معرفی ۵ اپلیکیشن فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی

0

آیا می‌دانستید در حال حاضر بیشترین زبان مورد مطالعه در جهان زبان انگلیسی است! طبق جدیدترین آمارهای به دست آمده در حال حاضر بیشتر از یک و نیم میلیارد نفر در حال مطالعه این زبان هستند. حتماً تعجب می‌کنید و از خودتان می‌پرسید چه چیزی باعث شده تا زبان انگلیسی به زبانی تبدیل شود که همه آرزوی تسلط بر آن را دارند! همین حالا با خودتان فکر کنید که می‌توانید یک زبان جدید را فقط با یک برنامه یا اپلیکیشن ساده یاد بگیرید. حتماً ترغیب می‌شوید تا این کار را انجام دهید. اپلیکیشن‌های آموزشی نحوه مطالعه زبان انگلیسی را تغییر داده‌اند. با کمک برنامه آموزش زبان انگلیسی شما به هیچ معلمی احتیاج ندارید و می‌توانید در هر کجای دنیا که هستید به راحتی زبان انگلیسی یا هر زبانی که دوست دارید را یاد بگیرید. اولویت شما برای انتخاب و نصب یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟

  اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

یادگیری از طریق زبان انگلیسی بدون نیاز به استاد

اپلیکیشن‌های آموزشی که برای Android یا iOS طراحی می‌شوند یا رایگان هستند یا پولی البته گاهی اوقات هم نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارند. بهترین برنامه‌های ۲۰۲۲ به شرح زیر هستند:

۱٫    Tandem

اگر به دنبال یک راه ساده برای یادگیری زبان انگلیسی هستید Tandem را نصب کنید. این اپلیکیشن جزء برنامه‌های بسیار محبوبی است که تمرکزش را روی روان صحبت کردن افراد علاقه‌مند به زبان انگلیسی گذاشته است. شما می‌توانید بر اساس سطح خودتان از طریق پیام صوتی، چت تصویری یا حتی پیامک با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. ‌Tandem بهترین فرصت برای تعامل با انگلیسی زبانان بومی است. شما بدون اینکه مجبور به ترک کشورتان باشید یا هزینه زیادی خرج کنید، می‌توانید خیلی راحت و با حداقل هزینه با افراد واقعی حرف بزنید و تمام مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اید را در ذهنتان تثبیت کنید. این اپلیکیشن کلیه تبلیغات را حذف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت حضوری یکدیگر را ببینند به شرطی که ساکن یک شهر باشند. جلسات آموزشی در Tandem از ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت است و اغلب امکانات آموزشی آن رایگان می‌باشد.

  • قیمت: دانلود رایگان (امکان خرید اشتراک ماهانه و سالانه)
  • تبلیغات پشتیبانی شده: خیر
  • رتبه فعلی: ۴٫۳
  • موجود در: Android و iOS

۲٫    Udemy

در Udemy می‌توانید زبان انگلیسی را بر اساس تخصص و مهارت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید یاد بگیرید. از دوره‌های آنلاین کاربرپسند گرفته تا مکالمه با افراد غریبه در این پلتفرم موجود است. بخش عمده‌ای از محتوای Udemy را دوره‌های ویدئویی تشکیل می‌دهد. این دوره‌ها توسط سایر زبان آموزان رتبه بندی شده به همین علت می‌توانید میزان نتیجه بخشی آن‌ها را قبل از شروع ببینید. در این برنامه شاهد یادگیری مکالمه انگلیسی، واژگان تجاری، گرامر یا حتی املا به سادگی هر چه تمام‌تر خواهید بود.

  • قیمت: از ۲۰ تا ۲۰۰ دلار (بسته به دوره)
  • تبلیغات پشتیبانی شده: خیر
  • رتبه فعلی: ۴٫۴
  • موجود در: Android و iOS

۳٫    Beelinguapp

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

اگر به دنبال این هستید که مهارت شنیداری و درک مطلب خودتان را بهبود ببخشید این اپلیکیشن رایگان را از دست ندهید. Beelinguapp نه تنها زبان انگلیسی بلکه زبان‌های ایتالیایی، ژاپنی، چینی، عربی، روسی، ترکی، فرانسوی، هندی، پرتغالی، کره‌ای، اسپانیایی و آلمانی را هم آموزش می‌دهد. شما می‌توانید هر شب قبل از خواب یک داستان رایگان انگلیسی بخوانید، لغات جدید را یاد بگیرید و حتی متون درج شده در آن را با صدای بلند بشنوید. Beelinguapp حکم یک کتاب صوتی را دارد که نیاز شما به خرید کتاب‌های انگلیسی را رفع می‌کند.

  • قیمت: رایگان (برای نسخه رایگان) / ۱ دلار (برای داستان‌های فردی) / ۱٫۹۹ دلار ماهانه (اگر می‌خواهید قفل همه داستان‌ها را باز کنید) / ۲۴٫۹۹ دلار (برای اشتراک مادام‌العمر)
  • تبلیغات پشتیبانی شده: خیر
  • رتبه فعلی: ۴٫۴
  • موجود در: Android و iOS

۴٫    LingoDeer

LingoDeer برای همه زبان آموزان از سطح مبتدی گرفته تا پیشرفته کاربردی است. آن‌هایی که به دنبال آموزش گرامر انگلیسی هستند یا دوست دارند زبان انگلیسی را در قالب فیلم‌ها، بازی‌ها و پازل‌های کوتاه یاد بگیرند، می‌توانند این برنامه را نصب کنند. LingoDeer امکان مطالعه قبل از هر جلسه و حالت چالش جزء امتیازات ویژه این برنامه است. نسخه رایگان LingoDeer نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها امکانات بیشتری دارد. جالب است که بدانید زبان ماندارین، کره‌ای و ژاپنی این LingoDeer نسبت به زبان انگلیسی پر مخاطب‌تر است.

  • قیمت: ۱۱٫۹۹ دلار ماهانه / ۲۹٫۹۹ دلار برای ۳ ماه / ۵۵٫۹۹ دلار سالانه / ۱۱۹٫۹۹ دلار برای اشتراک مادام‌العمر
  • تبلیغات پشتیبانی شده: خیر
  • امتیاز فعلی: ۴٫۵
  • موجود در: Android و iOS

۵٫    Rosetta Stone

خصوصیت منحصر به فرد Rosetta Stone در این است که دوره‌های ۶ هفته‌ای به شما می‌دهد و باید هر روز به مدت ۳۰ دقیقه روی مباحث گفته شده وقت بگذارید. تکنیک غوطه‌وری که اکثر اساتید به آن تأکید می‌کنند در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.  به قدری شما را با reading و listening مطالب مختلف درگیر می‌کند که ناخودآگاه مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان تقویت می‌شود. این برنامه برای بهبود لهجه کاربران، اتاق‌های گفتگو و بازی‌های اختیاری را به وجود آورده تا زبان‌آموزان با یکدیگر ملاقات کنند و درباره تجربیاتشان حرف بزنند. هر ما ۴ جلسه چت ویدئویی ۲۵ دقیقه‌ای رایگان با یک معلم زبان وجود دارد و همین موضوع به زبان آموزان حس تجربه یک کلاس واقعی را می‌دهد.

  • قیمت: ۳۵٫۹۷ دلار برای ۳ ماه / ۱۱۹٫۸۸ دلار برای ۱۲ ماه / ۱۶۷٫۷۶ دلار برای ۲۴ ماه / ۱۹۹ دلار برای بسته مادام‌العمر
  • تبلیغات پشتیبانی شده: خیر
  • امتیاز فعلی: ۴٫۶
  • موجود در: Android و iOS

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

به‌طور کلی یادگیری زبان یک تصمیم عالی اما جسورانه است. احتمالاً شما هم در اطراف خود کسانی را دیده‌اید که ماه‌ها با یک اپلیکیشن درگیر هستند اما حتی نمی‌توانند یک کلمه هم به زبان انگلیسی صحبت کنند! برای اینکه شما به این دام نیفتید حتماً بعد از انتخاب اپلیکیشن مدنظرتان این برنامه را با دیگر استراتژی‌های آموزشی ترکیب کنید، تمرکزتان را روی مهارت‌هایی که در آن‌ها ضعیف هستید بگذارید و صحبت کردن را در اولویت قرار دهید. بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی از نگاه ما استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی که بررسی کردیم در کنار محصولات پستی یا دانلودی استاد مرتضی جاوید (سلطان حافظه ایران) است.

www.mortezajavid.com

نظرات