اینترنت کی وصل میشه امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت امروز ۲۴ مهر)

1

اینترنت کی وصل میشه امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ امروز ۲۴ مهر) – قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه مشخص شد امروز یکشنبه اعتراضات و اغتشاشات امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۱ + زمان دقیق رفع فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه روز یکشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ زمان رفع قطعی اینترنت اینستاگرام دائمی است یا نه کی وصل میشه امروز با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز یکشنبه 24 مهر 1401 (اختلال اینترنت امروز ۲۴ مهر)

اینترنت کی وصل میشه امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت امروز ۲۴ مهر)

گزارش ها حاکی از اختلال و قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ امروز (یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱) مانند روزهای گذشته محدودیت اینترنت از ساعت ۱۶ الی ۲۴:۰۰ اجرا می‌شود و در برخی موارد اختلال اینترنت همراه گزارش شده است و همچنان دچار اختلال است. در روزهای اخیر ساعات قطعی اینترنت همراه متغیر بوده و از حوالی ساعت ۱۵ تا ۲۴ دچار قطعی و اختلال بوده است. اما با این حال اینترنت خانگی هنوز مشمول قطعی نشده و اما گاهی با اختلال همراه است.

اعتراضات و اغتشاشات امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۱ حاکی از برقراری آرامش در کشور دارد، اما همچنان از رفع فیلتر اینترنت اینستاگرام و واتساپ خبری نیست و مشخص نیست تا کی محدودیت اینترنت در اپراتورها و اپلیکشین های اینستاگرام و واتساپ ادامه دارد. معمولا هر روز از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ اعمال میشود و در این ساعات فقط امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که سرور آنها در داخل ایران میزبانی میشوند و با توجه به آرام شدن جو اغتشاشات در کشور محدویت های اینترنتی کمتر شده و برخی اپراتورها به فعالیت عادی بازگشتند

هنوز زمان رفع محدودیت های اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ مشخص نیست. از زمان شروع ناآرامی‌ها و بنا به دستور نهادهای مسئول امنیت، محدودیت اینترنت در کشور اجرا شده و پیام رسان‌های خارجی پرطرفدار مثل اینستاگرام و واتساپ فیلتر شدند

اینستاگرام و واتساپ با دستور دستگاه امنیتی فیلتر شده و مادامی که شرایط امنیتی در کشور حاکم است محدودیت دسترسی ادامه دارد.

برخی نمایندگان مجلس درباره زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ و محدویت اینترنت همراه اپراتورها گفته: تا زمان برقراری آرامش در کشور و تمام شدن اغتشاشات، محدویت اینترنت ادامه دارد و این محدویت و قطعی، ربطی به طرح صیانت ندارد.

باقری عضو ناظر مجلس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در خصوص ادامه وضعیت عدم دسترسی کاربران به پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و اینستاگرام اظهار کرد: در حال حاضر ایران هیچ تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با هیچکدام از نرم‌افزارهای واتس‌اپ و اینستاگرام ندارد و این اپلیکیشن‌ها هم هیچ کدام از قوانین جمهوری اسلامی ایران را نمی‌پذیرند. دلیل ورود مجلس به قانون‌گذاری در فضای مجازی در خطر بودن جان و مال مردم در این فضا است. وضعیت فعالیت‌ پلتفرم‌های غیرایرانی باید تعیین تکلیف شود.

امروز دلیل فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام سیاسی و امنیتی است ولی مجلس از رویکرد سیاسی به این موضوع نمی‌نگرد و کار نمایندگان بررسی ابعاد حقوقی فعالیت این خبرگزاری‌ها است. در واقع موضوع نظارت بر این نرم‌افزارها به مسائل حقوقی مربوط است.

تا این لحظه هیچ تصمیم جدیدی درباره فیلترینگ دائمی گرفته نشده و حتی وزیر ارتباطات گفته شورای عالی فضای مجازی جلسه جدیدی نداشته است.اگرچه حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور انتقادات جدی به این پلتفرم‌ها داشته است اما تا امروز هیچ یک از قضات حکم رفع فلیتر اینستاگرام و واتساپ را ندادند.

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران و صاحبان کسب کار از ادامه قطعی شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده و خبر از مختل شدن ارتباطات روزمره و آسیب به کسب و کار خود می دهند.

1 دیدگاه در “اینترنت کی وصل میشه امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ (اختلال اینترنت امروز ۲۴ مهر)

  1. محمد اسلامی بجنوردی گفت:

    باقطع اینستاگرام به شغل در امد ومعیشت تعداد قابل توجهی از شهر وندان خسارت وارد آمده وانتظار مردم اینست که به نوعی بتوانند به معیشت خود ادامه دهند

نظرات