اینترنت کی وصل میشه امروز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

0

اینترنت کی وصل میشه امروز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ – اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه مهر ۱۴۰۱ اینترنت همراه کی وصل میشه امروز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ + زمان دقیق وصل شدن اینترنت کی وصل میشه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ و آیا قطعی اینترنت واتساپ و اینستاگرام تمام شد کی وصل میشه امروز با جزئیات میخوانید:

اینترنت کی وصل میشه امروز شنبه 16 مهر 1401 (قطعی اینترنت همراه امروز)

اینترنت کی وصل میشه امروز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ (قطعی اینترنت همراه امروز)

در روزهای اخیر اینترنت تلفن همراه در بازه زمانی ساعت ۱۶ الی ۲۴ به طور کامل قطع می‌شد و صرفا دسترسی به سایت های داخلی امکانپذیر بود. همچنین اینستاگرام و واتساپ نیز همچنان فیلتر می باشد. امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۱ نیز علاوه بر اینترنت همراه و اینستاگرام، اینترنت خانگی با اختلال همراه و دسترسی به گوگل نیز با مشکل بوده است.

ساعات قطعی اینترنت همراه متغیر بوده و از حوالی ساعت ۱۵ تا ۲۴ دچار قطعی و اختلال بوده است. اما با این حال اینترنت خانگی هنوز مشمول قطعی نشده و اما گاهی با اختلال همراه است.

گفته میشود باتوجه به آرام شدن جو اغتشاشات در کشور محدویت های اینترنتی کمتر شده و برخی اپراتورها به فعالیت عادی بازگشتند، اما هنوز زمان رفع محدودیت های اینترنت اینستاگرام و واتساپ مهر ۱۴۰۱ مشخص نیست

طبق آخرین خبرها، از رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ خبری نیست و و برخی خبرها حاکی از فیلترینگ دائمی اینستاگرام میدهند. یعنی کاربران منتظر رفع قطعی و رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ نباشند. همچنین عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفته بود: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

او گفت: قطعی اینترنت و اینستاگرام و واتساپ به من مربوط نمی شود و باید وزیر کشور درباره زمان وصل شدن اینستاگرام و واتس آپ تصمیم بگیرد

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران و صاحبان کسب کار از ادامه قطعی شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده و خبر از مختل شدن ارتباطات روزمره و آسیب به کسب و کار خود می دهند.

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

بعد از اعتراضات به مرگ مهسا امینی و گشت ارشاد در هفته گذشته اینستاگرام، واتس‌اپ، گوگل‌پلی، اپ‌استور، لینکدین، سایت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و بازی کلش‌اوکلنز مسدود و فیلتر شدند. گزارش‌ها حاکی از این است که اینترنت همراه و اینترنت ثابت نیز در نقاط مختلف کشور طی ساعاتی از روز قطع می‌شود.

نظرات