بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر کار و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق با عکس

4

بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر کار و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق با عکس

سید صولت مرتضوی وزیر کار کیست؟ بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر کار متولد ۶ بهمن ۱۳۴۰ در باباحیدر چهارمحال و بختیاری و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و سوابق شغلی تا خانواده و تصاویر و عکس های وی همراه با جزئیات داستان زندگی تا مصاحبه صولت مرتضوی وزیر کار دولت رئیسی درباره زندگی و حواشی و جنجال های شغلی وی در ادامه این صفحه میخوانید

بیوگرافی سید صولت مرتضوی

سید صولت مرتضوی وزیر کار کیست؟ بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر کار و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق با عکس

زندگینامه سید صولت مرتضوی و همسرش(Sowlat Mortazavi)

صولت مرتضوی، زاده ۶ بهمن ۱۳۴۰ باباحیدر چهارمحال و بختیاری سیاستمدار و مدیر ارشد دولتی اهل ایران است. او که دارای دکترای حقوق عمومی است، در حال حاضر به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهل ایران است در دولت سیزدهم خدمت می‌کند.

سوابق

سید صولت مرتضوی پیش از این معاون اجرائی رئیس جمهور در دولت سیزدهم بوده است. در کارنامه و رزومه سوابق وی عناوینی چون ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان و … دیده میشود.

بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر کار و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق با عکس

وی در ابتدا در استان چهارمحال و بختیاری در سمت‌هایی مانند فرمانده بسیج باباحیدر، کارمند فرمانداری فارسان، بخشدار مرکزی فارسان و فرماندار لردگان مشغول به کار بود. مرتضوی در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرماندار بیرجند انتخاب شد، در سال ۱۳۸۸ از سوی مصطفی محمد نجار به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد و تا پایان دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این سمت بود.

خانواده و داستان زندگی

سید صولت مرتضوی در ۶ بهمن ۱۳۴۰ در باباحیدر در استان چهارمحال بختیاری به دنیا آمد. به گفته خودش پدرش چندین شغل داشتند. کشاورزی می کردند، مغازه داشتند، زمین خرید و فروش می کردند، به حل و فصل مشکلات مردم می‌پرداخت، چندین کار داشتند. کارهای مختلفی را انجام می دادند. صولت مرتضوی در مصاحبه ای گفته: ما هم دامداری داشتیم، هم کشاورزی داشتیم. دورانی که من مدرسه می رفتم، بعد از اینکه از مدرسه برمی‌گشتم وظیفه من این بود که در زمان بهار از بیرون علفِ تر برای دام های داخل خانه بیاورم. زمستان هم به این شکل کمک می کردیم.

فرزندان صولت مرتضوی

همسر صولت مرتضوی کیست

سید صولت مرتضوی در سال ۶۱ ازدواج کرد. ثمره این ازدواج ۵ فرزند پسر است. او درباره نحوه آشنایی با همسرش گفته: آن زمان خیلی راحت بود. خواستگاری من در دوران دانش‌آموزی‌ام بود. من دبیرستانی بودم که به جبهه می رفتم. مرحوم پدرم گفت باید زن بگیرید. گفتم اگر زن بگیرم فکر می کنید جبهه نمی‌روم؟ گفت نه پسرم، به این نتیجه رسیدم که به سن بلوغ رسیدید و باید زن بگیرید. من به تکلیف خود عمل می کنم. اگر تکلیف شما این است که به جبهه بروید این کار را انجام دهید.

خیلی راحت بود و به شکل امروز نبود. مرحوم پدر من تقریباً جزو متمولین آبادی ما بود. اما همه اتاق هایی که داشتیم ۵-۴ اتاق بود که برادر بزرگم ازدواج کرده بود، زن برادرم و همسر من و مادرم با هم زندگی می‌کردند و چقدر آموزش دیدند و هر چه خیر می‌بینم از ازدواج بهنگام بود.

فرزندان سید صولت مرتضوی

آقای وزیر کار دارای پنج فرزند پسر هست. او درباره شغل فرزندانش گفته: مشغول هستند، یکی در همان استان چهارمحال بختیاری مشغول است و ۴ پسر دیگر در تهران هستند که یکی از آنها در روابط عمومی استانداری بود.

دو تا پسر دیگرم یکی دانشجو است و دیگری دانش‌آموز است و دیگری شغل آزاد دارد و دیگری هم در شهرداری تهران کار می کند.

فرزندان سید صولت مرتضوی

فعالیت قبل از انقلاب

قبل از انقلاب چند معلم خوب داشتیم. از جمله برادر عزیزم حاج محمد نیکخواه بودند. علاوه بر ایشان، طلاب انقلابی هم بودند. در آن حوادثی که در قم بوجود آمد و برخی از علما مجبور شدند قم را ترک کنند، تعداد قابل توجهی در آن محله آمده بودند، البته لباس را درآورده بودند و منزل ما سکونت داشتند. مرحوم پدرم تعریف می‌کرد که این طلاب در منزل ما مخفی شده بودند. لذا مرحوم پدر ما روحیه انقلابی داشت به لحاظ اینکه انس با روحانیت داشت. به تبع از ایشان ما نیز این روحیه را داشتیم.

سوابق صولت مرتضوی

دوران جنگ

از آغاز جنگ رفتم البته ابتدا به کردستان رفتم. بعد از آن جبهه های جنوب بودم و یکی دو سال هم عضویت بعنوان نیروی ویژه در سپاه پاسداران داشتم و بعد تربیت معلم قبول شدم و همینطور ادامه تحصیل دادم. در سال اول و دوم فارغ التحصیلی از تربیت معلم من بعنوان معاون آموزش و پرورش انتخاب شدم. یک سال و خرده ای معاون آموزش و پرورش بودم.

سوابق در شهرداری مشهد

صولت مرتضوری در مهر ۱۳۹۱ به مدت ۴ سال شهردار شد و سرانجام با نظر دیوان محاسبات کشور از شهرداری مشهد کنار رفت.

سید صولت مرتضوی وزیر کار کیست

عکس های صولت مرتضوی

صولت مرتضوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، ریاست ستادهای استانی سید ابراهیم رئیسی را بر عهده داشت. وی تا آبان ۱۳۹۸ مدیرعامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی بود. او در سال ۹۸ از سوی سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به ریاست سازمان اموال و املاک این بنیاد منصوب شد. پس از پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، مرتضوی به عنوان معاون اجرایی او منصوب شد.

عکس های صولت مرتضوی

تحریم توسط اتحادیه اروپا

در تاریخ ۴ فروردین ۱۳۹۱ اتحادیه اروپا به محروم کردن هفده مقام ایرانی از ورود به کشورهای این اتحادیه پرداخت که یکی از آن ها صولت مرتضوی بود؛ بدین دلیل که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی، نقش داشت. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف شد.

وزیر کار دولت رئیسی

در ۲۷ مهر ۱۴۰۱ مجلس با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به صولت مرتضوی به عنوان وزیر کار اعتماد کرد.

4 دیدگاه در “بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر کار و همسر و فرزندانش + زندگی و سوابق با عکس

  1. مصطفی گفت:

    باسلام لطفاً پیگیر بازنشستگی معلولین که بالای بیست پنج سال سابقه پرداخت در بخش خصوصی هستند باشید قبل اینکه به خواستگاری برای فرد معلول در شهرستان بروند چرا معلولین بخش خصوصی نمی توانند از مزایای قانون بطور مساوی با بخش دولتی شاغل هستند استفاده کنند

  2. ق ق گفت:
    9
    1

    وقتی در ستاد استانی انتخابات ریس جمهور زحمت بکشی باید مزدش را بگیره. پرونده شهرداری مشهد هم کنار پرونده های دیگر خاک میخوره نگران نباشید

  3. سادات گفت:
    3
    5

    نمایندگان مجلس که به هر شکل به جناب مرتضوی رای اعتماد دادند و پذیرفتند، امید که پروردگار عالم نیز ایشان را بپذیرد و به او رای اعتماد دهد!!

  4. معلم گفت:
    9
    1

    ای کاش وزیر جدید کار در مورد مشاغل فرزندانش و نحوه ورود آنها به این پست ها صادقانه تر صحبت میکرد …

نظرات