بیوگرافی امیرحسین فیروزپور کشتی گیر و همسرش با عکس تا سوابق + اینستاگرام

0

بیوگرافی امیرحسین فیروزپور کشتی گیر و همسرش با عکس تا سوابق + اینستاگرام

امیرحسین فیروزپور : زاده سال ۱۳۸۲ در جویبار کشتی گیر آزادکار اهل ایران است. با بیوگرافی امیرحسین فیروزپور کشتی گیر و قهرمان کشتی و همسرش از شروع کشتی تا خانواده و زندگی شخصی همراه با آثار و افتخارات و سوابق ورزشی وی و پیج اینستاگرامش در ادامه این صفحه مجله حرف تازه همراه باشید تا با این کشتی گیر مشهور کشورمان آشنا شوید

امیرحسین فیروزپور کیست

بیوگرافی امیرحسین فیروزپور

امیرحسین فیروزپور با نام کامل امیرحسین فیروزپور بندپی متولد سال ۱۳۸۲ در جویبار مازندران کشتی گیر آزادکار و ورزشکار تیم ملی ایران در وزن ۹۲ کیلوگرم است. او یکی از ستاره‌های نوظهور کشتی ایران است که سابقه قهرمانی جهان، در رده‌های نوجوانان و جوانان را دارد و چندی پیش،‌ موفق شد قهرمانی بزرگسالان آسیا را به افتخاراتش اضافه کند و همچنین در مسابقات بین المللی و کشوری مدال های متعددی را به دست آورده است. وی در رقابت های قهرمانی کشتی آزاد جهان زیر ۲۳ سال در اسپانیا توانست با کسب مدال طلا، عنوان قهرمان جهان را به خود اختصاص دهد. او برادر محمدصادق فیروزپور دگر کشتی گیر تیم ملی کشتی آزاد ایران است.

بیوگرافی امیرحسین فیروزپور قهرمان کشتی

سوابق ورزشی

امیرحسین فیروزپور در خانواده ای اهل کشتی در جویبار به دنیا امد. برادرش محمدصادق نیز در حیطه کشتی فعالیت دارد و عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران می باشد هر دو برادر تاکنون بسیار موفق عمل کردند و از کشتی گیران بنام و معروف مازندرانی بوده اند.

او در مصاحبه ای درباره برادرش گفته: با برادرم کل کل ندارم و خیلی هم او را دوست دارم. به نظرم او کشتی گیر بهتری است و از من بهتر است. تا الان و در این چند سال که من و برادرم در رده های مختلف قهرمان شده ایم

زندگینامه امیرحسین فیروزپور

فیروزپور کشتی را از کودکی و در ۷ سالگی با حمایت و مشورت پدرش آغاز کرد. امیرحسین درباره شروع کشتی با کمک پدرش گفته: از ۷ سالگی کشتی را شروع کردم و پدرم باعث شد که این ورزش را انتخاب کنم و این مدال را مدیون زحمات پدر و مادرم هستم که تا امروز برای موفقیتم کشیده اند.

او در طول فعالیت در کشتی از کودکی تا کنون، عناوینی چون قهرمانی کشتی آسیا، قهرمانی زیر ۲۰ سال جهان و مدال طلا مسابقات کشتی زیر ۱۷سال جهان ۲۰۱۹ صوفیه بلغارستان و مدال طلا در مسابقات کشتی آزاد آسیایی بزرگسالان ۲۰۲۲ را به دست آورده است.

امیر حسین فیروزپور کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوی تیم جوانان که مدال طلای نوجوانان جهان را هم در کارنامه اش دارد

ازدواج و همسر امیرحسین فیروزپور

در حال این ورزشکار کشورمان مجرد است و ازدواج نکرده

برادران فیروزپور

قهرمانی آسیا ۲۰۲۲

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیلیت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروز پور در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

قهرمانی مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در اسپانیا

امیرحسین فیروز پور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا در دیدار نهایی مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در ادامه نمایش بی نقص خود در این رقابت ها در مدت زمات ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد. در دور مقدماتی این وزن ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را برد، سپس با نتیجه ۱۱ بر ۱ ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و در سومین مبارزه نیز ۱۲ بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در نیمه نهایی نیز مقابل فیض الله آکتورک از ترکیه در حالی که ۶ بر صفر عقب بود، پیش از پایان وقت قانونی مبارزه با امتیاز عالی ۱۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.

در این مسابقات، محمدصادق فیروزپور برادر بزرگتر امیرحسین فیروزپور نیز به مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

افتخارات امیرحسین فیروزپور

قهرمانی جهان در ۱۹ سالگی

امیرحسین فیروزپور دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شد. وی در دیدار فینال ۱۱ بر صفر حریفی از مغولستان را مغلوب کرد. فیروزپور درباره این مسابقات، اظهار داشت: حریفان من خیلی قدرتمند نبودند و من به راحتی موفق شدم آنها را شکست دهم. بسیار خوشحالم و خداوند را شاکرم که در سن ۱۹ سالگی این توانایی را به من داد تا در آسیا مدال طلا کسب کنم. این تازه شروع کار است و امیدوارم بارها و بارها تکرار شود.

اینستاگرام امیرحسین فیروزپور با عکس های جدید

اینستاگرام امیرحسین فیروزپور عکس های جدید

صفحه اینستاگرام وی با نشانی * فعال است.

در وزن ۹۲ کیلوگرم با کامران قاسم پور هم وزن است و در این باره گفته: در این وزن همشهری من حضور دارد که سال قبل توانست در همین وزن، قهرمان جهان شود و احترام زیادی برایش قائل هستم. من خیلی مشتاقم که با او کشتی بگیرم و بی صبرانه منتظر انتخابی هستم.

افتخارات

  • مدال طلا آسیا قهرمانی در اولان‌باتور ۲۰۲۲ ۹۲ ک‌گ
  • قهرمانی زیر ۲۰ سال جهان : مدال طلا – جایگاه اول اوفا روسیه ۲۰۲۱ ۸۶ ک‌گ ، مدال طلا – جایگاه اول صوفیه بلغارستان ۲۰۲۲ ۹۲ ک‌گ
  • مدال طلا مسابقات کشتی زیر ۱۷سال جهان ۲۰۱۹ صوفیه بلغارستان ۸۰kg
  • مدال طلا در مسابقات کشتی آزاد آسیایی بزرگسالان ۲۰۲۲
  • قهرمانی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا

امیرحسین فیروزپور عکس های جدید

خانواده امیرحسین فیروزپور

بیوگرافی و زندگی خصوصی امیرحسین فیروزپور

 

نظرات