نحوه پیش بینی بازار و خرید ارز دیجیتال نسبت به رفتار نهنگ های ارز دیجیتال

0

نحوه پیش بینی بازار و خرید ارز دیجیتال نسبت به رفتار نهنگ های ارز دیجیتال

وقتی صحبت از ورود به یک صرافی ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال می‌شود، اگر این‌کار را انجام دهید یک سرمایه‌گذار و معامله‌گر در بازار ارزهای دیجیتال خواهید بود. افراد زیادی مانند شما در این بازار هستند و فعالیت می‌کنند. اما برخی از آنها، معامله‌گران خاصی هستند. آنها قدرت دارند، توان گذاشتن تاثیری واقعی بر بازار دارند و از همه مهم‌تر پول دارند. درصد زیادی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است از این گروه متنفر باشند. اما عده‌ای از معامله‌گران باهوش، پشت سر آنها را نه جایی برای بدگویی بلکه محلی عالی برای پولدار شدن می‌دانند. بله! دسته معامله‌گران باهوش پشت سر آن گروه خاص بد نمی‌گویند، پشت سر آنها بازی می‌کنند. اگر خوب قاعده بازی را بدانند و از آن تخطی نکنند، ممکن است روزی خود را در میان آن گروه ببینند. گروهی که اگر اعضای آن به یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال وارد شوند و بخواهند حرکتی انجام دهند، واقعاً ورق را بر می‌گردانند. اگر روند صعودی باشد، قدرت دارند که آن را نزولی کنند و اگر روند نزولی باشد، قدرت دارند که آن را به سمت بالا پرتاب کنند. این گروه، نهنگ‌ها هستند.

 نهنگ ارز دیجیتال

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

نهنگ کریپتو به شخص، گروه یا سازمانی گفته می‌شود که دارای مقداری کافی از یک ارز دیجیتال برای تاثیرگذاری بر بازار است. به این معامله‌گران «نهنگ» می‌گویند؛ زیرا در مقایسه با اکثر معامله‌گرانی که درصد کمی از کل عرضه یک ارز را در اختیار دارند و معامله می‌کنند، دارایی بسیار بیشتری دارند. آنها بازیکنان بزرگی هستند.

نهنگ کریپتو دارای مقدار زیادی از یک نوع ارز است که اغلب ۱۰ درصد یا بیشتر از کل عرضه آن ارز را تشکیل می‌دهد. بنابراین نهنگ‌های کریپتو قدرت تاثیرگذاری بر یک بازار را دارند.

چرا باید رفتار نهنگ‌ها را تحلیل کنیم؟

بزرگترین کیف پول‌های مالک یک ارز دیجیتال، بسته به فعالیت‌شان، می‌توانند ارزش آن کوین را بالا ببرند یا پایین بفرستند. تحلیل رفتار نهنگ‌های کریپتو به معامله‌گران کمک می ‌کند تا حرکات مهم بازار را پیش‌بینی کنند و قبل از ورود به یک صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارز دیجیتال، تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد معاملات خود بگیرند.

وقتی نهنگ‌های کریپتو درصد زیادی از کل عرضه یک دارایی را در اختیار دارند، تعداد توکن‌های در گردش را محدود می‌کنند. آنها همچنین نقد شوندگی ارز را کاهش می‌دهند.

وقتی نهنگ‌ها به یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال می‌روند و مقادیر زیادی از دارایی خود را وارد معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کنند، به چند طریق ممکن است روی بازار تاثیر بگذارند.

  • یک جریان بزرگ ورودی به صرافی ارز دیجیتال: نهنگ‌های کریپتو مقدار زیادی از یک ارز را به یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال وارد می‌کنند؛ این امر نشان‌دهنده این است که نهنگ‌ها در حال تخلیه (دامپ – Dump) هستند. چنین جریانی معمولاً باعث کاهش قیمت می‌شود.
  • یک جریان بزرگ خروجی از صرافی ارز دیجیتال: زمانی که نهنگ‌ها ارزهای موجود در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال را می‌خرند و آن را به درون کیف پول خود انتقال می‌دهند، معلوم است که عرضه کاهش خواهد یافت. این خروج معمولاً باعث افزایش قیمت می‌شود و به آن پامپ (Pump) گفته می‌شود.

البته ورود مقدار زیادی از یک ارز به یک صرافی ارز دیجیتال همیشه به این معنا نیست که فقط نهنگ‌ها در حال دامپ هستند. اگر تعداد زیادی از معامله‌گران متوجه یک تراکنش مهم شوند، ممکن است همگی دچار ترس شوند و دارایی خود را در صفحه خرید و فروش ارز دیجیتال بفروشند. در این صورت باز هم ارزش ارز کاهش می‌یابد.

واکنش بازار به معاملات نهنگ‌ها اغلب روند بازار را تغییر می‌دهد؛ فرقی نمی‌کند که معامله‌گران انگیزه آنها را به درستی درک کرده‌اند یا خیر. بنابراین مهم است که هنگام خرید ارز دیجیتال فعالیت نهنگ‌ها را تحت نظر داشت.

تحلیل رفتار نهنگ‌ها قبل از خرید ارز دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند که روندها را شناسایی کرده و تغییرات را پیش‌بینی کنید. در این صورت، خرید ارز دیجیتال برای شما ریسک کمتری خواهد داشت و خرید ارز دیجیتال برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود؛ نه استرس‌زا.

نهنگ ارز دیجیتال

نحوه تحلیل رفتار نهنگ‌ها قبل از خرید ارز دیجیتال

شما می‌توانید قبل از خرید ارز دیجیتال، از روش‌های مختلفی حرکت نهنگ‌ها را ردیابی و تحلیل کنید.

آنالیز برزنجیره (On-Chain)

تحلیل برزنجیره یعنی ردیابی معاملات نهنگ‌های ارز دیجیتال با تجزیه و تحلیل تراکنش‌های یک بلاک‌چین. این تجزیه و تحلیل شامل بررسی مقادیر تراکنش‌ها و اندازه بلوک‌ها است. اگر ارزش تراکنش بالا باشد، یعنی نهنگ مقدار زیادی ارز جابه‌جا کرده است. بزرگی بلوک نشان‌دهنده حجم زیاد داده‌ها است.

می‌توانید آدرس درگیر در یک تراکنش را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا مقدار زیادی ارز دیجیتال در آن وجود دارد و متعلق به یک نهنگ است یا خیر. پس از یادداشت آدرس، می‌توانید رصد کنید که نهنگ، دارایی خود را به کجا ارسال می‌کند.

سه نوع تراکنش در بلاک‌چین وجود دارند که هر کدام می‌توانند چیزهای متفاوتی را در مورد فعالیت نهنگ‌ها به شما بگوید.

  • تراکنش‌های کیف پول به صرافی: وقتی نهنگ‌ها ارز دیجیتال را به صرافی آنلاین ارز دیجیتال منتقل می‌کنند، به خرید و فروش ارز دیجیتال خواهند پرداخت. مقدار و نوع ارز می‌تواند بر ارزش بازار اثر صعودی یا نزولی داشته باشد. استیبل‌کوین‌های وارد شده به صرافی می‌تواند خبر از روند صعودی در آینده را بدهد. زیرا نهنگ احتمالا قصد خرید دارد. اگر ارزهای نوسانی وارد صرافی شوند، ممکن است هشدار کاهش قیمت باشد. زیرا نهنگ می‌خواهد بفروشد.
  • تراکنش‌های صرافی به کیف پول: انتقال کریپتو از یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال به یک کیف پول، مقدار عرضه در گردش را کاهش می‌دهد. معمولاً این امر عرضه را کاهش و در نتیجه قیمت را افزایش می‌دهد.
  • تراکنش های کیف به کیف پول: ردیابی تراکنش‌های کیف پول به کیف پول نشان می‌دهد که نهنگ‌های دارایی را از یک کیف پول به کیف پولی دیگر منتقل کرده‌اند. این تراکنش‌ها معمولاً تأثیر زیادی بر ارزش دارایی ندارند. آنها می‌توانند نشان‌دهنده نهنگی باشند که معاملاتی را به صورت خصوصی و خارج از صرافی آنلاین ارز دیجیتال انجام می‌دهند.

https://wallex.ir/blog/whales-behavior/

نظرات