شاندیز مشهد کجاست و جاهای دیدنی آن کدامند

0

مشهد از نظر جغرافیایی در میان منطقه ای کوهستانی قرار دارد و به همین دلیل آب و هوای بسیار خوبی دارد. روستاهای اطراف این شهر نیز از زیبایی زیادی برخوردار هستند، شاندیز مشهد یکی از روستاهای اطراف مشهد است، که دارای طبیعتی زیبا و بکر است.

این منطقه دارای مکان های جالب، بقایای تاریخی و مراکز تفریحی متنوع است. گردشگران می توانند لحظاتی ناب را در پارک ها و روستای سرسبز شاندیز در کنار دوستان و خانواده ی خود تجربه کنند.

 عکس شاندیز مشهد

شاندیز مشهد در یک نگاه

شاندیز مشهد بهشت انواع میوه ها به ویژه گیلاس است و شهرت و محبوبیت خود را مدیون کباب های آن است. نماد شاندیز درخت چنار ۲۷۰۰ ساله ی آن است.

همچنین باغ های بی شمار با درختان میوه مانند گیلاس، آلبالو، داروهای گیاهی مانند فیکس، گل گاوزبان و رودخانه پر آب کانگ، همگی این روستا را به مکانی ایده آل برای پیک نیک تبدیل کرده اند.

خیابان زیبای آبشار، پیست اسکی ابرده، زمین دوچرخه سواری وریانی، روستای زشک با باغ ‌های پر از باغ و طبیعت زیبا، پارک جنگلی شاندیز و افلاک ‌نمای نجومی رضوی از جمله جاذبه های دیدنی شاندیز است.

منطقه ی شاندیز در گذشته به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود دارای سد محکمی برای مقابله با دشمنان و راهزنان بوده است.

در زمان قبل از اسلام، مردم منطقه به همراه حاکمان برای مصون ماندن از حملات شاهاندژ به پشت سد این منطقه پناه می آوردند.  در منطقه ی شاندیز دژ و قلعه ای مستحکم قرار دارد، که برای حفاظت از این منطقه بسیار موثر بوده است.

پس از گذشت چندین سال و آمدن اسلام حاکم خراسان توسط مراد میرزا حسام ‌السلطنه به توپ بسته شد.علت این سرکوبی نارضایتی مردم شاهان دژ بوده است. به همین خاطر است، که شاهان دژ را با نام شاندیز می شناسند.

جاهای دیدنی اطراف شاندیز مشهد

شاندیز مشهد چی داره ؟ در اطراف شاندیز مشهد علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبا جاهای دیدنی متنوعی نیز وجود دارد.

سد چالیدره

دریاچه شاندیز مشهد و سد چالیدره از مقاصد گردشگری و جزو جاهای دیدنی شاندیز و طرقبه است که در ابتدای جاده طرقبه – نقندر قرار دارد. در اینجا نیز می توانید با خانواده خود به ماهیگیری و قایق سواری بروید.

پیست اسکی شیرباد

از آنجایی که پیست اسکی شیرباد در انتهای دره بینالود قرار دارد، فاصله چندانی با شاندیز ندارد. بنابراین این منطقه یکی از مکان های جالب و جاهای دیدنی مشهد است و به شما توصیه می کنیم حداقل یک بار از آن دیدن کنید.

بدون شک می توانید تجربه ای رویایی را در پیست اسکی شیرباد تجربه کنید. این منطقه نه تنها برای اسکی بازان بلکه برای دوستداران برف نیز منطقه ای هیجان انگیز خواهد بود، و دارای چشم اندازهای بی نظیری است. پیست اسکی شیرباد نه تنها در ماه های سرد، بلکه در تمام سال پوشیده از برف است.

پارک کوهستانی شاندیز

پارک کوهستانی شاندیز یکی از جاهای دیدنی و جذاب شاندیز است، که هر مسافری را به وجد می آورد. همچنین در این منطقه می توانید به دوچرخه سواری بپردازید.

این منطقه به دوچرخه ی کوهستان شاندیز نیز معروف است، و در نزدیکی آن رستوران معروف و محبوب پدیده ی  شاندیز قرار دارد.

موزه شهرداری شاندیز

اگر می خواهید یک تجربه ی خاص و فرهنگی داشته باشید، موزه شهرداری شاندیز را فراموش نکنید. این مکان به عنوان نمایشگاه آثار تاریخی و فرهنگی شهرداری شاندیز نیز شناخته می شود و آثار فاخر بسیاری در آن نگهداری می شود. در این موزه می توانید سنگ نگاره ها، نقاشی ها، تخته سنگ ها و مجسمه های قدیمی مختلف را ببینید.

رصدخانه نجوم رضوی

اگر علاقه مند به مطالعه و تماشای کهکشان ها، ستارگان، سیارات و هر آنچه در آسمان است، هستید. حتما از این مجموعه لذت خواهید برد.

منطقه طبیس یکی از بهترین مناطق شاندیز است و امکان دیدن ستارگان را از طریق تلسکوپ فراهم می کند. همچنین یک آسمان خراش وجود دارد که برای دانش آموزان بسیار جذاب است.

پاراموتور شاندیز

پاراموتور شاندیز یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین جاهای دیدنی شاندیز مشهد شناخته می ‌شود. شما با یک چتر گلایدر در آسمان پرواز خواهید کرد.

انرژی حرکت این چتر از چرخش موتوری بزرگ در پشت صندلی بسته شده به چتر گرفته می شود. این تفریح برای افرادی که به دنیال هیجان هستند بسیار مناسب است.

امنیت تفریح پاراموتور شاندیز توسط سازمان هوایی کشور تایید شده است، به همین خاطر می توانید با خیالی راحت به تفریح این بازی بپردازید.

روستاهای شاندیز مشهد

در اطراف شاندیز روستاهای جذاب و سرسبزی وجود دارد، که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

روستای زُشک

یکی از جاهای دیدنی شاندیز، چشمه های جوشان روستای زُشک است. این مکان را با چشمه های جوشان، رودخانه های روان و منطقه سرسبزش می شناسند.

به طور کلی این روستا یکی از انواع ییلاقی شاندیز با آب و هوای خنک و بهترین مقاصد خنک در تابستان است. همچنین می توانید در پاییز و زمستان به آنجا بروید و از طراوت هوا لذت ببرید.

در روستای زُشک درختان گیلاس، زردآلو، هلو و گلابی می رویند و منطقه را زیباتر و رنگارنگ می کنند. می توانید میوه ها را با هماهنگی صاحب خانه بخرید و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید. در این روستا نان زشک محلی مخصوص نیز وجود دارد، حتما آن را امتحان کنید.

روستای ابرده

روستای ابرده یکی از روستاهای شاندیز مشهد است، که با ورود به آن ساختار پلکانی این روستا شما را به خود جذب می کند و ساعت ها با مناظر زیبای آن سرگرم خواهید شد. از آنجایی که رودخانه زشک از میان این روستا می گذرد و با درختان بلند و پربارش فضایی جذاب را ایجاد می کند، بازدید از ابرده را حتما توصیه می کنیم. استان خراسان علاوه بر شاندیز، شهرها و مکان های دیدنی دیگری نیز دارد که برای هر مسافری جذاب و مفرح است.

سوغات شاندیز مشهد

از سوغات معروف و محبوب شاندیز مشهد می توان به آینه کاری، نمدبافی، ارغوان بافی، پوستین دوزی، سنگ تراشی می توان اشاره کرد.

آب و هوای شاندیز مشهد

شاندیز مشهد یک منطقه ی ییلاقی است و مملو از پوشش گیاهی متنوع می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خنک و ییلاقی است.

به همین خاطر در فصل تابستان آب و هوای این منطقه بسیار معتدل و دلپذیر است. آب و هوای شاندیز در زمستان نیز رو به سردی می رود. بهترین زمان برای برای سفر به شاندیز در ماه های گرم سال مانند بهار و تابستان است.

روستای ابرده شاندیز مشهد

چگونه از مشهد به شاندیز برویم ؟

برای اینکه از شاندیز به مشهد بروید، سه مسیر در پیش رو است. برای رفتن به شاندیر ابتدا باید به بزرگراه شهید کلانتری بروید، پس از آن وارد بزرگراه وکیل آباد شوید و در نهایت پس از طی مسافتی  ۴۵ دقیقه ای خود را به شاندیر برسانید.

برای اطلاع از قیمیت های بلیط هواپیما کرمانشاه مشهد، بلیط هواپیما ساری به مشهد، بلیط اهواز مشهد به سامانه ی رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط ها را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

نظرات