اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه امروز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ (جدید)

0

اینترنت کی وصل میشه امروز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ امروز ۹ آبان) – قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه مشخص شد امروز دوشنبه امروز ۹ آبان ۱۴۰۱ + زمان دقیق رفع فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه روز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ زمان رفع قطعی اینترنت اینستاگرام دائمی است یا نه کی وصل میشه امروز با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز دوشنبه 9 آبان 1401 (قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ امروز ۹ آبان)

اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه امروز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ (جدید)

طبق گزارش های رسیده امروز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در حال حاضر هیچ محدودیتی در اینترنت داخلی اعمال نشده و اختلالی در اینترنت خانگی و همراه اپراتورها وجود ندارد و اینترنت همراه همه اپراتورها وصل بوده، اما همچنان فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ برقرار است.

اغتشاشات روزهای گذشته و استفاده از بستر اینستاگرام و واتس اپ برای دامن زدن به آشوب و اغتشاش باعث شد مسئولان به این نتیجه برسند که دسترسی به اینترنت ، اینستاگرام و واتس اپ محدود شود.

در ناآرامی ها و اغشتاشات معمولا در بازه زمانی ۱۶ الی ۲۴ محدویتی در اینترنت همراه اعمال می شد، اما در مدت اخیر این محدودیت برداشته شده است. در این ساعات فقط امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشن هایی وجود داشت که سرور آنها در داخل ایران میزبانی میشوند و با توجه به آرام شدن جو اغتشاشات در کشور محدویت های اینترنتی رفع شده و فعالیت اپراتورها به فعالیت عادی بازگشتند

بیش از یک ماه از فیلتر اینستاگرام گذشته است اما کاربران این پلتفرم همچنان با ثبت نظر خود در آخرین پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات که مربوط به بیشتر از یک ماه پیش است، امیدوارند گلایه‌هایشان شنیده شود. آسیب اقتصادی به کسب‌وکار و پایمال شدن حق دسترسی آزاد به اینترنت از جمله اصلی‌ترین انتقاداتی است که در نظرات این پست دیده می‌شود.

قطعی اینترنت و محدودیت دسترسی به پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ باعث انتقاد برخی کسب و کارها شده و آنها پیگیر برداشته شدن این محدودیت‌ها هستند اما دستگاه‌های مسئول برای برداشته شدن این محدودیت‌ها چه برنامه‌ای دارند؟

وزیر ارتباطات در جمع دانشجویان گفت: در شرایط فعلی در مورد محدودیت اینستاگرام تصمیم گیری با مراجع امنیتی است ولی باید پلتفرم های داخلی آنقدر خوب و با کیفیت باشند تا حتی اگر اینستاگرام باز شد، قابلیت رقابت با آن را داشته باشند.

وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت، سرعت و رقابت پذیری پلتفرم‌های داخلی به کار می بندد.

عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات در جدیدترین مصاحبه خود گفت: محدودیت‌ها طی روز های گذشته برطرف شده و دو روز است که هیچ محدودیتی وجود ندارد. درحال حاضر تمرکز ما حمایت از پیام رسانهایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساختهایشان، کیفیت آنها هم به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. فقط تنها محدودیتی که وجود دارد برای این دو پلتفرم است که تصمیم گیری درباره آنها باید در مراجعی که ذی صلاح هستند و دستور آن را ابلاغ کردند دنبال شود.

 

نظرات