راهنمای خرید لباس زنانه

0

فرآیند خرید لباس، به ویژه خرید لباس زنانه، به دلیل حساسیت دوچندانی که خانم‌ها دارند، همیشه از حساسیت و دغدغۀ بالایی برخوردار است. به عنوان نمونه، خرید لباس برای مجلس شادی، محیط کار، حتی برای داخل خانه، همواره با کش و قوس‌های زیادی همراه است. از این گذشته، سِت کردن لباس زنانه، رنگ، جنس و کیفیت لباس زنانه و … همیشه می‌تواند تبدیل به یک پروژۀ مفصل و نه چندان آرام شود.

فروشگاه اینترنتی ست و مد

اگر قصد خرید لباس زنانه دارید توصیه می کنیم که نگاهی به سایت ست و مد بندازید. در این سایت تنوعی از بهترین لباس های زنانه با توجه به قیمت های مناسب و برند های مطرح دنیا فراهم شده است. همچنین می توانید آموزش های متنوعی از نحوه ست کردن لباس ها و پوشیدن لباس های مختلف مطالعه نمایید.

توجیه اقلیمی در انتخاب و خرید لباس زنانه

با شروع هر فصل، پرداختن به موضوع خرید لباس زنانه ویژۀ آن فصل می‌تواند بخش عمده‌ای از فکر و ذهن بانوان را به خود جلب کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این راهنما به آن خواهیم پرداخت، توجه به رنگ لباس زنانه است. هر چند ممکن است در نقاط مختلف کشور که از شرایط آب و هوایی گوناگونی برخوردار است، این دغدغه نیز کم‌تر یا بیشتر به چشم بیاید، ولی در عین حال می توان گفت که دمای هوا یکی از عوامل مهم در تنوع لباس در فصول مختلف سال است.

در این شرایط آب و هوایی، باید رنگ لباس زنانه نسبت به رنگ های سایر فصول از تغییر محسوسی برخوردار باشد. استفاده از لباس‌های نخی – در مقایسه با لباس های زنانه از جنس مواد دیگر – از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین سایز لباس هم باید به گونه‌ای انتخاب شود که تا حد امکان جوابگوی الزامات دمایی و استفاده از لباس های دیگر به همراه لباس مورد نظر باشد.

خرید لباس زنانه

با در نظر گرفتن موارد بالا، توجه به مکان جغرافیایی که قصد استفاده از لباس زنانه مورد نظر را دارید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا در زمان برنامه ریزی برای خرید لباس زنانه، اطمینان کسب کنید که گزینه‌های مختلفی را در یک یا چند فروشگاه زیر نظر قرار داده‌اید و پس از آن بر اساس نوع استفاده و همچنین تناسب با فصل مورد نظر، نسبت به خرید لباس زنانه مورد نظر خود اقدام کنید.

نکتۀ جالبی که باید به آن توجه داشته باشید، در اقلیم مرطوب کشور، باید از پارچه هایی استفاده کنید که کمتر چروک می‌شوند و راحت‌تر اتو می‌شوند.

نکات مهم در زمان خرید لباس زنانه

در زیر موارد مهمی را به عنوان آموزش برای شما قرار داده ایم تا در انتخاب لباس به شما خانم های محترم کمک کند. در صورتی که می خواهید آموزش های تخصصی در این حوزه مطالعه کنید حتمه به مجله مد، پوشاک، آرایش و زیبایی وارد شوید که در آن آموزش های حرفه ای به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است.

۱٫فرم بدن را در نظر داشته باشید

توجه به استایل بدن در زمان خرید لباس زنانه، نکته مهمی است که نه فقط خانم‌ها، بلکه تمام افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در زمان انتخاب و خرید لباس زنانه، استایل اندام خود را در نظر بگیرید. سایز (اندازه) لباس باید به گونه‌ای انتخاب شود که در زمان پوشیدن آن لباس، نه تنها اذیت نباشید، بلکه در آن کاملاً راحت باشید.

لباس زنانه ای که انتخاب می کنید را بر اساس شرایط کنونی خودتان خریداری کنید، و این حدس و گمان که در آیندۀ نزدیک قصد کاهش یا افزایش وزن خود را دارید، در نظر نگیرید. لباسی انتخاب نکنید که کاربرد چندانی برایتان نداشته باشد و یا تنها مدت کوتاهی از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید لباس زنانه

۲ . اندازه مناسب را انتخاب کنید

در زمان خرید لباس زنانه از جمله خرید شلوار و مانتو، نخست به این موضوع فکر کنید که وقت خود را صرف در نظر گرفتن اندازه می‌کنید. همان طور که در بالا هم اشاره شد، سایز کنونی خود را در نظر داشته باشید.

لباس مورد نظرتان را حتماً پرو کنید و از تناسب کامل آن با شرایط کنونی خود اطمینان حاصل کنید. شاید سایز لباس‌های تولیدی شرکت‌های مختلف تا حدودی با هم تفاوت داشته باشد و همین امر نیز ضرورت پوشیدن لباس پیش از خرید را برجسته تر کند. برخی از لباس ها فری سایز (Free Size) هستند و نیاز به پرو ندارند.

۳ . به سبک لباس توجه داشته باشید

یکی دیگر از پارامترهایی که در زمان خرید لباس زنانه باید در نظر داشته باشید، سبک و زیبایی لباس است. فراموش نکنید که هدف اصلی شما الان انتخاب یک سبک لباس ایده‌آل زنانه است. توجه به این نکته نیز مهم است که برخی از لباس‌ها را نمی‌توان در هر مناسبت و مجلسی به تن کرد. بنابراین باید پیش از خرید لباس، در مورد مدل آن تصمیم گیری و مشورت کنید.

نکته دیگر که امکان دارد در فرایند خرید لباس زنانه به کمک شما بیاید، متناسب بودن گزینه مورد نظر شما با محیطی است که قصد دارید با آن لباس به آن وارد شوید. لذا بهتر است لباسی را برای خرید انتخاب کنید، که چنانچه قصد استفاده از آن در یک مجلس و مراسم ویژه دارید نیز با لباس سایر افراد حاضر در آن مجلس تفاوت و تمایز زیادی نداشته باشد. منظور من این نیست که به تقلید از دیگران لباس بپوشید؛ بلکه منظور من آن است که اگر قرار است در مراسمی حضور پیدا کنید که همه رنگ تیره می‌پوشند، شما نیز دست کم یک رنگ نزدیک به آنها بپوشید.

دورهمی های عصرانه هم مثل هر مهمانی دیگر دارای درجه متفاوتی از رسمیت هستند. گاهی اوقات ممکن است یک مهمانی دوستانه با دوستانی که خیلی صمیمی هستید داشته باشید و گاه ممکن است در ضیافت مفصل تری باشید که عده زیادی از حاضرین، دوستان شما نیستند و با آنها رو در بایستی دارید. بنابراین باید ترفندهای گزینش و خرید لباس زنانۀ مناسب برای مهمانی‌های مختلف دوستانه را بدانید تا با در پیش گرفتن آنها، ظاهری شیک و آراسته داشته باشید.

بهترین لباس زنانه

سخن پایانی

دادن یک نسخۀ کلی برای خرید لباس زنانه کار بسیار دشوار و چه بسا غیر ممکن است و مشکل بودن آن به دلیل اختلاف سلیقه‌های  متفاوت برای هر یک از افراد با یکدیگر است.

یک پیشنهاد جالب: این بار که از لباس یک دوست (همکار، فامیل، رهگذر و …) خوشتان آمد یا نیامد، دلیل این احساس خود را به صورت کتبی بنویسید و به خاطر بسپارید و زمانی که برای خرید لباس مراجعه کردید، به دلایل خوشایند بودن/ نبودن لباس وی فکر کنید و مطابق با آن چه که در یادداشت خودتان نتیجه گیری کرده‌اید، خرید کنید.

برای خرید لباس حوصله به خرج دهید و شتاب نکنید. یکی از بهترین راهنماهای شما، فروشنده است. از او نظر بخواهید. در هنگام بررسی جوانب دیگر، مراقب باشید که در دام وسواس نیافتید. زمانی خرید خود را نهایی کنید که لباسی را دوست داشته و نسبت به کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

مرجع: خرید اینترنتی لباس زنانه

نظرات