بیوگرافی رعنا رحیم پور مجری بی بی سی و همسرش دومینیک هربرت + خانواده و سوابق

6

بیوگرافی رعنا رحیم پور مجری بی بی سی و همسرش دومینیک هربرت + خانواده و سوابق

رعنا رحیم پور کیست

بیوگرافی رعنا رحیم پور کیست و اهل کجاست بیوگرافی رعنا رحیم پور مجری بی بی سی فارسی و همسرش همراه با عکس و تصاویر زندگی خصوصی و شغلی وی از خانواده تا ازدواج و همسرش و حواشی فایل صوتی و جنجال های اخیر رعنا رحیم‌پور BBC در ادامه مطلب می توانید از این صفحه در مجله حرف تازه بخوانید:

رعنا رحیم پور

بیوگرافی و زندگینامه رعنا رحیم پور مجری بی بی سی

رعنا رحیم پور : زادهٔ ۱۹ دی ۱۳۶۱ ‏در تهران، روزنامه‌نگار، خبرنگار و مجری بی بی فارسی ایرانی انگلیسی است. او دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد و مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری از دانشگاه الزهرا است و یکی از مجریان شبکه ماهواره ای در BBC Persian در لندن است که در آبان ۱۴۰۱ با لو رفتن فایل صوتی خبرساز شد.

رعنا رحیم پور مجری بی بی سی کیست

سوابق شغلی

رعنا رحیم‌پور از سال ۱۳۸۶–تاکنون در زمینه خبرنگاری و روزنامه نگاری مشغول فعالیت است. رحیم پور مجری ارشد تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی است. او برنامه‌های بسیاری از جمله برنامه هسته‌ای ایران و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ایران ٩٢ را به عنوان مجری پوشش داده است. او برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در سال ٩٧ با جان سیمپسون از بی‌بی‌سی مصاحبه کرد.

مصاحبه رعنا رحیم پور

زندگی شخصی

رعنا رحیم‌پور، (زاده ١٩ دی‌ماه ١٣۶١ در تهران) روزنامه‌نگار ایرانی-انگلیسی است که برای سرویس جهانی بی‌بی‌سی کار می‌کند. او در خانواده ای ایرانی در تهرنا متولد شد و از سال ۸۶ نیز به عهنوان روزنامه نگار و مجری تلویزیونی مشغول بکار است.

او دوران تحصیلی خود را در ایران گذراند و در ٢۵ سالگی ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد. وی در سال ٨۶ به لندن رفت تا در تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی کار کند.

بیوگرافی و زندگینامه رعنا رحیم پور مجری بی بی سی

ازدواج و همسر رعنا رحیم پور کیست

رعنا رحیم‌پور سال ها پیش با دومینیک هربرت مدیر بخش خاورمیانه بی‌بی‌سی ازدواج کرده و دو فرزند نیز دارد.

دومینیک هربرت سفرهای متعددی به ایران داشته است. فارس درباره دومنیک هربرت نوشته است: «او مدیر بخش خاورمیانه شرکت فِدِلِتی اینترنشنال که مدعی فعالیت در حوزه آموزش جذب سرمایه و خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌های بازرگانی است در سفر‌های خود به ایران از حضور مشکوک در مناطق مختلف کشور باز نمانده و به بهانه بازدید از اماکن تاریخی کشور به مناطق مختلفی سر زده است!»

ازدواج و همسر رعنا رحیم پور

منع ورود به آمریکا

رحیم پور در ژانویه ۲۰۱۶ علیرغم داشتن شهروندی بریتانیا، از سفر به آمریکا به دلیل تابعیت ایرانی منع شد.

حواشی لو رفتن فایل صوتی رعنا رحیم پور مجری بی بی سی

لو رفتن یک فایل صوتی از رعنا رحیم ‎پور مجری تلویزیون بی بی سی فارسی که در آن آشکارا به پشت‌ صحنه آشوبها و سوگیری تجزیه‌طلبان رسانه‌های تروریستی از جمله ایران اینترنشنال پرداخته شده بود، با واکنش‌های تند تلویزیون سعودی اینترنشنال مواجه شد، واکنش‌هایی که در نهایت این خبرنگار را مجبور کرد با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بنویسد که ایران را برای همیشه در خودش کشته است! او همچنین خطاب به مخاطبان صفحه‌اش نوشت: شما نه به‌دنبال حقیقت که دنباله‌روی سپاه و رسانه‌های لندنی از جنس سپاهید! این مجری شبکه دولتی انگلیس ساعاتی پس از انتشار این استوری، اکانت اینستاگرامی خود را حذف کرد.

یکی از مواردی که نام رعنا رحیم‌پور را بسیار مطرح کرد، دعوای ایران اینترنشنال با او بود. او در تماسی تلفنی با مادرش که در ایران زندگی می‌کرد، درباره مسائل مختلف صحبت کرده است؛ از جمله در بخشی از سخنانش درباره اعتراضات ۱۴۰۱ گفته ایران اینترنشنال به دنبال تجزیه ایران است و در جریان ناآرامی‌های ایران با رهبران احزاب لرد و کرد و … مصاحبه می‌کنند.

فایل صوتی رعنا رحیم پور مجری بی بی سی

بخش‌هایی از مکالمه رعنا رحیم‌پور و مادرش به این شرح بود: ««رعنا: چیز نگران‌کننده‌ای که مثلاً دیروز شنیدم این است که رؤسای اینترنشنال [به خبرنگاران]دستور داده‌اند فقط با رهبران احزاب در ایران مصاحبه کنند. مادر رعنا: آخه حزبی که نداریم که، کدوم حزب؟ رعنا: نه دیگه، نه دیگه، احزاب کرد، احزاب لر، احزاب عرب، الان باید بفهمی نکته من چیه! خب فهمیدی نکته من چیه؟ مادر: فهمیدم. این خیلی خطرناکه! رعنا: کشور‌های منطقه، ایران دموکراتیک که نمی‌خواهند. اگر ایران دموکراتیک بشه، جنبش زنان راه بیفتند حقوق‌شون را بگیرند، اولین جایی که وحشت می‌کنه، عربستانه. این‌ها به فکر آینده ایران که نیستند. الان این‌ها شروع می‌کنند به طبل جدایی… این‌ها یک ایران تیکه‌پاره تضعیف‌شده می‌خواهند.»

عکس رعنا رحیم پور

این گفت‌وگو که فایل صوتی آن شنود می‌شده و درز کرده است، بازتاب زیادی داشت و ایران اینترنشنال در پاسخ به اتهام رحیم‌پور مستندی تهیه کرد و رعنا رحیم‌پور را به همکاری با نهادهای امنیتی ایران متهم کرد. در بخشی از مستندی که با نام «وکیل مدافع شیطان» که توسط مجتبی پورمحسن تهیه شده بود، گفته شده چطور است که همه خبرنگاران ایران اینترنشنال و سایر رسانه‌های اپوزیسیون در ایران ممنوع المعامله هستند اما رحیم‌پور چنین مشکلی ندارد؟

رعنا رحیم پور کیست

واکنش رعنا رحیم پور به لو رفتن فایل صوتی با مادرش

رحیم‌پور در پاسخ به مسائل مطرح شده درباره مکالمه با مادرش در اینستاگرامش چنین نوشت: «در ساعات گذشته بخشی از مکالمه خصوصی من و مادرم منتشر شده است. تنها احتمالی که به ذهن من می‌رسد این است که صدای ویوئوچت، از طریق شنود خانه یا موبایل پدر و مادرم در تهران یا خانه و موبایل من در لندن، ضبط شده است. طبیعی است که من در گفت‌وگوی خصوصی با پدر و مادرم شاید حر‌ف‌هایی بزنم که هرگز علنی نمی‌زنم؛ حرف‌هایی که عوامل جمهوری اسلامی به طور گزینشی برای اختلاف‌افکنی و پیشبرد منافعشان منتشر می‌کنند. من به همه خبرنگاران فارسی‌زبانی که در خارج از ایران به‌رغم فشار‌های متعدد حکومت در حال خبررسانی هستند، احترام می‌گذارم. انتشار و بازنشر این فایل صوتی برخلاف خواست من و نقض حریم خصوصی من و والدینم است.»

6 دیدگاه در “بیوگرافی رعنا رحیم پور مجری بی بی سی و همسرش دومینیک هربرت + خانواده و سوابق

  1. بختیاری گفت:
    1
    1

    ایران عزیز خانه و کاشانه همه ماست ما این خانه را هیچگاه با لانه ایی کوچک عوض نخواهیم کرد و لعنت و مرگ و نفرین بر تجزیه طلبان و آنانی که این کشور را تکه تکه میخواهند
    لر و کرد و دیگر اقوام فرزندان ایران عزیزند و ما خود را فرزندان ایران عزیز میدانیم

  2. نرگس گفت:
    6
    1

    خوبه اومد یکی از خودشون اعتراف کرد که ما دستی دستی ایران رو تجزیه و آتیش می زنیم احسنت به کار خدا که دست ها رو می کنه

  3. فرزند ایران گفت:
    14
    1

    مگر از لرها ایرانی الاصل تر هم داریم،ایران خانه هزاران ساله ایرانی هاست وهمبشه برای دفاع از ایران جان داده اندو مساله دوم این هست احزاب لر کجا هستند که ما لرها از آن بی خبریم.

  4. گلستان گفت:
    9
    25

    ب هر حال حرف حساب و حق را زد …
    کاش سلبریتی های بی سواد و مغز فندقی میدونستن

  5. اکبر میرزایی گفت:
    25
    13

    درود بر رعناجان که هنوز به ملت و حکومت وفاداری و چون میدونی تلفن شما شنود میشه خبرای سری را بوسیله مادر عزیزت به جمهوری اسلامی میرسونی درود 🙏

  6. صبا گفت:
    45
    7

    ما هرگز احزاب لر نداشته ایم دروغ نگویید زیرا که لرها ایرانی االاصل هستند وهرگز تجزیه طلب نبوده اند زیرا که ایران را از آن خود میدانند این فقط مهاجمان غیر ایرانی هستند که احزاب تجزیه طلب دارند

نظرات