آشنایی با روبیکا جایگزین اینستاگرام در ایران! روبیکا اینستاگرام ایرانی است؟

0

روبیکا جایگزین اینستاگرام در ایران می شود! نحوه کار با روبیکا به جای اینستاگرام

چند روزیست خبر روبیکا جایگزین اینستاگرام در ایران شد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که باعث نگرانی آحاد مردم شده است حالا سوال کاربران است روبیکا جایگزین اینستاگرام چیست و نحوه کار با روبیکا به جای اینستاگرام برای کسب و کار و سرگرمی چگونه است و نحوه جذب فالوئر در روبیکا به جای اینستاگرام و آیا روبیکا قابلیت های اینستاگرام خارجی را دارد یا خیر همراه جزئیات خبر روبیکا جایگزین اینستاگرام شد پس از فیلرتینگ اینستاگرام و واتساپ در ایران به دلیل اغتشاشات اخیر، حالا خبرها حاکی از این است که رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ به دلایل امنیتی امکان پذیر نیست و کاربران و فالوئرها باید پلتفرم روبیکا را جایگزین اینستاگرام کنند

روبیکا جایگزین اینستاگرام شد

آشنایی با روبیکا جایگزین اینستاگرام

چند روزیست خبر روبیکا جایگزین اینستاگرام شد در رسانه ها منتشر شده و که باید کاربران ایرانی به جای ایسنتاگرام به روبیکا کوچ کنند. در همین رابطه عیسی زارع پور در جمع نمایندگان، از مردم خواسته به پلتفرم های داخلی نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که خیلی از این پلتفرم ها به مراتب بهتر از نمونه های خارجی هستند و قابلیت های بهتری دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اکنون قرار است به جای اینستاگرام چه پلتفرمی استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌های داخلی موجود است. وی افزود: ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت از پلتفرم ها و ظرفیت‌های داخلی پیش‌بینی کردیم تا زیرساخت‌های سخت افزاری و ظرفیتی تقویت شود تا بتوانند خدمات موردنیاز مردم را باکیفیت و پرسرعت تامین کنند. ظرفیت های داخلی اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیستند؛ از مردم دعوت می‌کنم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند زیرا قابلیت‌هایی دارند که بعضاً در برخی نسخه‌های خارجی وجود ندارد.

از طرفی با مرور اظهارنظرهای مسئولان و واکنش‌های رسانه‌های دولتی می‌توان دریافت که دیگر کسب و کارهای آنلاین شانسی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خارجی ندارند. با این تفاسیر هم‌اکنون مسئولین در تلاش هستند تسهیلاتی را برای مهاجرت کسب و کارها و انتقال آنها به پلتفرم داخلی مانند روبیکا فراهم کنند.

بنا بر ادعای روزنامه سازندگی، قرار است روبیکا جایگزین اینستاگرام شود و این پلتفرم و سوپراپ ایرانی باید خود را برای یک جهش بزرگ آماده کند.

بنا بر ادعای روزنامه سازندگی، قرار است روبیکاجایگزین اینستاگرام شود و این پلتفرم و سوپراپ ایرانی باید خود را برای یک جهش بزرگ آماده کند. این روزنامه در توضیح این خبر نوشته است: این جمله جدیدی نیست که خیلی از پلتفرم‌های داخلی به مراتب بهتر از نمونه‌های خارجی‌اند و قابلیت‌های بهتری دارند؛ اما راهبرد جدیدی است که جمهوری اسلامی پس از آغاز اعتراضات، آن را به کار گرفته است. به همین دلیل است که مقامات وزارت ارتباطات که باید در این روزها به فکر کار و کسب مردم باشند و از رفع فیلترینگ دفاع کنند، چندین بار با ادبیات مختلف مردم را تشویق می‌کنند تا از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند.

آشنایی با روبیکا جایگزین اینستاگرام در ایران! روبیکا اینستاگرام ایرانی است؟

مشخصات و آشنایی کامل

اپلیکیشن روبیکا پروژه ای مشارکتی ست که سال هاست توسط دو اپراتور بزرگ کشور و البته چند نهاد دیگر راه اندازی شده و تلاش می کند سوپر اپلیکیشن جامع برای ساماندهی شبکه های اجتماعی ایرانی شود و محدودسازی اینستاگرام و سرمایه گذاری بر کسب و کارها در پیج های روبیکا احتمالا باعث تحول در سرنوشت ایده روبیکا می شود

بی تردید در میان گزینه های ایرانی برای جایگزینی اینستاگرام ، روبیکا بیشترین ظرفیت را دارد. مدیرانش هم همیشه دنبال فرصتی بودند تا بتوانند روبیکا را هم به یک بستر قوی تبدیل کنند برای انحصاری شدن. چالشی که البته تا امروز هیچ وقت رخ نداده است. نام روبیکا و البته مجموعه توسکا ، اولین بار در اواسط دهه ۹۰ و بر سر ماجراهای ارزش افزوده بر سر زبان ها افتاد. توسعه روبینو به عنوان اینستاگرام ایرانی از سال ۱۳۹۸ به برنامه های شان اقزوده شد و حتی محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات وقت به این اینستاگرام ایرانی پیوست و برایش متنی نوشت و ابراز امیدواری کرد که جهانی شود.

نظرات