وسایل مورد نیاز چرم دوزی حرفه ای

0

صنعت چرم دوزی در ایران قدمتی طولانی دارد و یکی از صنایع دستی کاربردی در ایران است. مصارف اصلی آن منسوجات است و از دیگر مصارف آن در تولید محصولات جانبی مانند کیف، کفش، کمربند، روکش صندلی و مبلمان، وسایل تزیینی مانند دستبند و … می توان دید. در این پست با وسایل اولیه و ضروری دوخت چرم آشنا می شوید. فروشگاه اینترنتی چرم سارنگ قصد دارد شما رو در این نوشته با  مهم ترین وسایل مورد نیاز چرم دوزی آشنا بکند.

 وسایل چرم دوزی

وسایل مورد نیاز چرم دوزی چیست؟

چرم

اولین و مهم ترین ابزار کار با چرم، خودِ چرم است، که این روزها به صورت طبیعی و مصنوعی در انواع، رنگ ها و نقش های متنوع وجود دارد همانطور که از نام های آنها پیدا است چرم طبیعی از پوست حیوانات مختلف تولید می شود و چرم مصنوعی اجزای کاملا متفاوتی با چرم طبیعی دارد. چرم های طبیعی به دلیل بافت خود از کیفیت بالایی بر خوردارند. البته می توان چرم های با کیفیت مصنوعی را نیز از بازار تهیه کرد. ویژگی برخی از انواع چرم طبیعی این است که با گذشت زمان نه تنها کیفیت آنها کاهش نمی یابد بلکه به جذابیت آنها نیز افزوده می شود. که می توان این مورد را نقطه قوتی در خرید چرم طبیعی در نظر گرفت. برای خرید انواع چرم طبیعی گاوی، بزی، اشپالت و… میتوانید به فروشگاه اینترنتی چرم سارنگ مراجعه کنید.

فروشگاه چرم سارنگ

چرم مصنوعی نوعی از چرم میباشد که بر خلاف چرم طبیعی از پوست دباغی شده حیوانات به دست نمی آید. البته چرم مصنوعی کیفیت بسیار خوبی دارد و موارد استفاده از آن نیز در تولید اثاثیه منزل، مبلمان و صندلی، کفش و همچنین پارچه زیاد است. درست کمتراست ولی چرم مصنوعی قیمت بسیار مناسبتری دارد.

تخته (ازجنس فایبر گلاس)

تخته کار چرم دوزی یکی دیگر از وسایل مورد نیاز چرم دوزی با دست میباشد که به عنوان ابزاری در هنگام سمبه زدن و سوراخ کردن در زیر کار قرار میگیرد و معمولا از جنس فایبر گلاس یا پلاستیک فشرده هست و قیمت آن متفاوت است.

مشته

مشته وسیله ای  جهت ضربه زدن روی انواع سنبه ها برای برش چرم و انواع منسوجات چرمی میباشد و به دلیل فرمی که دارد و اینکه قسمت کوبش آن دقیقا زیر قسمت دستگیره آن است خطای انسانی کمتر شده و ضربه روی انگشت نمیخورد. جنس مشته از فلز چدن میباشد و به صورت ریخته گری تولید میشود و از کیفیت مورد قبولی برخوردار است.

موم

برای کشیدن بر روی نخ تا نخ باز ولایه لایه نشه و دوختن با اون آسون باشه ، قیچی مخصوص، نخ که می توانه تسبیحی یا نخ قلاب بافی باشد، سوزن کوبلن دوزی، مقوای رنگی که پشت آن به صورت میلی متری شطرنجی باشد، مداد، قفل، پرچ، دکمه، چسب پاتکس، آستر و … .

سمبه

سمبه یکی از مهمترین ابزارهای چرم دوزی میباشد. سمبه چند سر با داشتن چند عدد سمبه کنار هم کار را برای مصرف کننده بسیار راحت کرده طوری که با زدن یک ضربه چند سوراخ را همزمان با هم ایجاد میکند و همچنین روی دقت سمبه زنی به شدت تاثیر میگذارد.

خط کش نشانه گذاری

خط کش نشانه گذاری یکی از ابزار های اصلی چرم دوزی میباشد که جهت نشانه گذاری روی چرم مورد استفاده قرار میگیرد و در ۴ فاصله مختلف نشانه گذاری را میسر میکند. بدیهی است در چرم دوزی دستی قبل از سمبه زنی حتما باید جای سمبه قبل از سوراخ کاری مشخص و در فواصل معین مشخص شود.

فروشگاه چرم سارنگ

چاقوی لویس

بعد از برش چرم هنگامی که بخواهید آن را برای دوخت تا کنید کارتان سخت می شود، این چاقو این کار را برای شما آسان می کند. با استفاده از این چاقو لبه چرم را نازک کرده و سپس تا می زنید. و قیمت آن حدود ۷۵ هزار تومان است.

الگو

الگو برای افراد تازه کار و همینطور برای صرفه جویی در زمان کمک بسزایی می کند. اما اگر علاقه دارید تا طراحی لباس و پوشاک خود را خودتان انجام دهید، نیازی به تهیه الگو نیست‌. در اینصورت می توانید با تهیه خودکار های ژله ای بدون بدنه پلاستیکی کار طراحی خود را شروع کنید. همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط خودکار ژله ای از پاک کنی به نام کرپ که از چربی حیوانات مختلف تولید می شود استفاده کنید.

چسب

چسب مخصوص چرم دوزی هم یکی دیگر از وسایل ضروری و لازم می باشد و در بعضی محصولات لازم است که قسمت هایی از چرم با استفاده از چسب، به هم متصل شود. چسب مورد استفاده در این صنعت هم، چسب آهن می باشد و بعد از استفاده هم باید مدت زمان کمی صبر کنید تا چسب خشک شود. سپس لبه ها را به هم متصل کنید.

قیچی

یکی دیگر از ابزارهای چرم دوزی، قیچی می باشد و همانطور که از نامش مشخص است بسیار کاربردی و لازم در نظر گرفته می شود. البته در برخی موارد از کاتر هم برای برش زدن استفاذه می کنند.

فروشگاه چرم سارنگ باسابقه ترین وبسایت عرضه ابزارآلات چرم دوزی

فروشگاه چرم و ابزار آلات  سارنگ اولین مرکزتخصصی تهیه وتوزیع چرم طبیعی ومصنوعی در استان تهران می باشد. تضمين کيفيت و بهترين قيمت وجه تمايز گالري چرم سارنگ با رقبا مي باشد. بهترين و با کيفيت ترين انواع چرم طبيعي و مصنوعي را مي توانيد در بخش محصولات سارنگ مشاهده نماييد و برحسب نياز مناسب ترين را انتخاب و خريداري کنيد. اگر به دنبال يک فروشگاه معتبر براي خريد چرم و محصولات چرمي هستيد، فروشگاه چرم سارنگ مي تواند بهترين گزينه باشد.

فروشگاه چرم سارنگ در سال ۱۳۹۳عرضه کالا و خدمات را از طریق فضای مجازی شروع کرده و در نهایت برآن شد که فروش اینترنتی را در فضایی امن و با بهترین کیفیت و امکانات در قالب سایت ارائه نماید.

کلام آخر

یکی از معتبرترین و فعال‌ترین فروشگاه‌ها در حیطهٔ عرضه ابزارآلات چرم دوزی و انواع مختلف چرم اعم از چرم مصنوعی و طبیعی، گالری چرم سارنگ است. چرم یکی از محصولات پرکاربرد می‌باشد که از دیرباز موردتوجه برخی افراد بوده است.

شما می‌توانید از فروشگاه چرم سارنگ، انواع محصولات باکیفیت چرمی را خریداری نمایید. وجه تمایز این فروشگاه به سایر رقبا، تضمین کیفیت و بهترین قیمت آن است. در سایت سارنگ می‌توانید انواع محصولات چرمی را مشاهده کرده و بهترین آنان را باتوجه ‌به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. اگر برای خرید چرم و محصولات چرمی به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها فروشگاه چرم سارنگ است. در این گالری می‌توانید یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

نظرات