اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ)

2

اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ (اینستاگرام و واتساپ) – اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه امروز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ + زمان دقیق وصل شدن اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه روز سه شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ قطعی اینترنت اینستاگرام دائمی است یا نه کی وصل میشه امروز با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه 19 مهر 1401 (قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ امروز)

اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ امروز)

قطعی اینترنت همراه معمولا هر روز از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ اعمال میشود و در این ساعات فقط امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که سرور آنها در داخل ایران میزبانی میشوند و با توجه به آرام شدن جو اغتشاشات در کشور محدویت های اینترنتی کمتر شده و برخی اپراتورها به فعالیت عادی بازگشتند، اما هنوز زمان رفع محدودیت های اینترنت همراه و اینستاگرام مهر ۱۴۰۱ مشخص نیست و بر اساس اخبار رسیده، گویا قطعی و فیلترینگ اینستاگرام دائمی شده و به کاربران توصیه شده است که روبیکا و ایتا را نصب کنند.

اینستاگرام و واتس‌اپ با دستور دستگاه امنیتی فیلتر شده و مادامی که شرایط امنیتی در کشور حاکم است محدودیت دسترسی ادامه دارد.

همچنین باقری، عضو ناظر مجلس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در خصوص ادامه وضعیت عدم دسترسی کاربران به پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و اینستاگرام اظهار کرد:

در حال حاضر ایران هیچ تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با هیچکدام از نرم‌افزارهای واتس‌اپ و اینستاگرام ندارد و این اپلیکیشن‌ها هم هیچ کدام از قوانین جمهوری اسلامی ایران را نمی‌پذیرند. دلیل ورود مجلس به قانون‌گذاری در فضای مجازی در خطر بودن جان و مال مردم در این فضا است. وضعیت فعالیت‌ پلتفرم‌های غیرایرانی باید تعیین تکلیف شود.

امروز دلیل فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام سیاسی و امنیتی است ولی مجلس از رویکرد سیاسی به این موضوع نمی‌نگرد و کار نمایندگان بررسی ابعاد حقوقی فعالیت این خبرگزاری‌ها است. در واقع موضوع نظارت بر این نرم‌افزارها به مسائل حقوقی مربوط است.

در روزهای اخیر اینترنت تلفن همراه، حوالی ساعت ۱۶ الی ۲۴ به طور کامل قطع می‌شد و صرفا دسترسی به سایت های داخلی امکانپذیر بود. همچنین اینستاگرام و واتساپ نیز همچنان فیلتر می باشد.

ساعات قطعی اینترنت همراه متغیر بوده و از حوالی ساعت ۱۵ تا ۲۴ دچار قطعی و اختلال بوده است. اما با این حال اینترنت خانگی هنوز مشمول قطعی نشده و اما گاهی با اختلال همراه است.

تا این لحظه هیچ تصمیم جدیدی درباره فیلترینگ دائمی گرفته نشده و حتی وزیر ارتباطات گفته شورای عالی فضای مجازی جلسه جدیدی نداشته است.اگرچه حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور انتقادات جدی به این پلتفرم‌ها داشته است اما تا امروز هیچ یک از قضات حکم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفته بود: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

او گفت: قطعی اینترنت و اینستاگرام و واتساپ به من مربوط نمی شود و باید وزیر کشور درباره زمان وصل شدن اینستاگرام و واتس آپ تصمیم بگیرد

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران و صاحبان کسب کار از ادامه قطعی شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده و خبر از مختل شدن ارتباطات روزمره و آسیب به کسب و کار خود می دهند.

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

بعد از اعتراضات به مرگ مهسا امینی و گشت ارشاد در هفته گذشته اینستاگرام، واتس‌اپ، گوگل‌پلی، اپ‌استور، لینکدین، سایت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و بازی کلش‌اوکلنز مسدود و فیلتر شدند. گزارش‌ها حاکی از این است که اینترنت همراه و اینترنت ثابت نیز در نقاط مختلف کشور طی ساعاتی از روز قطع می‌شود.

2 دیدگاه در “اینترنت کی وصل میشه امروز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه و اینستاگرام و واتساپ)

  1. زینب گفت:

    منم کلی خرج اینستا کردم که کسب درآمد کنم اومدن فیلترش کردن تورو خدا وصلش کنین ما ییچاره ها چکار کنیم بدبختی، پشت بدبختی بدشانسی پشت بدشانسی😔

  2. ناشناس گفت:
    9
    1

    بعنی چی که دائمیه ووقعا نمیتونید این هارو نصیحت کنید
    فکر میکنید با فیلتر حل میشه همه چی
    والا منی ک انقلابی ام با اینکاراتون دلم‌میخواد اشوبگر بشم
    برای اینکه ۵ میلیون خرج اینستا و فالور کردم تا کسب درامد کنم الان کی جوابگوی منه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات