کسب درآمد از طریق اینترنت

0

در دنیایی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. تا دو یا سه دهه پیش، ارتباط از طریق یک گوشی تلفن همراه با تمام دنیا، دور از دسترس به نظر می‌رسید و مردم تلفن همراه را تنها وسیله‌ای برای تماس می‌دانستند. اما امروزه تلفن‌های همراه به وسیله‌ای برای ارتباط جمعی در اقصی‌نقاط جهان تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد تا یک یا دو دهه آینده کاربردهای بسیار شگفت‌انگیزتری را از تکنولوژی شاهد باشیم که امروز برای ما دور از دسترس به نظر می‌رسند. یکی از مزایای تکنولوژی و اینترنت در زندگی بشر، فراهم‌سازی امکان کسب درآمد از طریق اینترنت بود که هنوز هم جای پیشرفت بسیار دارد. ممکن است شما نیز به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود افتاده باشید. بنابراین با ما همراه شوید تا بیشتر در این باره به شما اطلاعات بدهیم.

کسب درآمد از اینترنت

چرا کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت دارند؟

در دنیای فیزیکی، بازارها از مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها یا مغازه‌ها تشکیل می‌شوند که هرکدام از آن‌ها به فروش محصول خاصی می‌پردازد. مشتریان این مغازه‌ها، مردم محله یا شهری هستند که بازار در آن بنا شده است. حالا همین بازار فیزیکی را در دنیای اینترنت تصور کنید. فضایی که پر از انواع فروشگاه است. با این تفاوت که دیگر فقط مردم یک محله یا شهر مشتریان این فروشگاه‌ها نیستند، بلکه مردم کل سطح یک کشور مشتریان بالقوه این فروشگاه‌ها هستند. همچنین در فروشگاه‌های اینترنتی برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی، نیازی به حضور همیشگی در مغازه نیست؛ چراکه مشتریان خود با دیدن محصولات، سفارشات خود را ثبت می‌کنند، حتی زمانی‌که صاحب فروشگاه نیمه‌شب در خواب است!! بنابراین کسب‌وکارهای اینترنتی علی‌رغم اینکه آزادی زمانی و مکانی را برای افراد فراهم کرده‌اند، بازار بزرگ و غنی‌تری را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند. به همین خاطر است که کسب درآمد از طریق اینترنت برای افراد اهمیت زیادی دارد!!

بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت کدامند؟

به‌طبع راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد که البته همگی آن‌ها پتانسیل بالایی برای کسب درآمد از طریق اینترنت دارند. از جمله مهم‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱)     آموزش آنلاین

افرادی که در زمینه خاصی مهارت یا تخصص دارند، متن، صوت یا ویدئوی فعالیت آموزشی خود را در یک وبسایت شخصی یا یک بستر آموزش آنلاین جامع ارائه می‌کنند. با فروش هر پیکج آموزشی، کسب درآمد از طریق اینترنت برای فرد آموزش دهنده رقم می‌خورد. تقریباً هرچیزی اعم از نقاشی، کار با نرم‌افزارها، آشپزی، خیاطی، برنامه‌نویسی، جوشکاری، تعمیرات خودرو و هر چیزی دیگری را از طریق اینترنت می‌توان آموزش داد. افراد زیادی در سطح کشور وجود دارند که نمی‌توانند به‌صورت حضوری در زمینه موردنظر خود آموزش ببینند، این افراد می‌توانند در هر مکان و زمان به دوره‌های آموزشی موردنظر خود از طریق اینترنت دست پیدا کنند. بنابراین آموزش آنلاین یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است. از جمله وبسایت‌های جامع ارائه دهنده آموزش آنلاین در ایران می‌توان وبسایت‌های «فرانش»، «فرادرس» و … را نام برد.

۲)     بلاگری

بلاگری را تقریباً می‌توان شکل جدیدتری از راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت دانست که با توسعه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئيتر و …. مطرحیت پیدا کرد. افراد مهارت‌ها یا حتی زندگی شخصی، سفرها و اتفاقات روزمره خود را از طریق صفحه اجتماعی خود با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارند و از این راه به درآمد می‌رسند. این افراد یا از طریق تبلیغ کردن برای سایر صفحات مجازی یا از طریق فروش محصول، آموزش یا هر چیزی دیگری می‌توانند با بلاگری کردن به درآمد برسند. درواقع بلاگرها به کسانی گفته می‌شود که با تولید محتوا در صفحه مجازی خود، طرفداران زیادی دارند که به درآمدزایی برای آن‌ها می‌انجامد!!

۳)     تولید محتوا

تولید محتوا اشکال مختلفی دارند. برخی از افراد فقط به تولید محتوای ویدئویی می‌پردازند و با به اشتراک‌ گذاری آن در رسانه‌هایی همچون یوتیوب به درآمد می‌رسند. برخی از افراد پادکست در زمینه خاص یا حتی برای سرگرمی تولید کرده و آن را در وبسایت شخصی خود به اشتراک می‌گذارند و با فروش پادکست‌های حرفه‌ای به درآمد می‌رسند. برخی از افراد هم به تولید محتوای متنی می‌پردازند. این افراد یا خودشان از طریق صفحه مجازی یا وبسایت شخصی پروژه تولید محتوای متنی دریافت می‌کنند یا به‌صورت دورکاری به استخدام شرکت‌های تولید کننده محتوا درمی‌آیند و در همکاری با آن‌ها به درآمدایی از طریق اینترنت و دورکاری می‌پردازند.

۴)     فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از اشکال اصلی کسب درآمد از طریق اینترنت، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی است. فروشگاه‌های اینترنتی حجم وسیعی از محصولات مختلف را در بر می‌گیرند. بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، آمازون «Amazon» است که از سنجاق سر تا هواپیما و جزیره در آن معامله می‌شود. دیجی‌کالا «Digikala» نمونه ایرانی این فروشگاه بزرگ است که همه نوع اقلامی از خوراکی گرفته تا پوشاک و لوازم دیجیتال را می‌توان از طریق آن سفارش داد. هر فروشگاه فیزیکی در سطح شهرها می‌تواند فروشگاهی هم در سطح اینترنت داشته باشد. برخی از افراد نیز بدون اینکه از خانه خارج شوند، فروشگاه اینترنتی خود را از طریق کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی گوشی هوشمند خود مدیریت می‌کنند و از فروش اینترنتی خود درآمدهای قابل توجهی دارند. درواقع پتانسیل اینترنت برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین بسیار گسترده است و هرکسی می‌تواند یک فروشگاه آنلاین داشته باشد!!

موارد فوق، برخی از راه‌های عمده کسب درآمد از طریق اینترنت هستند که به معرفی آن‌ها پرداختیم. البته فعالیت در بستر اینترنت نیز تلاش‌های مخصوص به خود را می‌طلبد. به همین خاطر شخصی که می‌خواهد از طریق اینترنت درآمد داشته باشد، باید برای آن وقت بگذارد. برای مثال، شخصی که یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌کند، باید محصولات خود را در آن قرار داده و توضیحات مربوط به هر محصول را به درستی تایپ کرده و همچنین قوانین سئو یا بهینه‌سازی را در آن‌ها رعایت کند تا گوگل بتواند مشتریان بالقوه را به فروشگاه وی ارجاع دهد. بنابراین کسب‌وکارهای اینترنتی نیز به تلاش خاص خود نیاز دارند، اما سطح گسترده‌تری از مشتریان را در بر می‌گیرند و می‌توانند رشد زیادی را به همراه داشته باشند!

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز «بیدُک»

از بین کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توان با صراحت گفت که اکثر آن‌ها به وبسایت نیاز دارند. درواقع آموزش، تولید محتوا، ایجاد فروشگاه و همه فعالیت‌ها از دریچه وبسایت‌ها به کاربران ارائه می‌شوند. این موضوع اما در رابطه با فروشگاه‌های اینترنتی مطرحیت بیشتری دارد، چراکه آن‌ها بستر حرفه‌ای‌تری را برای ارائه محصولات و پیگیری پرداخت‌ها می‌طلبند. از این رو شرکت‌ها و پلتفرم‌های بسیاری ایجاد شده‌اند که می‌توانند بدون برنامه‌نویسی، یک وبسایت کامل فروشگاهی را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دهند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان فروشگاه‌ساز «بیدُک» را نام برد. با استفاده از بیدُک می‌توان از قابلیت‌های زیر بهره گرفت:

۱)     ساخت فروشگاه اینترنتی با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن

۲)     ایجاد فروشگاه حرفه‌ای بدون نیاز به دانش فنی

۳)     دریافت درگاه پرداخت بدون مراجعه حضوری

۴)     قابلیت اتصال به نرم‌افزار حسابداری هلو

۵)     منطبق با استانداردهای گوگل

۶)      قابلیت اتصال فروشگاه‌ به موتور‌های جست‌وجوی کالا مانند «ترب» و «ایمالز»

۷)     ارائه‌دهنده دامنه اختصاصی

۸)     قابلیت ارسال پیامک سفارش جدید برای خریدار و فروشنده

۹)     ارائه دهنده امکان چت آنلاین با مشتریان

۱۰)  دارای سرویس اتوماسیون ایمیل و خبرنامه

۱۱)  امنیت بیشتر فروشگاه با SSL رایگان

۱۲)  مدیریت بی‌نهایت کالا و سفارش

می‌بینید که بیدُک یک فروشگاه‌ساز کامل است که می‌تواند یک فروشگاه آنلاین تمام عیار را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار دهد تا کسب درآمد از طریق اینترنت برای ایشان میسر شود. شما می‌توانید قبل از اقدام به دریافت فروشگاه از بیدُک، از کارشناسان این بستر مشاوره دریافت کنید. پس اگر می‌خواهید شما نیز یک فروشگاه اینترنتی برای کسب درآمد از طریق اینترنت داشته باشید، همین حالا می‌توانید وارد سایت  بیدُک شده و برای دریافت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

نظرات