بیوگرافی زری فتحی داور فوتسال و همسرش با سوابق و عکس های جدید + زندگینامه

0

بیوگرافی زری فتحی داور فوتسال و همسرش با سوابق و عکس های جدید + زندگینامه

زری فتحی : زادهٔ ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ ‏در شیراز داور فوتبال و فوتسال اهل ایران است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی زری فتحی داور فوتسال و همسرش کیست از شروع فوتبال تا داور بین المللی فوتبال سالنی همراه سوابق و آثار و افتخارات و داوری در مسابقات فوتسال مردان و خانواده و زندگی خصوصی و شخصی زری فتحی و پیج اینستاگرام وی می پردازیم.

زری فتحی داور فوتسال کیست

بیوگرافی زری فتحی داور فوتسال

زری فتحی در سال بیست و سوم خرداد ۱۳۶۷ در خانواده ای شیرازی به دنیا امد. او کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی و دبیر ورزش و داور بین المللی فوتسال و دارای قد ۱۶۳ cm است که علاوه بر مسابقات بانوان در رقابت های بین المللی فوتسال مردان نیز داوری کرده است. زری فتحی قضاوت‌های متعددی در فوتسال بانوان در سطح بین‌المللی و در لیگ برتر فوتسال ایران داشته‌است و اخیر در مسابقات جام ملت های فوتسال مردان آسیا ۲۰۲۲، دیدار رده‌بندی جام ملت‌های فوتسال آقایان آسیا را قضاوت کرد.

بیوگرافی زری فتحی داور فوتسال

سوابق ورزشی

خانم فتحی فوتسال را از دوران مدرسه و از نوجوانی آغاز کرد و در نهایت از ۲۲ سالگی داوری را آغاز کرد و پس از فعالیت به عنوان بازیکن فوتبال وارد حیطه داوری شد. خانم زری فتحی نخستین داور زن فوتسال ایران است که بازی‌های مردان را نیز سوت زده‌است. اوج شهرت او به واسطهٔ قضاوت بین‌المللی به‌ویژه در جام ملت‌های اروپا است او اولین قضاوت لیگ برتر را در سال ۱۳۹۱ تجربه کرده‌است. و همچنین اولین قضاوت بین‌المللی خود را در سال ۲۰۱۷ به انجام رساند

زری فتحی یکی از داوران پرافتخار فوتسال است که دارای مدرک درجه یک داوری و مدرک ملی داوری می باشد. او به عنوان برترین داور فوتسال بانوان فصل ۱۳۹۶–۱۳۹۷ انتخاب شد و نامش در سال ۲۰۱۷ به لیست داوران بین‌المللی فوتسال اضافه شد.

زندگینامه زری فتحی داور فوتبال و فوتسال

شروع داوری

من دانشجو بودم فوتبال بازی می کردم. برادرم فوتبالیست بود و در تیم فجرسپاسی بازی می کرد و من به همین دلیل بازی ها را با دقت می دیدم. از اینکه می دیدم که داور قاطعیت دارد و درواقع حاکم اصلی زمین است خیلی خوشم می آمد و همین باعث شد که جذب داوری شوم.»

ازدواج و همسر زری فتحی کیست

خانم زری فتحی داور فوتبال کشورمان متاهل بوده و سال ها پیش ازدواج کرده است. او گفته: همسرم اصلا ورزشی نیست، وقتی فوتبال می بینیم فقط طرفدار تیمی است که برنده می شود، یعنی تا این حد فوتبالی است اما همیشه حامی ام بود. خیلی وقت ها خسته و ناراحت شدم اما همسر من را به اصطلاح هل می داد و می گفت ادامه بدم.

همسر زری فتحی

داور بین المللی

زری فتحی درباره شرایط داوری و وضعیت خودش در زمینه اظهار داشت: سه سال است که وارد لیست بین‌المللی شده‌ام و یک سالی است که در لیست الیت آسیا قرار گرفته‌ام. نخستین بار به مسابقات المپیک شرق آسیا در مالزی رفتم و در سمینار داوری هم در این کشور شرکت کردم که از ما تست بدنی گرفتند تا به ما ابلاغ بدهند.

پیج اینستاگرام

صفحه اینستاگرام خانم زری فتحی داور ایرانی فوتسال با نشانی * فعال است

افتخارات و عناوین کسب شده توسط زری فتحی داور فوتسال

از جمله افتخارات این بانوی ورزشکار شیرازی، رکورد دار تست بدنی داوران آسیا – کوالالامپور ۲۰۱۸ ، رکورد دار تست بدنی داوران آسیا – کوالالامپور ۲۰۱۹ ، داور بازی رده‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۷ و اولین داور زن ایرانی به عنوان سرداور در رقابت‌های دانشجویان مردان جهان – قزاقستان ۲۰۱۸و … می توان نام برد

افتخارات و عناوین کسب شده توسط زری فتحی

او که رکورددار سرعت در میان داوران زن ایرانی است گفته: من رکورد داوران زن آسیا را در دو سرعت دارم. البته تست های مختلفی برگزار می شود ، مثل دو استقامت و تست های بدنی دیگر که خداراشکر من در این تست ها هم عملکرد خوبی داشته ام. جالب است که سال قبل در حالی که سطح خانم ها عدد ۳۰ بود من توانستم به عدد ۵۹ برسم و این خودش رکورد جالبی بود.»

افتخارات زری فتحی

سوابق زری فتحی

عکس های جدید زری فتحی

خانواده زری فتحی

با ما همراه باشید

نظرات