نحوه عملکرد رمزارز ترون چگونه است؟

0

ترون (TRX) چیست؟

ترون یک پروژه مبتنی بر بلاک چین است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. در آن زمان کاملاً منحصر به فرد بود زیرا به دنبال تبلیغ هیچ پروژه رمزنگاری یا برنامه‌های ارتقا مرتبط با طراحی شبکه نبود. در نهایت بلوک‌های اصلی ترون، مانند برنامه‌های غیرمتمرکز dApps قراردادهای هوشمند، توکن‌ها، یا اجماع اثبات سهام توسط آن، همگی توسط پروژه‌های دیگر پیشگام شدند. با وجودی که ترون ابتدا به‌عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم ایجاد شد، سرانجام در سال ۲۰۱۸ به شبکه خود مهاجرت کرد. این فرآیند شامل معامله سرمایه‌گذاران با توکن‌های اتریوم خود برای ارز دیجیتال ترون بود. (توکن های اتریوم متعاقباً از بین رفتند.) وقت آن است تا با اجزای این شبکه بیشتر آشنا شویم و نحوه کار آن را درک کنیم.

 رمزارز ترون

ترون خود را با استراتژی بازار متمرکز بر آسیا متمایز کرد که به شدت به تبلیغ بنیانگذار و خالق خود، جاستین سان (Justin Sun) متکی بود. با داشتن جامعه فوق‌العاده فعال از حامیان مشتاق، جای تعجب نیست که ترون با شعار آینده‌نگری، موفقیت‌هایی را تجربه کرده است. ارز دیجیتال ترون در سال ۲۰۱۸ هنگامی که شرکت توسعه غیرانتفاعی حامی ترون یا همان بنیاد ترون، پلتفرم اشتراک‌گذاری محتوای همتا به همتا بیت‌تورنت BitTorrent را خریداری کرد، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

بنیانگذار ارز دیجیتال ترون کیست؟

همان طور که گفتیم ترون توسط کارآفرین سان یونچن (Sun Yuchen) که بیشتر با نام جاستین سان (Justin Sun) شناخته می‌شود تاسیس و ایجاد شد. او دو بار به عنوان چهره شاخص مجله فوربس در آسیا معرفی شد. قبل از خلق ترون، سان برنامه محتوای صوتی Peiwo را تاسیس کرده بود. علاوه بر این، او در سال ۲۰۱۵ به عنوان نماینده بنیاد ریپل شروع به فعالیت کرد. با این حال، پس از تأسیس بنیاد ترون، این سمت را ترک کرد.

عملکرد ترون (TRX) چگونه است؟

در حالی که ترون اکنون یک توکن مستقل است، اما زمانی یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم بود. شبکه Tronix بر اساس چند اصل کار می‌کند که اولین آن عدم تمرکز است. تمام داده‌های موجود در بلاک چین کاملاً رایگان است و توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی‌شود. همچنین این امکان برای سازندگان وجود دارد که توکن‌های خود را در شبکه ترون ایجاد کنند. این توکن‌ها سپس می‌توانند در برنامه‌های غیرمتمرکز خود کاربران dApps در شبکه استفاده شوند. این توکن‌های تازه ایجاد شده توسط توکن اصلی TRX پشتیبانی می‌شوند.

مرحله نهایی طرح توسعه شبکه شامل پشتیبانی از بازی‌های شبکه ترون است. کاربران بدون خرید ترون به صورت مستقیم می‌توانند با بازی کردن ترون بدست آورند. این بازی‌ها کاملاً غیرمتمرکز خواهند بود و کاربران می‌توانند در صورت لذت بردن از بازی، مستقیماً به سازندگان پاداش دهند. ترون بر روی یک مکانیسم اجماع اثبات سهام کار می کند. در این سیستم، تراکنش‌ها توسط ۲۷ نماینده فوق العاده که حفظ تاریخچه تراکنش‌ها به آنها سپرده شده است، اعتبارسنجی می‌شود. نمایندگان هر شش ساعت انتخاب می‌شوند و توکن TRX تولید شده توسط مکانیزم را به عنوان پاداش برای خدمات خود دریافت می‌کنند. بلاک چین ترون هر ۳ ثانیه یک بلوک جدید اضافه می‌کند و آنهایی که بلوک را اضافه کرده‌اند ۳۲ توکن TRX دریافت می‌کنند.

چه ویژگی ارز دیجیتال ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

ترون یک ارز دیجیتال بسیار خاص است زیرا دیدگاه و اهداف کاملاً متفاوتی را به بازار ارائه می‌دهد. هیچ کارمزد تراکنشی برای تـرون وجود ندارد، که این یک ویژگی برجسته است. علاوه بر این، این شبکه قادر است در هر ثانیه ۲۰۰۰ تراکنش را پشتیبانی کند. برگزاری (و شرط بندی) ترون به کاربران این شانس را می‌دهد که در فرآیند انتخاب نمایندگان فوق العاده شرکت کنند. علاوه بر آن، توانایی پلتفرم برای پاداش دادن به سازندگان محتوا برای کارشان، در حالی که مالکیت کامل پروژه‌هایشان را حفظ می‌کند، یک مفهوم بسیار ارزشمند است.

خرید ترون و نحوه انتخاب کیف پول ترون

پشتوانه ارزش ترون چیست؟

بزرگترین مزیت استفاده از Tron این واقعیت است که هنرمندان و سازندگان محتوا از سراسر جهان اکنون این امکان را دارند که مالکیت کامل محتوایی که ایجاد می‌کنند، داشته باشند. توانایی ایجاد محتوای آن‌ها و به اشتراک گذاری آن بدون نیاز به نگرانی در مورد هزینه‌های گزاف تراکنش نیز یک مزیت بزرگ است. تـرون یکی از پروژه‌های پیشرو است که برخی آن را وب ۳.۰ می‌نامند. تمرکز اصلی وب نسل سوم این است که مردم را قادر سازد تا از اینترنت به صورت غیر متمرکز و باز استفاده کنند و این شبکه جدید، شبکه‌ای است با ارزش‌های واقعی.

سایر اطلاعات فنی

قیمت ترون در ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود یعنی ۰/۱۳۱ دلار رسید. اگرچه قیمت از آن زمان به بعد، به ویژه در شرایط کلی بازار که پس از دسامبر ۲۰۱۷ مشاهده شد. قیمت تـرون در روند نزولی بازار با مشکل مواجه شده است، اما اکنون قیمت TRX به آرامی در حال افزایش است.

امنیت شبکه تـرون

ویژگی اصلی امنیتی تـرون مکانیزم اجماع اثبات سهام است. سیستم اعتبار سنجی شبکه را هر شش ساعت یکبار می‌چرخاند و هر یک از این اعتبار سنجی‌ها توسط رای دهندگان کاربرانی که توکن TRX خود را به اشتراک گذاشته‌اند انتخاب می‌شوند. در روشی جدید از اجماع برای مبارزه با جریان دائمی باگ‌هایی که می‌توانند با توسعه نرم‌افزار مرتبط باشند، استفاده می‌شود. انجمن تـرون این شانس را دارد که با شرکت در برنامه Bug Bounty، هم در توسعه مشارکت داشته باشد و هم جوایزی کسب کند. در این برنامه، بنیاد تـرون پاداش‌های سخاوتمندانه TRX را برای هر گونه باگ یا آسیب‌پذیری افشا شده ارائه می‌دهد.

خرید تـرون و نحوه انتخاب کیف پول ترون

از آنجایی که ترون یک رمز ارز شده شناخته شده است، توسط بسیاری از کیف پول‌ها  هم نرم افزاری و هم انواع سخت افزاری پشتیبانی می‌شود. گزینه‌های زیادی برای انتخاب کاربران وجود دارد و هر کاربر باید بر اساس نیازهای خاص خود تصمیم بگیرد. خرید trx و فروش ترون، یا مبادله آن‌ها با هر ارز دیجیتال دیگر، در هر لحظه از شبانه روز در پلتفرم صرافی آنلاین والکس انجام می‌شود. برای مشاهده قیمت trx و ثبت سفارش خرید تـرون به صرافی ارز دیجیتال والکس سر بزنید.

تـرون داستان یک ایده پشت پرده یک تحول

ترون یک پروژه رمزنگاری منحصر به فرد است که از فناوری‌های مختلفی استفاده کرده است که توسط پروژه‌های دیگر پیشگام شده‌اند و همه آن‌ها را با هم ادغام کرده است. شبکه تـرون راه حل موثری برای تولیدکنندگان محتوا که گرفتار سانسور یا سایر مشکلات پلتفرم‌های محتوای متمرکز هستند ارائه می‌دهد. همچنین، سیستم کارمزد تراکنش رایگان آن، آن را به یک انتخاب جالب برای شرکت‌ها و فعالان در زمینه پرداخت‌های دیجیتال تبدیل کرده است. فرصت خود را برای خرید تـرون این ارز آینده دار در دنیای کریپتو از دست ندهید.

منبع :

مقاله شبکه Tronix مدعی ۱۰ هزار تراکنش بر ثانیه

نظرات