بیوگرافی علیرضا خوشنویسان بازیگر همسر نیکو خردمند و فرزندانش +سند ازدواج سوابق

0

بیوگرافی علیرضا خوشنویسان بازیگر همسر نیکو خردمند و فرزندانش +سند ازدواج و سوابق

علیرضا خوشنویسان همسر نیکو خردمند کیست و الان کجاست و بیوگرافی علیرضا خوشنویسان بازیگر همسر نیکو خردمند بازیگر ایرانی همراه با عکس و سوابق شغلی و فرزندانش تا ماجرای درگذشت و فوت علیرضا خوشنویشان همسر نیکو خردمند ویکی پدیا و اهدای سند ازدواج به موزه سینما از مجله حرف تازه میخوانید

علیرضا خوشنویسان همسر نیکو خردمند کیست با عکس

بیوگرافی علیرضا خوشنویسان بازیگر

علیرضا خوشنویسان : زادهٔ ۷ مرداد ۱۳۱۷ در تهران هنرمند اهل ایران بود. او همسر نیکو خردمند بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون ایران است. در حال حاضر مشخص نیست کجاست و آیا فوت کرده و یا در قید حیالت است. مرحومه نیکو خردمند در دوران زنده بودنش و زمانی که در قید حیات بود، درباره همسرش حرفی نزده بود و علاقه ای به افشا زندگی خصوصی خود نداشت.

سوابق

نام علیرضا خوشنویسان پس از اهدای سند ازدواج نیکو خردمند بازیگر فقید به موزه سینما بر سر زبان ها افتاد. وگرنه هیچ گونه اطلاعات و نامی از همسر این بازیگر قدیمی در جایی ثبت نشده بود . درباره اینکه آقای خوشنویسنا کیست و الان کجاست و شغل او چه بود اطلاعی در دست نیست، اما احتمال می رود که او نیز از هنرمندان و بازیگران قدیمی تئاتر باشد.

نیکو خردمند متولد آبان ۱۳۱۱ در تهران بود که در ۲۶ آبان ۱۳۸۸ درگذشت. مدفن او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا قطعه ۸۸ ، ردیف ۱۵۰، شماره ۲۶ قرار دارد.

او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما، بازیگر، دوبلور و گوینده بود.

بیوگرافی علیرضا خوشنویسان همسر نیکو خردمند و فرزندانش +سند ازدواج و سوابق

نیکو خردمند خواهر بزرگ‌تر آهو خردمند و دخترعموی شهرو خردمند بود. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما در رویال تئاتر سلطنتی بود.

فعالیت هنری او از سال ۱۳۳۷ با گویندگی در رادیو شروع شد. وی گویندگی فیلم را از شهریور سال ۱۳۳۹ زیر نظر هوشنگ لطیف‌پور و سعید شرافت آغاز کرد و گوینده نقش‌های اصلی به‌جای کلودیا کاردیناله، آوا گاردنر، الیزابت تیلور، اینگرید برگمن، ایوت میمی‌یوکس، لی رمیک، الکه زومر، فخری خوروش، ایرن، کتایون، آرام، پوری بنایی و… بوده‌است.

او همزمان با دوبله، از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۴۷ گوینده نمایش‌های رادیویی برنامه دوم رادیو و همچنین مجری برنامه «معرفی تئاتر در تلویزیون» در سال ۱۳۵۱ بود. او در دوبله فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما که در دهه پنجاه در «تلویزیون ملی ایران» دوبله می‌شدند، حضور داشت و گوینده مجموعه مستند «پنجره‌ها» نیز بود.

نیکو خردمند حدود ساعت ۴ بامداد ۲۶ آبان ۱۳۸۸، در سن ۷۷ سالگی و در بیمارستان ابن سینای تهران درگذشت. وی در پاییز سال ۱۳۸۷ چندین بار به بیمارستان منتقل شده بود. همچنین بیماری وی در ماه‌های آخر عمرش شدت یافته بود. نیکو خردمند در هفته‌های پیش از مرگش به دلیل بیماری قلبی و عروقی و ضعف جسمانی تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت و در بیمارستان بستری بود.

اهدای سند ازدواج به موزه سینما

سند ازدواج زنده یاد نیکو خردمند بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با زادروز آن مرحومه به موزه سینما اهدا شد. این سند که توسط پویا پورمعانی کارگردان و تهیه کننده سینما به موزه سینما اهدا شده است، بر اساس این سند مهریه ایشان در زمان ازدواج در ۱۱ مرداد ۱۳۵۸ با همسرشان علیرضا خوشنویسان یک جلد قرآن و یک شاخه نبات بوده است.

 

نظرات