چگونه بهتر و سالم تر زندگی کنیم؟

0

چگونه بهتر و سالم تر زندگی کنیم؟

شما به عنوان انسان از ارزش والایی برخوردار هستید اما این ارزش به همان اندازه ای در وجودتان می درخشد که خودتان آن را برای خود قائل باشید.

برخی افراد به طور ذاتی قدر خودشان را می دانند و به سلامتی روان و جسم خود اهمیت می دهند. تغذیه خوبی دارند، ورزش می کنند، به علایق خود توجه دارند و حتی در اوج تنهایی با یک فال حافظ روزانه، عشق و علاقه به خود را اعلام می کنند.

یکی از زمینه هایی که بیانگر میزان توجه شما به خودتان می باشد بحث سلامتی است.

سلامتی ثروت است زیرا به شما قدرت بیشتری می‌ دهد تا سخت‌ تر کار کرده، درآمد بیشتری کسب کنید و در دستیابی به اهداف متعدد خود در زندگی ثابت قدم باشید.

به علاوه سالم بودن از امور مالی شخصی شما محافظت می کند زیرا از خرج کردن پول اضافی برای هزینه های پزشکی ناشی از بیماری جلوگیری می کند.

سلامتی ثروت است زیرا زمانی که در سلامت کامل به سر می برید می توانید اوقات بیشتری را در کنار عزیزان به سر برده و لحظات خوبی را با خانواده و دوستان خود داشته باشید.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت می دهید یا به تازگی به این فکر افتاده اید که باید بیشتر به فکر سلامت بدن خود باشید، در ادامه به نکاتی ساده برای داشتن یک زندگی سالم و تناسب اندام اشاره کرده ایم که می توانند برای شما مفید باشند.

نکته شماره ۱

زمانی که واقعا گرسنه هستید شروع به غذا خوردن کنید و زمانی که سیر شدید دست از غذا خوردن بکشید.

زندگی سالم به داشتن نظم و انضباط شخصی بستگی دارد. بنابراین برای مبارزه با پر خوری سعی کنید خود کنترلی را در وجودتان افزایش دهید.

نکته شماره ۲

زمانی که احساس می کنید نیاز به خواب به شما فشار می آورد بخوابید و زمانی که حس می کنید از خواب سیر شده اید از رختخواب جدا شوید.

به عبارت دیگر شما نباید خودتان را از نیازهای اولیه از جمله خواب کافی محروم کنید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که زیاده روی در خوابیدن می تواند به محروم شدن شما از یک زندگی فعال و پر جنب و جوش بینجامد.

نکته شماره ۳

همیشه به بدن خود و علائم آن توجه داشته باشید و نیازهای مختلف آن را به تاخیر نیندازید.

مثلا بسیاری از افراد اغلب اوقات نیاز به دستشویی رفتن را نادیده گرفته و سعی می کنند به کارهای دیگر بپردازند. شما این گونه نباشید و روال طبیعی بدن خود را به بهانه مشغله زیاد بر هم نزنید.

نکته شماره ۴

زمانی که خسته هستید استراحت کنید و سعی کنید کارهای خود را اغلب در اوقاتی که حوصله کافی دارید انجام دهید.

بدن خود را شکنجه نکنید بلکه از آن محافظت کنید و اوقات استراحتی که شایسته آن است تقدیم کنید.

در زمان هایی که کسل و بی حوصله هستید منتظر نباشید که کسی شما را سرگرم کند، این مسئله تقصیر کسی نیست، بلکه لازم است خودتان دست به کار شده و کاری کنید تا شادتر و سرزنده تر باشید.

نکته شماره ۵

هر روز عضلات خود را کشیده و به طور منظم ورزش کنید.

اگر بهانه شما این است که وقت کافی برای این کار ندارید به این فکر کنید که چطور می‌ توانید یک روز کامل در شبکه های اجتماعی بگردید اما حتی نیم ساعت از آن را برای انجام یک برنامه تمرینی خوب اختصاص نمی دهید.

نکته شماره ۶

هوشیار بوده و مراقب خود باشید تا از صدمات جسمی غیر منتظره جلوگیری کنید.

دقت کنید که بدن شما ظریف است. شما یک ربات ساخته شده از تیتانیوم نیستید، شما فقط یک انسان هستید!

نکته شماره ۷

از مصرف غذاهای فراوری شده و آماده خودداری کنید. اگر غذای آماده می خواهید به سراغ میوه ها بروید و اگر نوشیدنی آماده می خواهید یک لیوان آب آشامیدنی بهترین گزینه خواهد بود.

نکته شماره ۸

هنگام استفاده از فناوری گاهی به خودتان استراحت دهید.

تمام زندگی خود را با رایانه، تلویزیون، بازی های ویدیویی و گوشی های هوشمند سپری نکنید. در عوض با مادر طبیعت همراه شوید و سفر کنید. پیاده روی، شنا، دویدن و حتی پیاده روی در پارک می تواند مفید باشد.

نکته شماره ۹

وقتی خوشحال هستید بخندید یا لبخند بزنید و زمانی که دوست دارید گریه کنید اشک بریزید.

قلب خود را از لمس احساسات واقعی خود محروم نکنید. آن چه را که واقعا حس می کنید بروز دهید و خودتان را رها کنید تا بعدا و در شرایط دیگر به اطرافیان آسیب نرساند.

نکته شماره ۱۰

در آرامش زندگی کنید. یاد بگیرید چطور افرادی که به شما بدی کرده اند ببخشید و چگونه برای گناهانی که انجام داده اید استغفار کنید.

نکته شماره ۱۱

سرمایه خود را به شیوه های اشتباه هدر ندهید. نحوه پس انداز کردن را بیاموزید تا بتوانید از استرس های ناشی از بدهی و سایر مشکلات مالی جلوگیری کنید.

نکته شماره ۱۲

دانش خود را افزایش دهید و خودتان را از جهل خلاص کنید. دانش قدرت است و قطعا می تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم تری داشته باشید. بنابراین بخوانید و بیاموزید که چطور می توانید سالم تر بوده و تناسب اندام داشته باشید.

بدون شک نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم بسیار ساده به نظر می رسند اما انجام آن ها شاید به این سادگی ها نباشد!

همیشه به این مسئله توجه داشته باشید که اگر می خواهید به نتیجه مطلوب برسید باید حاضر باشید برخی چیزها را فدا کنید.

اگر دوست دارید زندگی سالم تری داشته باشید آن چه که فکر می کنید مانعی سر راه شما ایجاد می کند کنار گذاشته و به خودتان فرصت دهید تا در مورد آن بیشتر فکر کنید.

برگرفته از: inspiringtips

نظرات