اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه امروز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ (جدید)

0

اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ امروز ۳ آبان) – قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه مشخص شد امروز دوشنبه امروز ۳ آبان ۱۴۰۱ + زمان دقیق رفع فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه روز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ زمان رفع قطعی اینترنت اینستاگرام دائمی است یا نه کی وصل میشه امروز با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه 3 آبان 1401 (قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ امروز ۳ آبان)

اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه امروز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ (جدید)

اموروز سه شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ هیچ محدودیتی در اینترنت داخلی وجود ندارد و اینترنت همراه همه اپراتورها وصل بوده، اما از پیش از ظهر واتساپ با قعی کامل همراه بود که علت آن جهانی بوده و در حال حاضر اختلال رفع شده، مانند ماه های قبل همچنان فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ برقرار است. به غیر از محدودیت بر دو پلتفرم آمریکایی اینستاگرام و واتس آپ آن هم به دلایل امنیتی، محدودیتی در اینترنت کشور وجود ندارد و محدودیت هایی که در روزهای گذشته در بعضی ساعات روز در سطح بین المللی و بنا به ملاحظات امنیتی و دستور نهادهای امنیتی ایجاد می شد برداشته شده است.

در ایام ناآرامی ها و اغشتاشات شهریور و مهارماه معمولا در بازه زمانی ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ محدویتی در اینترنت همراه اعمال می شد، اما در مدت اخیر این محدودیت برداشته شده است. در این ساعات فقط امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشن هایی وجود داشت که سرور آنها در داخل ایران میزبانی میشوند و با توجه به آرام شدن جو اغتشاشات در کشور محدویت های اینترنتی رفع شده و فعالیت اپراتورها به فعالیت عادی بازگشتند

پیام‌رسان واتس‌اپ امروز سه شنبه سوم ابان دچار مشکل شده است و کاربران نمی‌توانند پیامی را ارسال و یا دریافت کنند.

پیام‌ها نوشته می‌شوند اما روند ارسال تمام نمی‌شود و پیام‌ها به حالت معلق باقی می‌مانند. این مشکل جهانی به نظر می‌رسد از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران آغاز شده باشد. واتس‌اپ بر خلاف بقیه بخش‌های شرکت متا، روش مستقلی برای اطلاع‌رسانی درباره مشکلات به کاربران ندارد و حساب توییتر آن نیز از سال ۲۰۱۴ بی‌استفاده مانده است. اما از ساعاتی قبل این مشل حل شده است.

زارع‌پور در گفتگوهایی مختلف با رسانه‌ها گفت: محدودیت‌ها طی روز های گذشته برطرف شده و دو روز است که هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درحال حاضر تمرکز ما حمایت از پیام رسانهایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساختهایشان، کیفیت آنها هم به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. فقط تنها محدودیتی که وجود دارد برای این دو پلتفرم است که تصمیم گیری درباره آنها باید در مراجعی که ذی صلاح هستند و دستور آن را ابلاغ کردند دنبال شود.

زارع پور در ادامه سخنانش گفت: پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی شناسد و هر از چند گاهی نقش محوری در آشوب ها به عهده دارد و موجب نا امنی در کشور می شود، طبیعتاً بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست و به هر حال ممکن است تصمیمات دیگری هم درباره آن گرفته شود.

 

نظرات