عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی: تجهیزات و تکنیک ها

0

عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی: تجهیزات و تکنیک ها

شاید برای همه ما این اتفاق افتاده باشد که در شبکه های اجتماعی در حال اسکرول کردن و تماشای انواع تیزر تبلیغاتی هستیم و ناگهان متوقف شده و به این فکر کنیم که خوب می‌شد اگر روتین آرایشی این فرد را می دانستیم. فروش لوازم آرایشی و عکاسي تبليغاتی از لوازم آرایشی بهداشتی یک چالش پویا است. زیرا خرید لوازم آرایشی، دیگر یک تجربه شخصی به حساب نمی آید و می توان در یوتیوب، اینستاگرام یا حتی در تیک تاک در این مورد آموزش دید.

این بدین معنی است که استراتژی های بازاریابی فروش لوازم آرایشی تا حد زیادی به محتوایی بستگی دارد که شما برای تبلیغات از آن استفاده می کنید. شما باید بتوانید سوالاتی که مشتریان می پرسند را پاسخ دهید. مثلا اینکه چقدر نور را جذب می کند؟ چگونه روی پوست می نشیند؟ مات است یا مخملی؟ و…

هدف عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

هدف از این نوع عکاسی تبلیغاتی باید کمک به مشتریان برای جلب اعتماد آنها به فروشگاه باشد تا باور کنند که محصولات این فروشگاه رویایی، رنگی و درخشان است. برای رسیدن به این هدف نیز باید تمام جزئیات محصول را در اختیار مشتری قرار دهید تا تجربه خرید از یک فروشگاه واقعی را به مشتری منتقل کنید.

اگر شما در صدد این هستید که می خواهید بینندگان را ترغیب کنید تا محصولات شما را خریداری کنند از تیم حرفه ای استودیو عکاسی لحظه نگاری راهنمایی بگیرید. مجموعه ما با داشتن افرادی خلاق و باذوق، بهترین و شگفت انگیزترین تصاویر همراه با جزئیات کامل را از برند و محصولات شما خلق می کنند. تیم ما چندین سال است که در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی توانسته است پروژه های مهمی را به ثمر برساند و تصایر اغواگری را در ذهن بیننده ثبت نماید. پس حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات مجموعه ما بهره مند گردید.

 عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

تجهیزات عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

دوربین DSLR

برای عکاسی لوازم آرایشی باید دوربینی داشته باشید که با تنظیمات دیافراگم و نوردهی دستی عکس هایی با کیفیت بالا بگیرد. دوربین های DSLR از چنین ویژگی هایی برخوردار هستند. برای عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی با موبایل نیز، شاید استفاده از دوربین گوشی آیفون مناسب باشد.

لنز مناسب برای عکاسی لوازم آرایشی

لنز ماکرو EF-s 60mmf/2 یک گزینه عالی برای عکاسی لوازم آرایشی از پالت های رنگی یا محصول درون بسته بندی هاست. اما برای عکس محصولی که روی پوست یا مدل قرار گرفته، بهتر است از لنزهای ۵۰ یا ۸۵ میلی‌متری استفاده کنید.

تکنیک های عکاسی از لوازم آرایشی

بررسی جزئیات و نمایش آن در عکاسی

از هرآنچه که محصول یک برند را منحصربفرد و خاص می کند، از بسته بندی مینیمال آن گرفته تا پالت رنگی مخصوص خود، عکاسی کنید.

نمایش تست محصول و کاربرد آن در عکس یا تیزر تبلیغاتی

از آنجا که مشتریان نمی توانند محصول را در خرید آنلاین مانند یک فروشگاه واقعی تست کنند، این محتوای شماست که باید تست محصول را به مخاطب القا کند. عکس ها و فیلم های لوازم آرایش علاوه بر نمایش بافت محصول، باید اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه روی صورت می نشینند، چقدر طول می کشد جذب شده یا خشک شود و … نیز در اختیار مخاطب قرار دهد تا خریدی مطمئن داشته باشد.

استفاده از یک استایل ثابت در عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

عکس هایی که از لوازم آرایشی و بهداشتی یک برند در سایت یا شبکه های اجتماعی استفاده می شوند باید کیفیت و استایل یکسانی داشته باشند. زیرا در غیر این صورت، باعث گیج شدن مخاطب هدف خواهید شد. این یکپارچگی در عکس ها، در واقع هویت برند شما را نشان می دهد.

عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

چند استایل مختلف برای ثبت عکس های تبلیغاتی از لوازم آرایشی

  • استفاده از پس زمینه های فصلی
  • استفاده از نور طبیعی
  • استفاده از یک رنگ مشخص برای پس زمینه
  • استفاده از پس زمینه بافت دار یا سلفون

استخدام مدل های مختلف

برای عکاسی لوازم آرایشی نباید از یک مدل با رنگ پوست یکسان استفاده کرد. استفاده از تمام رنگ های لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی تنها روی یک رنگ پوست، مشتری را متقاعد نخواهد کرد.

علاوه بر عکس،gif  هم درست کنید.

مشتریان اینترنتی ترجیح می دهند تا محصول را به صورت زنده یا حالتی شبیه زنده ببینند. گیف های باکیفیت به آنها اطمینان داده و آنها می توانند محصول را در هنگام استفاده ببینند.

تمیز کردن بسته بندی محصول

لنزهای ماکرو هر لکه کوچکی را در عکس ثبت می کنند. بنابراین باید از تمیزی و نبود خط و خش روی بسته بندی محصول مطمئن شوید تا از هزینه و وقت شما در هنگام ادیت کاسته شود.

عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

استفاده از وسایل مناسب در چیدمان عکس

چند نمونه از وسایل مناسب کم هزینه و مقرون به صرفه که باعث می شود چیدمان عکس های لوازم آرایشی شما بهتر جلوه کنند عبارتند از:

  • بلوک های رنگی
  • میوه های تازه
  • گل ها
  • آب
  • آینه ها

تهیه چک لیست عکاسی

چه با یک تیم عکاسی کار کنید چه خود به عنوان عکاس عکاسی لوازم آرایشی را انجام دهید، بهتر است برای منسجم و متمرکزتر پیش رفتن عکاسی لوازم آرایشی، چک لیستی از به کارگیری خلاقیت در انتخاب پس زمینه ها، انتخاب تم های رنگی، نورپردازی و استفاده از وسایل مختلف برای چیدمان، تهیه کنید تا در برنامه ریزی و اجرای عکاسی منظم تر عمل کنید.

نظرات