بیوگرافی محمد قبادلو و مادر او کیست؟ +‌عکس اعدام محمد قبادلو

8

بیوگرافی محمد قبادلو و مادر او کیست؟ +‌فیلم اعدام و محمد قبادلو کیست

محمد قبادلو اهل کجاست؟ مادر او کیست؟

محمد قبادلو کیست بیوگرافی و اتهامات محمد قبادلو / فیلم زیر گرفتن ماموران پلیس توسط محمد قبادلو در پرند و چرا اعدام شد همراه با عکس و تصاویر و سوابق وی همراه با زندگینامه تا خانواده وی در مجله حرف تازه بخوانید

محمد قبادلو متولد سال ۱۳۷۹ در تهران بود و ۳ بهمن ۱۴۰۲ اعدام شد. او در هنگام مرگ ۲۲ سال داشت.

محمد قبادلو در آغاز اغتشاشات اخیر اقدام به زیر گرفتن گروهی از مأموران پلیس کرده و یکی از نیروهای پلیس را به شهادت رسانده بود، اعتراف صریحی در دادگاه دارد: “۱۰ مأمور دیگر هم بیایند آنها را زیر خواهم کرد!” محمد قبادلو متولد سال ۱۳۷۹ در تهران بود و ۳ بهمن ۱۴۰۲ اعدام شد. او در هنگام مرگ ۲۲ سال داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دیوان عالی کشور سوم دی‌ماه اعلام کرد که ضمن رد فرجام‌خواهی به عمل آمده در پرونده «محمد قبادلو»، دادنامه نامبرده را مستنداً به شقّ الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری “ابرام” کرده است. این عبارت به معنای تأیید حکم دادگاه است که محمد قبادلو را به اعدام محکوم کرد و حالا این محکوم در انتظار اجرای حکم خود است تا عدالت بر اساس آنچه قانون و شرع اعلام کرده اجرا شود.

محمد قبادلو زیر گرفتن ماموران پلیس در پرند

بیوگرافی محمد قبادلو

محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ ‏در تهران، زندانی سیاسی اعتراضات ۱۴۰۱ است که ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ یک مأمور پلیس و پنج مأمور نیروی انتظامی را با خودرو زیر گرفته که منجر به شهادت یک پلیس به نام فرید کرم پور و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شد. او در جلسه دادگاه اتهام خود را پذیرفت و گفت «به قصد کشت مأموران پلیس را با خودرو زیر گرفتم». حکم اعدام محمد قبادلو سحرگاه ۳ بهمن ۱۴۰۲ اجرا شد.

طبق نظریه پزشکی قانونی، شهید فرید کرم پور بدلیل ضربه شدید وارده به سر و له‌شدگی بافت مغز خونریزی کرده است و همین موضوع علت شهادت وی است.

جرم محمد قبادلو چه بوده است؟ محمد قبادلو کیست

محمد قبادلو، با خودرو پیکان با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت یگان موتور سوار حمله ور می‌شود. خودروی وی پس از برخورد با موتورهای یگان امداد متوقف می‌شود. در این برخورد ۶ مامور حافظ امنیت حضور داشتند که پنج تن از آنها آسیب شدید دیدند و یکی از ماموران آن هم به دلیل افتادن از روی موتور صدمه کمتری دید.

با وجود اینکه قبادلو، متهم به قتل مامور نیروی انتظامی اتهام خود را در جلسه دادگاه پذیرفته؛ اما هنوز حکمی در مورد او صادر نشده است.

محمد قبادلو کیست بیوگرافی و اتهامات محمد قبادلو / فیلم زیر گرفتن ماموران پلیس

جرم محمد قبادلو چیست؟

موضوع از این قرار است که شهید «فرید کرم‌پور» در آشوب‌های خیابانی پرند بر اثر زیر گرفته شدن توسط یک خودروی سواری مجروح و پنجم مهرماه به شهادت رسید. این شهید امنیت به صورت عمدی و توسط محمد قبادلو زیر گرفته شده بود.

قبادلو با برنامه قبلی خودروی خود را با سرعت زیاد به سمت تجمع موتورسیکلت‌های نیروهای امداد پلیس که از مأموریت کنترل آشوب‌ها و اغتشاشات نیمه‌شب پرند به مقر خود بازمی‌گشتند هدایت کرد و ضمن برخورد با این نیروها، ضمن زخمی و مصدوم کردن تعدادی از نیروها، شهید کرم‌پور را به شهادت رساند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاشگران اخیر صبح روز شنبه ۷ آبان به‌ریاست قاضی صلواتی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران، با حضور مستشاران دادگاه، متهمان و وکلای آنها، جمعی از افسران انتظامی که در درگیری با آشوبگران مجروح شده بودند و خانواده شهدای امنیت، برگزار شد.

گیر کردن یکی از موتور سیکلت‌ها به چرخ خودرو مانع از ادامه حرکت و فرار قبادلو شد و این مجرم در محل جرم، خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد.

محمد پس از دستگیری در محله تحقیقات مقدماتی و بازجویی به بازپرس اعلام می‌کند که با برنامه‌ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر ۱۰ مأمور دیگر هم همین الآن بیایند آنها را زیر خواهد گرفت.

او در زمان بازسازی صحنه هم با اعلام اینکه اصلاً پشیمان نیستم، می‌گوید: “اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم!”

به هر حال دادگاه در تاریخ ۲۵ آبان محمد قبادلو را به اعدام محکوم کرد و این حکم به تأیید دیوان عالی کشور رسید که طبق قانون باید آرای سالب حیات توسط قضات آن تأیید شود.

در کیفرخواست صادرشده از سوی نماینده دادستان مشخص شد یکی از متهمان به‌نام محمد قبادلو، فرزند محمدعلی به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه مأموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفیدرنگ که منجر به شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مأمور پلیس شده است، به چنگ عدالت گرفتار شده است.

پدر شهید کرم‌پور خطاب به متهم با محکومیت حمایت آمریکا و اسرائیل از اغتشاشات اخیر گفت: به ‌چه ‌دلیل پسر من را کشتی؟ پول گرفتی؟ چه‌کسی تو را وادار به انجام این کار کرد؟ وی خطاب به قاضی گفت: اشد مجازات برای این فرد را خواستارم.

قبادلو اتهاماتی از جمله قتل عمد، ایراد صدمه عمدی منجر به شکستگی نسبت به سایر شکات، اقدام به قتل عمدی سایر شکات که زنده مانده بودند از طریق برخورد با خودرو، تخریب وسایل نقیله ناجا و افساد فی‌الارض دارد.

به غیر از اتهام افساد فی‌الارض که رسیدگی آن بر عهده دادگاه انقلاب است سایر اتهامات وی در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود. به همین دلیل طبق قانون محمد قبادلو باید در ۲ دادگاه مجزا پاسخگوی اتهامات خود باشد.

فیلم کامل زیر گرفتن ماموران پلیس در پرند توسط محمد قبادلو

پیشتر حکم اعدام “محمد قبادلو” تأیید شده بود

دیوان‌عالی کشور با انتشار یک اصلاحیه اعلام کرد که فرجام‌خواهی به‌عمل‌آمده در پرونده “او” رد شده است و دادنامه نامبرده را کیفری، ابرام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار خبر پذیرش فرجام‌خواهی دو تن از متهمان اغتشاشات اخیر، اصلاحیه‌ای با عنوان رد فرجام‌خواهی محمد قبادلو صادر شد.

روابط عمومی دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: خبر پذیرش فرجام‌خواهی او یکی از متهمان اغتشاشات اخیر بدین وسیله اصلاح می‌‌شود؛ دیوان‌عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی به‌عمل‌آمده در پرونده ایشان، دادنامه نامبرده را مستنداً به شق الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری ابرام کرد.

فرمانده افسران حادثه مذکور که خود نیز از ناحیه پای راست مجروح شده است، با حضور در جایگاه گفت: ۳۰ شهریور بود که مأموریتی از سوی سلسله‌ مراتب به ما برای حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ابلاغ شد.

وی افزود: مأموریت خود را انجام دادیم ساعت حوالی ۱۲ بامداد بود که قصد بازگشت به مقر خود را داشتیم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم، برگشتم به‌سمت عقب که ببینم چه اتفاقی افتاده است که ناگهان توسط یک خودرو زیر گرفته شدم. روی زمین افتاده بودیم، شهید کرم‌پور نفس‌نفس می‌زد، خواستم به‌سمتش بروم که دیدم پای راستم دچار آسیب جدی شده است.

وی از ریاست دادگاه اِعمال اشد مجازات را برای متهم خواستار شد.

مادر محمد قبادلو اهل کجاست

فیلمی از تظلم‌خواهی مادر محمد قبادلو در فضای مجازی و در رسانه‌های معاند منتشر شده است که در آن گفته می‌شود، عدالت برای محمد قبادلو اجرا نشده است و وی از حضور وکیل محروم بوده است و دادگاه در همان جلسه اول حکم اعدام را برای قبادلو صادر کرده و قرار است به‌زودی حکم اجرا شود. مادر محمد قبادلو که یک جوان پلیس را به قتل رسانده است و از مردم استمداد کمک و حمایت می‌کند، این اتهام را به دستگاه قضائی وارد می‌سازد که عدل اسلامی را رعایت نکرده است.

فیلم ضجه های مادر محمد قبادلو

به شهادت رساندن فرید کرم پور

شهید فرید کرم پور متولد شهرستان چگنی و ساکن شهر پرند بود که در آشوب‌های خیابانی شهرستان رباط ‌کریم (پرند) بر اثر زیر گرفته شدن توسط یک خودروی سواری در ۳۱ شهریور ماه مجروح و پنجم مهرماه شهید شد.

بامداد ۳۱ شهریور ماه به دلیل اغتشاشات ایجاد شده، یگان موتوری یگان امداد به همراه فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم، به دلیل حضور اغتشاشگران در پرند در این منطقه متمرکز می‌شوند.

حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد که اغتشاش فروکش می‌کند و اغتشاشگران متفرق می‌شوند پایان ماموریت به یگان‌های امداد اعلام و ماموران حافظ امنیت برای بازگشت به مقر فرمانده‌ای آماده می‌شوند. گروه یگان امداد متشکل از ۶ دستگاه موتورسیکلت در مسیر بازگشت به مقر پارک فدک چند دقیقه‌ای پشت چراغ قرمز توقف می‌کنند.

در همان زمان، محمد قبادلو همانطور که خود عنوان کرده است، با نقشه قبلی، با خودرو پیکان با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت یگان موتور سوار حمله ور می‌شود. خودروی وی پس از برخورد با موتورهای یگان امداد متوقف می‌شود. در این برخورد ۶ مامور حافظ امنیت حضور داشتند که پنج تن از آنها آسیب شدید دیدند و یکی از ماموران آن هم به دلیل افتادن از روی موتور صدمه کمتری دید.

قبادلو پس از ارتکاب جرم قصد فرار داشته اما به دلیل قرار گرفتن یک دستگاه موتورسیکلت یگان امداد در زیر خودرو، موفق به این کار نمی شود.

علت شهادت فرید کرم‌پور

براساس گزارش پزشکی قانونی و پرونده بالینی شهید کرم‌پور، علت فوت فرید کرم‌پور صدمات بدنی، شکستگی استخوان سر و به موجب آن له شدگی بافت مغز بوده است.

اعترافات محمد قبادلو

پس از دستگیری متهم محمد قبادلو، وی توسط افسر کشیک تفهیم اتهام و به زندان منتقل می‌شود در این مرحله پرونده وی به بازپرسی ارجاع می‌شود قبادلو در جریان تحقیقات دادسرا ماجرا را به طور کامل بیان و اعلام می‌کند که در برخورد با یگان موتور سوار، یکی از ماموران به روی ماشین پرت شده و به زمین می‌خورد.

وی حتی صراحتا اعلام می‌کند که با برنامه ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر ۱۰ مامور دیگر هم همین الان بیایند آنها را زیر خواهد کرد.

محمد قبادلو در مسیر انتقال به محل وقوع جنایت برای بازسازی صحنه جرم نیز در ماشین اعلام می‌کند که اصلا پشیمان نیستم و اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم.

خانواده محمد قبادلو ۲ وکیل به نام های مهدخت دامغان‌پور و امیر رئیسیان را برای پرونده وی معرفی می‌کنند.

با توجه به ابعاد امنیتی این پرونده و اجرای تبصره ماده ۴۸ (انتخاب وکلای مورد تایید رئیس قوه قضاییه) وکلای معرفی شده توسط خانواده قبادلو، صلاحیت دفاع از وی در پرونده افساد فی الارض را که در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود را ندارند اما حضور آنها در پرونده کیفری محمد قبادلو مانعی ندارد و وکلای تعیینی می‌توانند از اتهامات انتصابی وی در دادگاه کیفری یک دفاع کنند.

در آخرین جلسه دفاع مربوط به پرونده کیفری محمد قبادلو در دادسرا، هر ۲ وکیل انتخابی (مهدخت دامغان‌پور و امیر رئیسیان) حضور داشتند. در این جلسه که حدود ۳ ساعت طول کشید، وکیل رئیسیان مدعی شد که موکل وی دچار بیماری دوقطبی است و تعادل روانی ندارد و در زمان حرکت به سمت ماموران از خود اراده ای نداشته است.

پس از صحبت‌های وکیل، بازپرس پرونده در حضور وکلا از متهم درباره بیماری روانی و دوقطبی سوال می‌پرسد. محمد قبادلو اعلام می‌کند که سال ۹۴ متوجه بیماری خود شده اما پیش از این در بیمارستانی برای درمان بستری نبوده است، فقط گه گاهی به پزشک مراجعه می‌کرده است و آخرین درگیری و یا نزاع وی هم برمی‌گردد به سال اول دبیرستان.

پزشکی قانونی نیز درباره وضعیت روحی و روانی محمد قبادلو اعلام کرده است: «معاینه روانپزشکی انجام شد با توجه به معاینه و شرح حال نامبرده سوابقی از تشخیص و درمان اختلالات خلقی را ذکر می‌کند در حال حاضر علائم و شواهد از اختلال عمده‌ روانپزشکی که باعث فقدان قوه تمییز و کنترل ارائه شو، در زمان وقوع جرم در نامبرده مشاهده نمی‌شود و مسئول اعمال و رفتار خود بوده است».

قاضی دادگاه قبادلو نیز ضمن رد ادعای مادر وی می گوید در جلسه اول حکمی برای متهم صادر نشده است.

فیلم اعدام محمد قبادلو

حکم اعدام محمد قبادلو در پرونده به شهادت‌رساندن یک مامور نیروی انتظامی به‌نام «فرید کرم‌پور حسنوند» پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.
صبح امروز حکم اعدام محمد قبادلو از بازداشت شدگان حوادث تلخ پس از فوت مهسا امینی به اتهام به شهادت رساندن یک مامور انتظامی اجرا شد.

به گزارش میزان رسانه قوه قضائیه؛ حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده به شهادت‌رساندن یک مامور نیروی انتظامی به‌نام «فرید کرم‌پور حسنوند» و مجروح‌کردن ۵ مامور دیگر در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.

8 دیدگاه در “بیوگرافی محمد قبادلو و مادر او کیست؟ +‌عکس اعدام محمد قبادلو

  1. بهرام گفت:

    خواهشن بی ادبی و بی شوری نکنید شورم خوب چیزیه مگه شما خدایین یا قاضی هستین که دارین حکم میدین از چیزی خبر ندارین لطفا درشا بزارین

  2. زینب گفت:
    8
    1

    خدا به هر دو خانواده صبر بده
    برای پدر و مادر محمد قبادلو و پدر و مادر شهید فرید کرم پور خیلی سخته که اینجوری فرزندشون رو از دست بدن
    هر دو خانواده عزیزشون رو از دست دادن
    هر کدوم به نوعی
    واقعا قضاوت سخته

  3. مهدی گفت:
    7
    28

    اعدام کمترین جزای این
    ست

  4. محبوبه گفت:
    9
    32

    قتل انجام میدن بعد میگن روانی بودیم، شما ببخشید!!😂😂خدایا! پروردگارا!

  5. ناصر کلانتری گفت:
    34
    6

    کشتن از هر طرف غم انگیز است نیروهای امنیتی عزیزند و جوانان معترض نیز هموطنان ما اعتراض قانونی باشه اما آسیب رساندن خیر واقعا غمگینم کاش هیچوقت هموطنانم مقابل هم قرار نگیرند

  6. Mehrab گفت:
    12
    39

    پارش کنین آشغال رو

  7. لیلا گفت:
    20
    32

    پشیمون هم نیست عجب رویی هم داره

  8. مهدی گفت:
    28
    72

    خواهش میکنم این وطن فروشها و اغتشاشگران را اعدام کنید یارانه خانوادهاشونم قطع کنید این حراملقمه هارو.
    اعدام اعدام اعدام

نظرات