بهترین چوب برای میز اداری کدام است؟

0

یکی از رایج ترین متریال ها در ساخت و تولید میز کار اداری، چوب است. میزهای چوبی نه تنها کارآیی مطلوبی در فضا دارند، بلکه از ویژگی های ظاهری بسیار مطلوبی برخوردارند. برای انتخاب یک میز چوبی، لازم است از کیفیت و نوع چوب آن مطلع شوید. پس بد نیست که با بهترین متریال چوب برای میز اداری آشنا شوید.

 میز اداری

معرفی میزهای اداری چوبی

میز اداری یکی از اصلی ترین تجهیزات دفاتر کاری است که با متریال های مختلف ساخته می شود. کارکرد موثر میزها در فضاهای اداری موجب شده تا انواع مختلفی از آن روی کار بیایند. امروزه انواع میزهای اداری اعم از کارمندی، مدیریت و … با متریال هایی همچون فلز، شیشه، چوب و مصنوعات پلاستیکی ساخته می شوند.

در این بین متریال چوب از محبوبیت بیشتری برخوردار است. چرا که ظاهری جذاب و عامه پسند داشته و با روحیه طبیعت دوست انسان هماهنگی است. همچنین از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و می تواند عملکرد مطلوب خود را در طول کارکردهای طولانی مدت حفظ کند.

سازندگان در تولید انواع میزهای کار اداری کلاسیک و مدرن از متریال چوب استفاده می کنند. اما بیشترین کارکرد چوب ها در تولید میزهای اداری کلاسیک است. به طور معمول این دسته از چوب ها به هنر منبت کاری مزین می شوند تا به شکل برجسته مورد استفاده قرار بگیرند. این در حالیست که در میزهای کار مدرن از چوب ساده و تک رنگ برای ساخته رویه و یا پایه ها استفاده می شود.

میز اداری

انتخاب بهترین چوب برای میز اداری

انتخاب چوب مناسب در محیط های اداری که دائماً در معرض آسیب های فیزیکی قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. میزهای اداری به طور مستقیم و به شکل مستمر مورد استفاده کارمندان قرار می گیرند. به همین خاطر است که ایمنی و استحکام آنان در اولویت انتخاب قرار دارد.

در یک نگاه کلی می توان چوب مصرفی در میزهای اداری را در دو دسته جای داد. دسته اول چوب های خالص هستند که تحت عملیات های خاص ایمن شده و در بخش های مختلف میز به کار می روند. دسته دوم نیز فرآورده های چوبی هستند که از ضایعات چوب ساخته شده و در دو نوع ام دی اف و نئوپان به کار می روند. برای انتخاب بهترین چوب لازم است با مشخصات هر یک از این متریال ها به شکل مجزا آشنا شوید.

میز کار اداری با چوب خالص

چوب خالص که از درختان طبیعی حاصل می شود، بهترین گزینه برای ساخت میز کار اداری کلاسیک به شمار می آید. به طور معمول از چوب درخت گیلاس، افرا، گردو، آبنوس، روسی، راش و بلوط به شکل چوب خالص در ساخت میزهای اداری چوبی استفاده می شود.

هر یک از این چوب ها مشخصات مربوط به خود را داشته و از یک میزان مقاومت خاص برخوردار است. برای مثال چوب درخت گردو یکی از مستحکم ترین انواع چوب هاست که هم از لحاظ بافت و هم زیبایی های ظاهری مورد توجه سازندگان قرار دارد.

میز اداری

با این حال چوب گردو قیمت بالایی داشته و تنها در تولید میزهای کلاسیک، لاکچری و سلطنتی به کار می رود. برخلاف آن چوب روسی از دوام و استحکام پایینی برخوردار بوده و برای ساخت میزهای ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

عموم چوب های طبیعی قابلیت برش در فرم های مختلف را داشته و به شکل ساده و یا برجسته به کار می روند. آن ها قادرند ظاهری جذاب، شکیل و خاص ایجاد کرده و در جذب نگاه مشتری موثر واقع شوند. تعمیر میزهایی که با چوب های خالص ساخته می شوند، بسیار ساده است. اما نگهداری از آنان نیز به دقت و وسواس بالایی دارد. قیمت این چوب ها به واسطه طبیعی بودن آنان بسیار بالاست.

برای تشخیص طبیعی بودن چوب به کاررفته در میز اداری کافیست الگوی بافت چوب را مورد توجه قرار دهید و توسط انگشتان خود لمس کنید. در چوب های طبیعی بافت برجسته ای همراه با جزئیات آشکار وجود دارد. همچنین می توانید وزن میز را اندازه گیری کنید. از آنجایی که وزن چوب طبیعی بالاست، بالطبع وزن میز اداری ساخته شده از آن نیز بسیار بالا خواهد بود.

میز اداری کار با چوب های روکش دار

بسیاری از تولید کنندگان در ساخت میز اداری از مصنوعات چوبی و چوب های روکش دار استفاده می کنند. در تولید این میز ها از یک تکه نازک چوب سخت و طبیعی بر روی صفحات ارزان قیمت فیبر استفاده می شود. میزهای ساخته شده توسط مصنوعات چوبی، وزن کمی داشته و قیمت مناسبی دارند.

میز اداری

این میزها که با عنوان میزهای ام دی اف اداری نیز شناخته می شوند، در ظاهر شبیه به میزهای ساخته شده توسط چوب طبیعی هستند. خوشبختانه این چوب ها در برابر پیچ خوردن و ترک مقاومت بالایی نشان داده و زمان کمتری برای تولید و ساخت نیاز دارند.

خرید میزهای ام دی اف کمک شایانی به حفظ طبیعت و محیط زیست می کند. چرا که مانع از بریدن درختان جنگلی می شود. استفاده از میزهای ام دی اف بهترین گزینه برای مدیرانی که با وجود بودجه محدود به خرید یک میز مقاوم چوبی علاقه مندند.

میزهای نئوپان و یا لمینت

در میان انواع چوب ها، ورق های نئوپان کمترین کیفیت و البته ارزان ترین قیمت را دارند. در ساخت این متریال از خرده چوب های طبیعی استفاده می شود تا ظاهر میز شبیه به چوب طبیعی به نظر برسد. از آنجایی که زیبایی و دوام این دسته از میزها بالا نیست، استفاده از آن ها مدت هاست که منسوخ شده است. اما در مواردی که بودجه مدیران بسیار ناچیز است، خرید این دسته از تنها گزینه پیش رو خواهد بود.

سخن پایانی

بهترین چوب برای میز اداری چوب طبیعی درختان جنگلی است. این دسته از چوب ها دوام و استحکام بالایی داشته و ظاهری جذاب و شکیل دارند. با این وجود چوب های طبیعی قیمت بالایی داشته و خرید میزهای ساخته شده از آنان برای عموم مدیران ممکن نیست. در این صورت می توان از انواع میزهایی که با چوب ام دی اف مقاوم ساخته شده، استفاده کرد.

نظرات