فیلم کامل علت مرگ و فوت اسرا پناهی با ماجرای دبیرستان شاهد اردبیل کامل ببینید

2

فیلم کامل علت مرگ و فوت اسرا پناهی با ماجرای دبیرستان شاهد اردبیل کامل ببینید

فیلم کامل گزارش صداو سیما درباره علت مرگ اسرا پناهی دانش آموز اردبیلی با ماجرای دبیرستان شاهد اردبیل و واکنش ها در ویدئوی مصاحبه و گفتگوی عموی اسراء پناهی دختر نوجوان اردبیلی درباره علت مرگ برادرزاده اش بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

فیلم کامل علت مرگ اسرا پناهی دانش آموز اردبیلی

در اخبار صداوسیما و تلویزیون، گزارشی از علت مرگ اسرا پناهی و نحوه فوت وی پخش کرد که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته، در این گزارش با عموی اسرا پناهی مصاحبه شده و نحوه فوت و دلیل مرگ اسرا پناهی دانش آموز اردبیلی و ماجرای دبیرستان شاهد اردبیل بررسی شده است. در ویدئوی زیر ببینید:

اخیرا صداوسیما به نقل از رسانه محلی باسبلان ما در گزارشی به مرگ ماجرای دبیرستان شاهد اردبیل و مرگ دختری به نام اسراء پناهی خانقاه پرداخته و در گفتگوهایی نشان داد مرگ او ربطی به اعتراضات و لباس شخصی ها ندارد و او بر اثر نارسایی قلبی مادرزادی فوت کرده است

اینروزها، خبر مرگ دختری به نام اسرا پناهی، دختر نوجوان در جریان ناآرامی های دبیرستان شاهد ادربیل در صدر خبرهای جهان و ایران قرار گرفته و علت مرگ وی بازتاب گسترده ای داشته است.

در روز‌های گذشته برخی جریانات رسانه‌ای خارجی سعی بر انتساب فوت اسراء پناهی خانقاه دانش آموز اردبیلی به لباس شخصی ها و نیروی انتظامی و امنیتی داشتند. اما عموی مرحومه اسرا پناهی در گفتگو با خبرگزاری محلی با تکذیب و رد شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحومه اسرا اصلا دانش آموز مدرسه مذکور نیست.
رسانه های ضد ایرانی با انتشار نام اسرا پناهی مدعی شدند او همان دانش آموز مدرسه شاهد اردبیل است که به علت ضرب و شتم در دبیرستان شاهد اردبیل فوت کرده است

عموی مرحوم اسرا پناهی در همین رابطه در گفتگو با خبرگزاری محلی باسبلان ما، با تکذیب و رد شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحومه اسرا اصلا دانش آموز مدرسه مذکور نیست.

پناهی ادامه داد: اسرا دارای ناراحتی قلبی مادرزادی بود و بعد از یک ماه از درگذشت پدرش، ناراحتی قلبی اش تشدید شد، و از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد. متاسفانه تلاش های پزشکان بی نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت.

عموی اسرا پناهی دختری که شبکه‌های معاند مدعی فوت او در دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل بودند، گفت: بیماری قبلی برادرزاده‌ام بعد از مرگ پدرش تشدید شد. ۳ شب پیش در خواب حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد. چرا باید رسانه‌های بیگانه با آبروی ما بازی کنند؟!

وی خواستار برخورد با شایعه پراکنان شد و تصریح کرد: شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی صحت ندارد و وی در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی فوت کرده است.

دلیل مرگ اسرا پناهی چه بود؟

پنج شنبه گذشته ( ۲۲ مهر ۱۴۰۱) و به گفته استاندار اردبیل روز  چهارشنبه  ۲۱ مهر در مدرسه شاهد اردبیل بین والدین برخی از دانش آموزان با مدیران مدرسه مشاجره ای شکل می گیرد که بعد از آن یکی از دانش آموزان به دلیل فشار عصبی ناشی از این دعوا دچار ضعف شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل می شود و در صحت کامل است.

رسانه های ضد ایرانی در تداوم دروغ های سریالی مدعی کتک زدن یک دانش آموز و فوت او شده و نام «اسرا پناهی» را منتشر کردند که مشخص شد این فرد بیمار فوت شده بیمارستان فاطمی و منتقل شده از منزل به بیمارستان است و ربطی به مدرسه شاهد اردبیل ندارد.

واکنش ها

هم میهن نوشت: امام جمعه اردبیل گفته: مسئولان مدرسه خطا کردند؛ نباید دانش‌آموزان را بدون اجازه والدین به مراسم می‌بردند. کشته شدن دانش آموزی به نام اسراء پناهی در مدرسه شاهد کذب است. حسن عاملی، امام جمعه اردبیل قسم می‌خورد که اعلامیه منتشرشده با نام اسراء پناهی خانقاه مربوط به دانش‌آموزی که گفته می‌شود در مدرسه شاهد کشته شده، نیست و اسراء چندروز پیش فوت کرده است.

او می‌گوید ماجرای روز چهارشنبه گذشته در مدرسه شاهد، فقط اعتراض تعدادی از والدین دانش‌آموزان به بردن بچه‌های‌شان به مراسم میدان عالی قاپوی اردبیل، بدون اجازه آنها بوده است. او با این خانواده‌ها صحبت نکرده اما می‌گوید مقامات عالی‌رتبه استان به او گفته‌اند که اتفاق دیگری در این مدرسه و برای دانش‌آموزان نیفتاده است. عاملی قسم می‌خورد که اعلامیه منتشرشده با نام اسراء پناهی خانقاه مربوط به دانش‌آموزی که گفته می‌شود در مدرسه شاهد کشته شده، نیست و اسراء چندروز پیش فوت کرده است. امام جمعه اردبیل این را هم می‌گوید که مسئولان بهتر است حرف دانش‌آموزان را بشنوند: «به مسئولان استان گفته‌ام که کسی حق ندارد به دانش‌آموزان دست بزند، آنها را احضار یا برخوردی بکند.»

من با مسئولان اجرایی و مدیرهای ارشد صحبت کردم و گفتم نهایت دقت را در این امور داشته باشند و گفتم هیچ‌کس نباید دستگیر شود، به هیچ‌کس نباید دست بزنند و هیچ‌کس نباید احضار شود. گفتم بچه‌ها هیچ تقصیری ندارند و اگر خانواده‌ای اعتراض کرده، برای دلسوزی بوده است که آن هم ایراد ندارد. در مدرسه می‌توانند اعتراض کنند و این برای ما فخر و شرف است که افراد بتوانند حرف‌شان را بزنند. اگر کسی بگوید من راضی نبودم بچه‌ام به مراسم برود، ایرادی ندارد اما یک مساله کوچک را چرا آنقدر بزرگ کرده‌اند؟

*******

ايسنا نوشت : علی محبوبی‌پور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با اشاره به انتشار برخی اخبار و ادعاها درباره فوت یک دانش‌آموز بر اثر ضرب و شتم در مدرسه‌ای در اردبیل، گفت: این ادعا کاملا دروغ است و به هیچ وجه صحت ندارد و مردم مؤمن، انقلابی و غیرتمند اردبیل تحت تاثیر شایعات رسانه‌های معاند قرار نمی‌گیرند.

این ادعاها برای تهییج عواطف مردم انقلابی اردبیل است. در اردبیل تاکنون هیچ کشته و مجروحی نداشتیم و حتی دستگیری افراد هم در این شهر قابل توجه نبوده است.

گفتنی است که برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند که بر اثر ضرب و شتم دانش‌آموزان دختر شاهد اردبیل در روز پنجشنبه، یکی از دانش‌آموزان بر اثر خونریزی ناشی از ضرب و شتم، فوت کرده است.

****

استاندار اردبیل به شبکه شرق گفته: روز پنجشنبه مدارس کلا تعطیل است. در اردبیل روز پنجشنبه هیچ مدرسه‎ای باز نیست. قضیه‌ای هم که گفته می‌شود مربوط به روز چهارشنبه است. دانش‌آموزان خیابان شعار دادند؛ به درون مدرسه هدایت شدند

او در تشریح اتفاق رخ داده، گفت: «روز چهارشنبه مراسمی در یک نقطه از اردبیل برگزار شده است. پس از این مراسم برخی از دانش‌آموزان با خروج از محل، شعارهایی مثل “زن، زندگی، آزادی” سر می‌دهند. این شعارها از سوی دانش‌آموزان در خیابان سر داده می‌شود به همین علت هم مجموعه نیروهای انتظامی که در محل حاضر بوده، دانش‌آموزان را به درون مدرسه هدایت می‌کند.»

عالی‌ترین مقام استان اردبیل خبر کشته شدن دانش‌آموزان در جریان این اتفاق را تکذیب کرد و متذکر شد: «با حضور نیروهای انتظامی، دانش‌آموزان به درون مدرسه شاهد می‌روند اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. در جریان این اتفاق هم خدایی نکرده هیچ دانش‌آموزی جان خود را از دست نداده و خبر منتشر شده درباره کشته شدن یک دانش‌آموز در جریان اتفاق کذب محض است.»

او ادامه داد: «به مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان فاطمی که گفته شده این دانش‌آموز در این بیمارستان جان خود را از دست داده، گفته‌ام که اطلاعیه بدهند و شفاف سازی کنند.»

او در پاسخ به سوالی درباره تعداد دانش‌آموزان بازداشت شده در استان اردبیل نیز بیان کرد: «ما در اردبیل هیچ دانش‌آموزی نداریم که بازداشت شده باشد. در جریان اتفاقات روز چهارشنبه هم، همه دانش‌آموزان اول به مدارس و بعد به خانه‌هایشان رفتند. تاکید می‌کنم که هیچ بحثی مبنی بر بازداشت دانش‌اموزان و خدایی نکرده کشته شدن آنان، در استان اردبیل نداشتیم.»

عاملی درباره زمان ایجاد برخورد میان دانش‌آموزان و نیروهای انتظامی نیز گفت: «اتفاقات ظهر افتاده است. بخشی از آن پیش از پایان مدارس و بخشی دیگر همزمان با پایان مدارس اتفاق افتاده است.»

او تشریح کرد: «ببینید ماجرا از این قرار بوده که روز چهارشنبه مراسمی در شهر برای هفته وحدت برگزار شده که در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان هم حضور داشته‌اند. بعد از پایان این مراسم، دانش‎آموزان باید به مدارس خود برمی‌گشتند. تعدادی از دانش‌آموزان در مسیر برگشت به مدرسه، در خیابان شعارهایی سر می‌دهند. در نتیجه این شعار، دانش‌آموزان به درون مدرسه هدایت می‌شوند.»

استاندار اردبیل در پاسخ به سوالی درباره نوع هدایت دانش‌آموزان از سوی نیروهای انتظامی نیز گفت: «نیروهای امنیتی و انتظامی وارد مدرسه نشده‌اند اما وقتی دانش‌آموزان وارد مدرسه می‌شوند، میان اولیای آنان و مدیران مدرسه برخوردهایی صورت می‌گیرد.»

«ما هیچ دانش‌آموز بازداشتی‌ای در اردبیل نداریم»، درباره وضعیت دیگر بازداشت‌شدگان نیز گفت: «دیگر افرادی که بازداشت شدند، اگر مطلب خاصی نبود، عموما همان روز اول با گرفتن یک تعهد، آزاد می‌شدند. پرونده‌ای هم برای آنان تشکیل نشد. البته افرادی بودند که اصطلاحا حساب کتاب شده به میدان آمده بودند که خب، سیستم قضایی قوانین خاص خود را برای این افراد دارد ولی اکثر افراد همان روز آزاد شدند.»

او در پاسخ به این سوال که در میان افرادی که از دید مقامات با حساب و کتاب به میدان آمده‌اند، دانش‌آموز یا فردی با سن پایین وجود دارد یا خیر، نیز گفت: «نه اصلا. هیچ دانش‌آموز دستگیر شده و بازداشت شده نداریم.»

استاندار اردبیل در خاتمه بار دیگر بر کذب بودن خبر منتشر شده درباره کشته و بازداشت دانش‌آموزان در اردبیل تاکید و خاطرنشان کرد: «من کل قضیه را برای شما شرح دادم، خبر منتشر شده کذب است. مردم اردبیل هم می‌دانند که این خبر کذب است اما ممکن است برای مردم کشور سوالاتی ایجاد شده باشد، من همه ماجرا را شرح داده‌ام تا این سوالات هم برطرف شود و مردم بدانند که خبر منتشر شده کلا کذب است.

 

2 دیدگاه در “فیلم کامل علت مرگ و فوت اسرا پناهی با ماجرای دبیرستان شاهد اردبیل کامل ببینید

  1. الهام گفت:
    6
    2

    یادش بخیر زمان ما هم راهپیمایی اجباری بود وگرنه نمره انضباط کم می شد.خوشحالم دانش آموزان هشیار شدند و تن به اجبار نمی دند

  2. هدایت گفت:
    6
    4

    خداوند لعنت کند، کسانی که با دروغ وتهمت، وشایعه پراکنی و رفتار و گفتار نادرست، آرامش وآسایش این ملت فداکار و جان برکف رابهم می‌زنند.

نظرات