بهترین دوره‌های کوچینگ ایران

0

بهترین دوره های بیزینس کوچینگ ایران کدام است؟ امروزه استفاده از یک بیزینس کوچ نیاز هر کسب و کار می باشد. این شغل طرفداران زیادی دارد، اما متاسفانه برخی از افراد بدون هیچ تخصصی در این حوزه، خود را بیزینس کوچ معرفی می کنند، به همین دلیل انتخاب یک بیزینس کوچ حرفه ای به یک چالش تبدیل شده است. در ادامه به ۵ بیزینس کوچ برتر و بهترین دوره های آنها می پردازیم.

مسیح جوادی

مسیح جوادی مربی کوچینگ

مسیح جوادی

مرکز بیزینس‌کوچینگ ایران Iran Business Coaching به عنوان اولین مرکز تخصصی بیزینس کوچینگ در ایران، در حوزه مدیریت کسب و کار فعالیت دارد. این مرکز توسط مسیح جوادی، بیزینس کوچ حرفه ای بین المللی تاسیس شده است. در این مرکز دوره های تخصصی بیزینس کوچینگ، به صورت گروهی و در آخر هفته ها با حضور افرادی از اصناف مختلف و همچنین بیزینس کوچینگ های خصوصی برای کسب و کارها برگزار می گردد.

این دوره ها بر اساس بیزینس مدل مسیح جوادی که شامل سه علم، تحلیل وضعیت موجود، استراتژی رسیدن به وضعیت مطلوب و سیستم سازی و ثبات مالی بعد از رشد می باشد، آموزش داده می شود.

تا به امروز بیش از ۵۰۰ دانش پذیر در این دوره ها شرکت داشته اند که ۷۰ درصد آنها صاحبان کسب و کار و ۲۰ درصد به دنبال راه اندازی کسب و کار و ۱۰ درصد آن ها به دنبال ارتقای شغلی و بیزینس کوچ شدن، بوده اند.

صابر اسکندری مربی کوچینگ

صابر اسکندری

مرکز بیزینس کوچینگ آلفا (Alfa Bussiness Coaching) یا ABC به عنوان اولین و تنها مرکز تخصصی بیزینس کوچینگ در صنعت زیبایی ایران فعالیت دارد. بیانگذار این مرکز، صابر اسکندری می باشد که ایشان اولین بیزینس کوچ تخصصی سالن های زیبایی در ایران می باشند. او بیش از ۱۰۰میلیون تومان برای آموزش های خود هزینه کرده است اما معتقد است دانش به تنهایی کافی نیست، به همین دلیل در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۵۰سالن زیبایی مشاوره رایگان داد تا دانشی که دارد را به کار گیرد.

مربی اسکندری، نویسنده ۵ عنوان کتاب در زمینه‌ی مدیریت، رهبری، موفقیت و بازاریابی است. اولین کتاب او “پازل فروش” نام داشت و بعد از کتاب های ماشین بازاریابی و فروش، رهبر خردمند رئیس بی‌شعور، در قلمرو خوشبختی و ثروت، کتاب انضباط فردی را نوشت.

او در سال۹۷ با تفکر همنشینی با بزرگان اقتصادی کشور و پژوهش در زمینه موفقیت فردی، برنامه چراغ قرمز را اجرا کرد و با الهام گرفتن از صحبت های بزرگان اقتصادی کشور، کتاب قلمرو خوشبختی و ثروت را نوشت.

صابر اسکندری در آذر ماه سال ۱۳۹۹ اولین دوره کوچینگ آنلاین سالن زیبایی در ایران را تحت عنوان بیوتی کوچینگ ارائه داد. او با کسب و کارها در صنعت های مختلف به عنوان کوچ فعالیت داشت اما به دلیل اینکه احساس کرد کمبود یک کوچ تخصصی در صنعت زیبایی ایران به وضوح دیده می شود، تصمیم گرفت تمرکز بیشتری روی این بخش داشته باشد.

او تا به امروز به بیش ۵۰۰ سالن زیبایی مشاوره داده و در زمینه کوچینگ با آن ها همکاری داشته است. او به همراه تیم مرکز بیزینس کوچینگ آلفا، سه سال روی دلایل موفقیت سالن های پر درآمد کشور تحقیق کرده و هم اکنون دستاوردهای این تحقیقات را در دوره های خود ارائه می دهد.

در دوره ی الهگان جامع (آرایشگر میلیونر) که مخصوص سالن های زیبایی می باشد، مواردی که یک سالن زیبایی و پرسنل‌اش برای رشد و افزایش درآمد به آن نیاز دارند را آموزش داده اند.

مواردی مانند: صفر تا صد راه اندازی سالن زیبایی، بازاریابی اینستاگرامی، روش جذب پرسنل حرفه ای، صحبت جلوی دوربین، ارتباط موثر، اصول رهبری و مدیریت کاریزماتیک، روش قرارداد بستن با پرسنل، چکاپ سالن زیبایی، تبلیغات اصولی، روش های چریکی وفادارسازی مشتری، راه اندازی باشگاه مشتریان، روش مدیریت مالی و … .

علی شاه حسینی

علی شاه حسینی

علی شاه حسینی

علی شاه حسینی دارای دکترای مدیریت و برنامه ریزی بوده و فوق لیسانس رشته روانشناسی بالینی می باشد. ایشان بیانگذار آکادمی مدیران پنج ستاره در ایران و کشورهایی مانند: مجارستان و ترکیه می باشد.

دکتر شاه حسینی در حوزه کارآفرینی ۵ جلد کتاب منتشر کرده و ۸ مقاله انگلیسی ایشان هم در مجلات علمی پژوهشی بین المللی و بیش از ۳۰ مقاله فارسی هم در مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ رسیده است. ایشان بیش از ۸۰۰ سخنرانی در دانشگاه ها، وزارتخانه ها، سازمان ها و فرهنگسراهای ایران داشته و در کنفرانس های بین المللی کشورهای سنگاپور، تایلند و ترکیه به سخنرانی پرداخته و مقالاتی را در این کنفرانس ها ارائه داده اند.

ماهان تیموری

ماهان تیموری

ماهان تیموری

محمد رسول تیموری ملقب به ماهان تیموری، بنیان گذار هوش مالی در ایران است. او روزی مثل بقیه روزها در شهری مثل بقیه شهرها در خانواده ای درست مثل بقیه خانواده ها به دنیا آمد. وی در نوجوانی همانند همه‌ی نوجوانان دیگر دغدغه‌ی کسب درآمد و به دست آوردن استقلال مالی داشت اما دقیقا مثل همه‌ی آن ها در این راستا اقدامات زیادی انجام داد.

دوره آموزشی ایشان با نام دوره ‌ی هوش مالی پلاس تاکنون بیش از ۸۰ هزار دانش آموخته داشته است که ۲۵ هزار نفر از آنها توانسته اند به نتایج فوق العاده‎ ای از این دوره دست یابند.

۹ جلد کتاب از مجموع کتاب های ایشان در ایران پر فروش بوده که کتاب جنگ باورها که به موضوع ریشه ای ترین عوامل تاثیرگذار در روند کسب ثروت پرداخته، جزء پرفروش ترین کتاب های او می باشد.

تیمور میری

تیمور میری هفده سال تجربه کاری در صنایع نفت و گاز داشته و پس از سال ۲۰۰۳ کسب و کار شخصی خود را آغاز نموده است. دارای بیش از سی سال تجربه در رهبری است و یک کوچ حرفه ای با مدرک از مؤسسه گالوپ (Gallup) می باشد. او دارای بالاترین تأییدیه (MCC) از فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) است. ایشان همچنین از بنیانگذاران و کادر رهبری انجمن کوچینگ فارسی زبانان (FCCI) و مدیر مسئول شرکت MTMi با تمرکز به ارتقا سطح مدیریت و کار تیمی در انگلستان است.

او با شرکت‌های بین المللی و (SME)ها در سراسر دنیا به‌ خصوص اروپا و خاورمیانه به منظور پشتیبانی و رهبری تیم آنها برای افزایش و بهبود عملکردشان همکاری کرده است.

آقای تیمور میری تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰۰ ساعت کوچینگ فردی و گروهی داشته است. در حال حاضر مدیر آکادمی کوچینگ فارسی زبانان (FCA) است؛ که تاییدیه ۶۰ ساعت آموزش مهارت‌های کوچینگ را از فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) دریافت نموده و تحت نظارت (ICF) دوره‌های آموزش کوچینگ را برگزار می‌نماید. این برنامه از سال ۲۰۱۳ در حال اجرا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس کوچینگ، لایف کوچینگ و انواع کوچینگ به وبسایت استاد صابر اسکندری موسس مرکز بیزینس کوچینگ آلفا مراجعه کنید.

نظرات