده معاندین عنوان کنم نه اغتشاشگر.

احمدی گفت: در خصوص اتهام اول وارده به موکل خود مبنی بر محاربه باید بگویم کسی که مسلمان و تابع اسلام است نمی‌تواند با اسلام مبارزه و با حکومت اسلامی مقابله کند.

وکیل مدافع متهم نورمحمدزاده با اشاره به اتهام دوم موکلش مبنی بر اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، گفت: موکل بنده در این اغتشاش هیچگونه اجتماع یا تبانی نداشته است.

وی افزود: موکل بنده درک سیاسی ندارد.

احمدی خطاب به ریاست دادگاه گفت: اتهامات وارده به موکل بنده سختگیرانه است لذا تقاضا می‌کنم برای وی فقدان سوء نیت مجرمانه در محاربه و اجتماع و تبانی در اغتشاشات را احراز کنید تا با توجه به رأفت، عطوفت نظام و انقلاب و اسلام، توبه موکل بنده را پذیرا باشید.

ماجرای حکم اعدام سهند نورمحمدزاده

به گزارش انصاف نیوز: نام ســهند نورمحمدزاده و خبر صدور حکم اعدام به اتهام محاربه برای او در شرایطی رسانه ای شد که براساس گفته های وکیل او، حداقل تا لحظه تنظیم این گزارش، این رأی به او و سهند در زندان ابلاغ نشده است.

فرجام خواهی سهند نور محمدزاده

فرجام خواهی سهند نور محمدزاده یکی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، فرجام خواهی متهم «سهند نورمحمدزاده» یکی از متهمان اغتشاشات اخیر پذیرفته شد.

فرجام خواهی نامبرده نسبت به رأی صادره دادگاه انقلاب اسلامی تهران در دیوان عالی کشور، صائب تشخیص داده شد و رأی فرجام خواسته به تجویز شق ۴ بند ب ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد.

نظرات